Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Dotar de coñecementos especificamente en Psicoloxía Social Aplicada aos Problemas Sociais, Comunitarios e Humanos.
|
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI7 AI8 AI9 AI10 AI11 AI12 AI13 AI14 AI15 AI17 AI18 AI19 AI20
|
BI1 BI6 BI8 BI13
|
CM3 CM4 CM6 CM8
|
Avaliar programas, proxectos, servizos e políticas dirixidos ao desenvolvemento persoal, profesional e institucional. |
AI9
|
BI1 BI2
|
CM8
|
Coñecer e comprender os supostos básicos da Psicoloxía Social
|
AI1 AI5
|
|
CM8
|
Diagnosticar as diferentes dimensións, áreas e ámbitos de intervención psicosocial |
AI5 AI6
|
BI1
|
CM6
|
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
AI5 AI18
|
BI1 BI4
|
CM6
|
Capacidade de análise e síntese |
AI5 AI8
|
BI1
|
CM4
|
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica |
AI5 AI18
|
BI1 BI9 BI10 BI11
|
CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Psicoloxía da violencia, a delincuencia e a desviación social |
Psicoloxía da violencia, a delincuencia e a desviación social |
Psicoloxía Comunitaria e Problemas Sociais |
Psicoloxía Comunitaria e Problemas Sociais |
Psicoloxía Social dos medios de comunicación |
Psicoloxía Social dos medios de comunicación |
Outras áreas da Psicoloxía Social Aplicada |
Outras áreas da Psicoloxía Social Aplicada |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A12 A14 A20 |
12 |
0 |
12 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A9 |
2 |
25 |
27 |
Presentación oral |
B1 B13 C3 |
1 |
2 |
3 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A15 A17 A18 A19 B13 B11 B10 B9 B8 B6 B4 B2 B1 C3 C4 C6 C8 |
6 |
25 |
31 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral también é coñecida como "conferencia";, "método expositivo"; ou "lección maxistral";. Esta última modalidade adoita reservarse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiais, con un contenido que supon unha elaboración orixinal e baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Proba obxectiva |
Realización dun examen tipo test sobre as lecturas designadas que comprenden os contidos da materia. O modo de resposta será verdadero ou falso (duas alternativas) e se descontan os erros según a fórmula de corrección do azar. |
Presentación oral |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado expoñe temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas·. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola sua propia aprendizaxe. Este sistema de enseñanza basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento de esa aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Monitorización dos traballos individuais que realiza cada alumno. Orientación sobre a metodoloxía e as fontes documentais que debe manexar e sobre a redacción do informe final do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A7 A8 A10 A11 A13 A15 A17 A18 A19 B13 B11 B10 B9 B8 B6 B4 B2 B1 C3 C4 C6 C8 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas·. Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola sua propia aprendizaxe. Este sistema de enseñanza basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento de esa aprendizaxe polo profesor-tutor.
Si se supera o traballo tutelado, non será necesaria a realización da proba obxectiva, neste caso o traballo tutelado pasará a ter unha valoración do 100%. |
50 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A9 |
Realización de proba tipo test sobre as leituras que comprenden a materia. Se descontan os erros según a fórmula de evitación do azar. Si se supera o traballo tutelado, non será necesaria a realización da proba obxectiva, neste caso o traballo tutelado pasará a ter unha valoración do 100%. |
40 |
Presentación oral |
B1 B13 C3 |
O trabajo tutelado deberá ser exposto na aula |
10 |
|
Observacións avaliación |
Es necesario aprobar con el 50% de la calificación máxima cada una de las evaluaciones para superar la asignatura. Convocatoria ordinaria A nota final será a suma de todas as metodoloxías. Todas ás tareas deben ser entregadas na data fixada o inicio do cuatrimestre. É necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a asignatura Si se supera o traballo tutelado, non será necesaria a realización da proba obxectiva, neste caso o traballo tutelado, junto coa presentación oral, pasarán a ter unha valoración do 100% Convocatoria Extraordinaria O sistema de avaliación será o mesmo en todas as convocatorias. O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase, excepto a sesión maxistral que será substituida por tareas diseñadas en función da asignatura. Todas as tareas deberán ser entregadas no campus virtual como fecha tope o día e hora do examen oficial de fixado en xunta de centro. Alumnado con asistencia parcial ou dispensa académica : O sistema de avaliación será o mesmo que nos casos anteriores. Además, deberá poñerse en contacto coa profesora ao inicio do curso para substituir a sesión maxistral por tareas consistentes en estudio de casos ou traballos tutelados REALIZACIÓN FRAUDULENTA (PLAXIO) DAS PROBAS DE AVALIACIÓN: Aplicarse o Regulamento disciplinar do estudantado da UDC (Consello de Goberno do 28/06/2023), artigo 11, apartado 4 b), que establece a "cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MUCHINSKY, P.M. (1994). Psicología Aplicada al Trabajo: Una Introducción a la Psicología Industrial y Organizacional. Bilbao: Desclée de Brouwer.
GOMEZ L. y otros (1993). Aplicaciones de la Psicología Social. Málaga: Miguel Gómez Ediciones.
GRACIA, E. (1997). El apoyo social en la intervención comunitaria. Barcelona: Piados
SANCHEZ A. y MUSITU, G. (1996). Intervención Comunitaria. Aspectos científicos, técnicos y valorativos. Barcelona: PPU.
MUSITU, G., BERJANO, E. y BUENO, J. R. (1993 (1993). Intervención Psicosocial. Programas y Experiencias. Madrid: Editorial Popular
OVEJERO, A. (1998). Las Relaciones Humanas: Psicología Social teórica y aplicada. Madrid: Biblioteca Nueva
ROMAY MARTÍNEZ, J. (2007). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI. Madrid: Biblioteca Nueva
SABUCEDO, J.M. & MORALES, J.F. (2021). Pisoclogía Social. Madrid: Panamericana
MARTIN, A. (1998). Psicología Comunitaria. Madrid: Síntesis.
PEIRO, J.M. (1984). Psicología de las Organizaciones. Madrid: UNED
ALVARO, J.L., GARRIDO, A. TORREGROSA, J.R. (Coords.) (1996). Psicología Social Aplicada. Madrid: McGraw-Hill
CLEMENTE, M. (1992b). Psicología Social Aplicada. Madrid: Eudema
SÁNCHEZ, A. (2002). Psicología Social Aplicada. Madrid: Prentice-Hall
HERNÁNDEZ-RUIZ, B. & VALERA i PERTEGÁS, S (2008). Psicología Social Aplicada e Intervención Psicosocial. Santa Cruz de Tenerife: Resma
CLEMENTE, M. (1992). Psicología Social. Métodos y técnicas de invesgtgación. Madrid: Pirámide
PEIRO, J.M. y PRIETO, F. (1996). Tratado de Psicología del Trabajo. Madrid, Síntesis. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|