Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Psicoloxía social da saúde Código 652438009
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
López-Cortón Facal, Ana María
Correo electrónico
ana.lopez-corton@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura explora a relación entre o comportamento e a saude. Esta relación examinase de acordo con os modelos explicativos do comportamento de saude e enfermidade. Os contidos centranse nos tres eixos centrais da Psicoloxia da saúde: Os procesos de cambio de atitudes, O estrés e o apoio social e a sua influencia na saude

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer os diferentes modelos, teorias e técnicas de intervención da psicoloxía social da saúde AI3
AI4
AI5
AI7
AI12
AI13
AI14
BI1
CM3
Identificar os factores persoais, psico-sociais e comunitarios que poden afectar a saúde das persoas. AI1
AI3
AI7
AI11
AI12
AI13
AI14
AI20
BI2
BI11
Comprender ás responsabilidades cívicas, sociais e globais implicadas e interactuantes na saúde das persoas a nivel individual, grupal e societal. AI1
AI18
BI8
BI9
BI10
BI11
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Psicoloxía social, saúde e saúde mental
2. Relación entre saúde e comportamento.Hábitos saudables
3. Modelos explicativos da conduta de saúde e de risco
4. Os procesos de cambio de actitudes no ámbito da saúde
5. O apoio social e a súa influencia na saúde
1. Psicoloxía social, saúde e saúde mental
2. Relación entre saúde e comportamento.Hábitos saudables
3. Modelos explicativos da conduta de saúde e de risco
4. Os procesos de cambio de actitudes no ámbito da saúde
5. O apoio social e a súa influencia na saúde

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A1 A4 A5 A7 A11 A12 A13 C3 C6 7 10 17
Presentación oral A7 B1 C3 C6 4 0 4
Recensión bilbiográfica A1 A3 A11 A12 A13 A14 B1 B2 B8 B9 B10 B11 C3 C6 C8 0 18 18
Sesión maxistral A1 A11 A12 A13 16 0 16
Traballos tutelados A1 A3 A4 A5 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A20 B1 C3 C6 4 14 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e o profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e exponinedo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Recensión bilbiográfica Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso, comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación á súa propia experiencia.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral tamén é coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

Monitoraxe dos traballos individuais que realiza cada alumno. Orientación sobre a metodoloxía e as fontes documentais que debe manexar e sobre a redacción do informe final do traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A1 A4 A5 A7 A11 A12 A13 C3 C6 Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados.
Computa na evaluación a través das outras metodoloxías
30
Presentación oral A7 B1 C3 C6 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal do alumnado expoñendo cuestións, facendo aclaracións e traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Computa na evaluación a través das outras metodoloxías
20
Traballos tutelados A1 A3 A4 A5 A7 A11 A12 A13 A14 A18 A20 B1 C3 C6 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Esta referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.


Se o alumno supera satisfactoriamente a avaliación dos traballos tutelados, eximiráselle da realización da proba de ensaio, nese caso esta metodoloxía supoñerá o 75% da cualificación
50
 
Observacións avaliación

Convocatoria ordinaria

A nota final será a suma de todas as metodoloxías. Todas ás tareas deben ser entregadas na data fixada  o inicio do cuatrimestre. É necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a asignatura

Convocatoria Extraordinaria

O sistema de avaliación será o mesmo en todas as convocatorias. O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase.

Todas as tareas deberán ser entregadas  no campus virtual como  fecha tope o día e hora do examen  oficial de  fixado en xunta de centro.

Alumnado con asistencia parcial  ou dispensa académica : 

O sistema de avaliación será o mesmo que nos casos anteriores. Además, deberá poñerse en contacto coa profesora ao inicio do curso para substituir a sesión maxistral por  tareas consistentes en estudio de casos ou traballos tutelados

REALIZACIÓN FRAUDULENTA (PLAXIO) DAS PROBAS DE AVALIACIÓN: 

 Aplicarse o Regulamento disciplinar do estudantado da UDC (Consello de Goberno do 28/06/2023), artigo 11, apartado 4 b), que establece a "cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario


Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA

Blanco, A y Rodriguez Marín, J. (2007). Intervención Psicosocial. Madrid: Prentice.Hall.

Barriga, S; León, J.M. (Eds) (1990) Psicología de la Salud: aportaciones desde la Psicología Social. Sevilla:. Sedal.

Clemente, M. (1992). Psicología Social Aplicada. Madrid: Eudema (20 edición editada en Ed. Pirámide, 1996).

Gil Lacruz, M. (2007). Psicología Social: un compromiso aplicado a la salud. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.

Gutierrez, T., Raich, R.M., Sánchez, D. & Deus, J. (Coords) (2003) Instrumentos de evaluación en Psicología de la salud. Madrid: Alianza Editorial.

Kruglanski, A. W. & Higgins, E. T. (2007). Social Psychology: Handbook of Basic Principles. Nueva York: The Guilford Press 

Marelich, W. D. & Erger, J. S. (2004). The Social Psychology of Health, Essays and Readings. Nueva York: Sage.

Olivares, J, Macià, D., Rosa Alcázar, A.I. (2013). Intervención psicológica. Estrategias, técnicas y tratamientos. Madrid: Pirámide.

Rodríguez, M. (1995). Psicología Social de la Salud. Madrid: Síntesis.

Rodríguez Marín, J. & Neipp López, M. C. (2008). Manual de psicología social de la salud. Madrid: Sintesis.

Salovey, P. & Rothman, A. J. (2003). Social psychology of health: key readings. Nueva York: Psychology Press.

 

Recursos online

www.socialpsychology.org

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías