Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
A2 |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
A3 |
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
A4 |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
A7 |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
A10 |
Ser capaz de deseñar instrumentos de recollida de información en programas de intervención psicolóxica. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A14 |
Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. |
A17 |
Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Traballo nun contexto internacional. |
B7 |
Compromiso ético. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
B9 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B10 |
Motivación pola calidade. |
B13 |
Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica. |
B16 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas |
AI2
|
|
|
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AI5
|
|
|
Ser capaz de deseñar instrumentos de recollida de información en programas de intervención psicolóxica |
AI10
|
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico |
AI13
|
|
|
Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación |
AI14
|
|
|
Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación |
AI17
|
|
|
CM7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
CM7
|
CM4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
CM4
|
BI16 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia |
|
BI16
|
|
BI7 Compromiso ético |
|
BI7
|
|
BI13 Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica |
|
BI13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM7
|
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos. |
AI1
|
|
|
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
AI3
|
|
|
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
AI4
|
|
|
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AI7
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BI1
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
BI2
|
|
Traballo nun contexto internacional. |
|
BI4
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BI8
|
|
Iniciativa e espírito emprendedor. |
|
BI9
|
|
Motivación pola calidade. |
|
BI10
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CM3
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
CM5
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Promoción da saúde nos lugares de traballo
|
1. Promoción da saúde nos lugares de traballo
|
2. Ambientes de traballo saudables
|
2. Ambientes de traballo saudables
|
3. Influencia do liderado e do clima laboral en saúde
|
3. Influencia do liderado e do clima laboral en saúde |
4. Diferenzas individuais no traballo e saúde.
|
4. Diferenzas individuais no traballo e saúde. |
5. A incidencia das variables psicosociais na saúde |
5. A incidencia das variables psicosociais na saúde |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A4 A13 B8 C4 |
0 |
16 |
16 |
Presentación oral |
A2 A14 A17 B10 B13 B16 C3 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A2 A13 B4 B9 B13 C4 C5 C7 |
11 |
0 |
11 |
Recensión bilbiográfica |
A2 A13 A14 C7 |
0 |
20 |
20 |
Discusión dirixida |
A5 A10 A13 B13 B16 C6 C8 |
1 |
0 |
1 |
Estudo de casos |
A1 A7 B13 B16 |
6 |
0 |
6 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A5 A10 A13 A14 A17 B1 B2 B7 B13 C4 |
0 |
16 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e o profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral tamén é coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Recensión bilbiográfica |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso, comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación á súa propia experiencia. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto. O/a alumno/a sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Monitorización de los trabajos individuales que realiza cada alumno. Orientación sobre la metodología y las fuentes documentales que debe manejar y sobre la redacción del informe final del trabajo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A7 B13 B16 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto. O/a alumno/a sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo |
30 |
Presentación oral |
A2 A14 A17 B10 B13 B16 C3 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e o profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A5 A10 A13 A14 A17 B1 B2 B7 B13 C4 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Convocatoria ordinaria A nota final será a suma de todas as metodoloxías. Todas ás tareas deben ser entregadas na data fixada o inicio do cuatrimestre. É necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a asignatura Convocatoria Extraordinaria O sistema de avaliación será o mesmo en todas as convocatorias. O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase, excepto a sesión maxistral que será substituida por tareas diseñadas en función da asignatura. Todas as tareas deberán ser entregadas no campus virtual como fecha tope o día e hora do examen oficial de fixado en xunta de centro. Alumnado con asistencia parcial ou dispensa académica : O sistema de avaliación será o mesmo que nos casos anteriores. Además, deberá poñerse en contacto coa profesora ao inicio do curso para substituir a sesión maxistral por tareas consistentes en estudio de casos ou traballos tutelados REALIZACIÓN FRAUDULENTA (PLAXIO) DAS PROBAS DE AVALIACIÓN: Aplicarse o Regulamento disciplinar do estudantado da UDC (Consello de Goberno do 28/06/2023), artigo 11, apartado 4 b), que establece a "cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Patlán Pérez, J. (2016). Calidad de vida en el trabajo. México: Manual Moderno
Díaz Cabrera, D. et al. (2013). Carga mental de trabajo. Salamanca:Síntesis
Cifre Gallego, E. et al. (2015). Género, salud y trabajo. Madrid: Pirámide
Acosta Vera, José Mª (2008). Gestión del estrés: Cómo entenderlo, como controlarlo y cómo sacarle provecho. Barcelona: Bresca Editorial
Clemente, M. (2011). Manual de Psicología Jurídica Laboral. Madrid: Delta
Gil-Monte, P. (2014). Manual de Psicosociología aplicada al trabajo y a la prevención de los riesgos laborales.. Madrid: Pirámide
Grueso Hinestroza, M. P. (2016). Organizaciones Saludables y procesos organizacionales e individuales. Comprensión y retos. Bogotá: Universidad del Rosario
Duro Martín, A. (2014). Psicología de la calidad de vida laboral. Madrid: Pirámide
Salanova, M. (2009). Psicología de la Salud Ocupacional. Madrid: Síntesis
León Rubio, J.M., Medina Anzano, S., Barriga Jiménez, S. (2014). Psicología de la Salud y de la calidad de vida. Barcelona: UOC
Moriano León, J.A., Topa Cantisano, G., García Ael, C., (2019). Psicosociología Aplicada a la Prevención de Riesgos Laborales. Madrid: Sanz y Torres
Montoya Agudelo, C. (2021). Riesgos psicosociales laborales. Bogotá: Ediciones de la U
Moreno Jiménez, B. y Garrosa Hernández, E. (2013). Salud laboral,: riesgos laborales psicosociales y bienestar laboral. Madrid: Pirámide
Boada-Grau, J., Ficapal-Cusí, P. (2012). Salud y Trabajo: Los nuevos y emergentes riesgos psicosociales. Barcelona: UOC |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Convén a asistencia ás aulas, a realización de todas as actividades que se planifiquen nestas e a participación nos actos tanto académicos como non académicos, organizados polo docente que imparte a materia como pola propia Facultade de Ciencias da Educación (Máster Psicología Aplicada), sen prexuízo da asistencia a actos organizados por outras institucións. |
|