Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Psicoloxía social aplicada Código 652438007
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Espinosa Breen, Pablo
Correo electrónico
pablo.espinosa.breen@udc.es
Profesorado
Espinosa Breen, Pablo
López-Cortón Facal, Ana María
Correo electrónico
pablo.espinosa.breen@udc.es
ana.lopez-corton@udc.es
Web
Descrición xeral A Psicoloxía Social Aplicada centrase no análisis e intervención psicosociais en áreas ou contextos específicos. Toma a información xerada dende a investigación básica e a aplica a temas ou problemas concretos, a miúdo para atopar formas de mellorar a calidade de vida cotiá.
Orientase a áreas diversas da actividade humana como a saude, ls negocios, o traballo, a lei, a delincuencia, o medio ambente, a educación, a política, etc...

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Dotar de coñecementos especificamente en Psicoloxía Social Aplicada aos Problemas Sociais, Comunitarios e Humanos. AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
AI6
AI7
AI8
AI9
AI10
AI11
AI12
AI13
AI14
AI15
AI17
AI18
AI19
AI20
BI1
BI6
BI8
BI13
CM3
CM4
CM6
CM8
Avaliar programas, proxectos, servizos e políticas dirixidos ao desenvolvemento persoal, profesional e institucional. AI9
BI1
BI2
CM8
Coñecer e comprender os supostos básicos da Psicoloxía Social AI1
AI5
CM8
Diagnosticar as diferentes dimensións, áreas e ámbitos de intervención psicosocial AI5
AI6
BI1
CM6
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas AI5
AI18
BI1
BI4
CM6
Capacidade de análise e síntese AI5
AI8
BI1
CM4
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica AI5
AI18
BI1
BI9
BI10
BI11
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Psicoloxía da violencia, a delincuencia e a desviación social Psicoloxía da violencia, a delincuencia e a desviación social
Psicoloxía Comunitaria e Problemas Sociais Psicoloxía Comunitaria e Problemas Sociais
Psicoloxía Social dos medios de comunicación Psicoloxía Social dos medios de comunicación
Outras áreas da Psicoloxía Social Aplicada Outras áreas da Psicoloxía Social Aplicada

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A12 A14 A20 12 0 12
Proba obxectiva A3 A4 A9 2 25 27
Presentación oral B1 B13 C3 1 2 3
Traballos tutelados A1 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A15 A17 A18 A19 B13 B11 B10 B9 B8 B6 B4 B2 B1 C3 C4 C6 C8 6 25 31
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral también é coñecida como "conferencia";, "método expositivo"; ou "lección maxistral";. Esta última modalidade adoita reservarse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiais, con un contenido que supon unha elaboración orixinal e baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Proba obxectiva Realización dun examen tipo test sobre as lecturas designadas que comprenden os contidos da materia. O modo de resposta será verdadero ou falso (duas alternativas) e se descontan os erros según a fórmula de corrección do azar.
Presentación oral Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado expoñe temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas·. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola sua propia aprendizaxe. Este sistema de enseñanza basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento de esa aprendizaxe polo profesor-tutor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Proba obxectiva
Descrición
Monitorización dos traballos individuais que realiza cada alumno. Orientación sobre a metodoloxía e as fontes documentais que debe manexar e sobre a redacción do informe final do traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A15 A17 A18 A19 B13 B11 B10 B9 B8 B6 B4 B2 B1 C3 C4 C6 C8 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas·. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola sua propia aprendizaxe. Este sistema de enseñanza basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento de esa aprendizaxe polo profesor-tutor.
Si se supera o traballo tutelado, non será necesaria a realización da proba obxectiva, neste caso o traballo tutelado pasará a ter unha valoración do 100%.
50
Proba obxectiva A3 A4 A9 Realización de proba tipo test sobre as leituras que comprenden a materia. Se descontan os erros según a fórmula de evitación do azar. Si se supera o traballo tutelado, non será necesaria a realización da proba obxectiva, neste caso o traballo tutelado pasará a ter unha valoración do 100%. 40
Presentación oral B1 B13 C3 O trabajo tutelado deberá ser exposto na aula 10
 
Observacións avaliación

Es necesario aprobar con el 50% de la calificación máxima cada una de las evaluaciones para superar la asignatura.

Convocatoria ordinaria

A nota final será a suma de todas as metodoloxías. Todas ás tareas deben ser entregadas na data fixada  o inicio do cuatrimestre. É necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a asignatura

Si se supera o traballo tutelado, non será necesaria a realización da proba obxectiva, neste caso o traballo tutelado, junto coa presentación oral, pasarán a ter unha valoración do 100%

Convocatoria Extraordinaria

O sistema de avaliación será o mesmo en todas as convocatorias. O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase, excepto a sesión maxistral que será substituida por tareas diseñadas en función da asignatura.

Todas as tareas deberán ser entregadas  no campus virtual como  fecha tope o día e hora do examen  oficial de  fixado en xunta de centro.

Alumnado con asistencia parcial  ou dispensa académica : 

O sistema de avaliación será o mesmo que nos casos anteriores. Además, deberá poñerse en contacto coa profesora ao inicio do curso para substituir a sesión maxistral por  tareas consistentes en estudio de casos ou traballos tutelados

REALIZACIÓN FRAUDULENTA (PLAXIO) DAS PROBAS DE AVALIACIÓN: 

 Aplicarse o Regulamento disciplinar do estudantado da UDC (Consello de Goberno do 28/06/2023), artigo 11, apartado 4 b), que establece a "cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario


Fontes de información
Bibliografía básica MUCHINSKY, P.M. (1994). Psicología Aplicada al Trabajo: Una Introducción a la Psicología Industrial y Organizacional. Bilbao: Desclée de Brouwer.
GOMEZ L. y otros (1993). Aplicaciones de la Psicología Social. Málaga: Miguel Gómez Ediciones.
GRACIA, E. (1997). El apoyo social en la intervención comunitaria. Barcelona: Piados
SANCHEZ A. y MUSITU, G. (1996). Intervención Comunitaria. Aspectos científicos, técnicos y valorativos. Barcelona: PPU.
MUSITU, G., BERJANO, E. y BUENO, J. R. (1993 (1993). Intervención Psicosocial. Programas y Experiencias. Madrid: Editorial Popular
OVEJERO, A. (1998). Las Relaciones Humanas: Psicología Social teórica y aplicada. Madrid: Biblioteca Nueva
ROMAY MARTÍNEZ, J. (2007). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI. Madrid: Biblioteca Nueva
SABUCEDO, J.M. & MORALES, J.F. (2021). Pisoclogía Social. Madrid: Panamericana
MARTIN, A. (1998). Psicología Comunitaria. Madrid: Síntesis.
PEIRO, J.M. (1984). Psicología de las Organizaciones. Madrid: UNED
ALVARO, J.L., GARRIDO, A. TORREGROSA, J.R. (Coords.) (1996). Psicología Social Aplicada. Madrid: McGraw-Hill
CLEMENTE, M. (1992b). Psicología Social Aplicada. Madrid: Eudema
SÁNCHEZ, A. (2002). Psicología Social Aplicada. Madrid: Prentice-Hall
HERNÁNDEZ-RUIZ, B. & VALERA i PERTEGÁS, S (2008). Psicología Social Aplicada e Intervención Psicosocial. Santa Cruz de Tenerife: Resma
CLEMENTE, M. (1992). Psicología Social. Métodos y técnicas de invesgtgación. Madrid: Pirámide
PEIRO, J.M. y PRIETO, F. (1996). Tratado de Psicología del Trabajo. Madrid, Síntesis.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías