Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AI5
|
|
|
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
AI8
|
|
|
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada |
AI12
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
BI1
|
|
Razoamento crítico |
|
BI6
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BI8
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
CM3
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción |
|
Tema 2: Sistemas reflexos (A Reacción de Orientación) |
Teorías
Investigación
Aplicacións |
Tema 3: Condicionamento e conciencia |
Condicionamento clásico
Condicionamento instrumental
Técnicas e preparacions experimentais
|
Tema 4: Aprendizaxe da non-continxencia (Indefensión Aprendida) |
Aspectos teóricos
Achados empíricos
Aplicacións ao ámbito educativo e da saúde |
Tema 5: Aprendizaxes complexas: Aprendizaxe observacional |
Aspectos teóricos
Procedementos de intervención baseados na Aprendizaxe Observacional
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A5 A8 A12 B6 |
1 |
16 |
17 |
Lecturas |
B1 B8 |
13 |
26 |
39 |
Sesión maxistral |
C3 C6 C8 |
7 |
7 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Preguntas de tipo test, con catro posibles opcións de resposta. Sempre haberá unha soa opción correcta |
Lecturas |
Lectura e profundización sobre algún aspecto dun tema presentado pola profesora |
Sesión maxistral |
Exposición e desenvolvemento dos contidos teóricos e achados empíricos fundamentais da materia, apoiada en medios audiovisuais. Ao final do tema propiciarase o diálogo co estudantado sobre os contidos tratados |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Lecturas |
|
Descrición |
A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente as clases presenciais como ao que teña "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", se levará a cabo a través das titorías.
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo en estas actividades ao longo do curso.
Atención en grupo para acrarar dúbidas nas crases presenciais, e individual en titorías para quen expoña contidos ou desexe máis información.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
C3 C6 C8 |
Considerarase a asistencia, actitude e participación nas sesións maxistrais (clases teóricas) |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A8 A12 B6 |
Proba que consta dunhas 30 preguntas de tipo test, con catro posibles opcións. Só unha das opcións será correcta. |
60 |
Lecturas |
B1 B8 |
Os alumnos elaborarán un traballo ou "resumo crítico" do tema 4 (Aprendizaxe da non-continxencia: Indefensión aprendida). Terase en conta o contido e a exposición deste, ata un 30% da calificación final (ata un 20% o traballo en sí, ata o 10% á súa exposición). |
30 |
|
Observacións avaliación |
“Alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”.: quen se atope nesta situación poderá: a) optar igualmente pola realización do traballo (que se valora con ata 2 puntos) e incorporar a parte da evaluación que se otorga por asistencia e exposición do traballo á puntuación do examen (é decir, a proba obxectiva constituiría entón o 80%, 8 puntos), ou,
b) derivar o 100% da calificación da puntuación obtida no examen (proba obxectiva: 10 puntos).
Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Marcos, J. L. (2007). Sistemas Reflejos: Investigación y aplicaciones. A Coruña. Servicio de Publicaciones de la Universidad de A Coruña
Marcos, J. L. (1997). Técnicas de condicionamiento humano. Madrid. Editorial Universitas
Lovibond, P. F. y Shanks, D. R. (2002). The role of the awareness in pavlovian conditioning: empirical evidence and theoretical implications. Jorunal of Experimental Psychology: Animal Behavior Processes |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (1998). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice-Hall
Lang, P. J., Simons, R. F. y Balaban (Eds) (1997). Attention and orienting: sensory and motivational processes. Mahwah, NJ: Erlbaum
Dawson, M. E., Schell, A. M. y Böhmelt, A. H. (Eds.) (1999). Startle modification: implications for neuroscience, cognitive science, and clinical sciencie. New York. Cambridge University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Psicoloxía da memoria/652438004 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Ninguna observación |
|