Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
To identify the personal, psycho-social and / or educative factors that may put human health at risk. |
A4 |
Being able to achieve an adequate level of understanding of the recipient's demand in every situation or application context. |
A6 |
Knowing how to specify the demand and the objectives of the case, and to collect the information depending on them. |
A7 |
Knowing to track on a case by choosing appropriate and realistic objectives. |
A12 |
To acquire a basic theoretical knowledge about the state of the art in the different areas involved in applied psychology. |
A13 |
Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit. |
A18 |
To show an ethical and professional compromise with respect to civic, social and global responsibilities. |
A19 |
Knowing and complying with the deontologic obligations of Applied Psychology. |
B1 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B2 |
Capacity for organization and planning. |
B3 |
Teamwork. |
B5 |
Skills in interpersonal relations. |
B6 |
Critical thinking. |
B7 |
Ethical commitment. |
B8 |
Autonomous learning. |
B9 |
Initiative and enterprising spirit. |
B10 |
Motivation for quality. |
B11 |
Troubleshooting. |
B12 |
Decision-making. |
B13 |
Ability to apply knowledge to practice. |
B14 |
Interpersonal skills. |
B18 |
Ability to work autonomously. |
C1 |
To express oneself, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region. |
C2 |
To dominate the expression and understanding of a spoken and written foreign language. |
C3 |
Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning. |
C4 |
To develop for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, develop and deploy solutions based on knowledge and oriented to common good. |
C5 |
To understand the importance of the enterprising culture, and to know the media within reach of enterprising people. |
C6 |
To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
To assume as professionals and citizens the importance of lifelong learning. |
C8 |
Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AR6 AR7
|
BR5 BR11 BR12 BR14
|
|
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
AR2 AR4 AR7
|
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
AR13 AR18
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BR1 BR2 BR3
|
|
Razoamento crítico. |
|
BR6 BR8 BR9 BR10
|
|
Compromiso ético. |
AR18 AR19
|
BR7
|
|
Motivación pola calidade. |
|
BR10 BR12 BR13 BR18
|
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CC1 CC2 CC6 CC7
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CC3 CC4 CC5
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
AR18 AR19
|
|
CC7
|
Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais. |
AR12 AR13 AR18
|
|
|
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
AR19
|
BR6 BR7 BR10
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AR12 AR19
|
BR10
|
CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Delimitación conceptual.
|
a. Xurdimento e desenvolvemento da psicoloxía clínica da saúde.
b. Definición e ámbito da psicoloxía clínica da saúde
c. Relación da psicoloxía clínica da saúde con outras áreas e disciplinas. |
2. Comportamento, saúde e enfermedade.
|
a. Evolución histórica dos conceptos de saúde e enfermedade.
b. Estrés, conduta e enfermedade
c. Patróns e pautas de comportamento relacionados coa saúde.
|
3. Áreas de aplicación e niveis de intervención.
|
a. Promoción da saúde e prevención da enfermedade
b. Facilitación e potenciación do diagnóstico e tratamento
c. Avaliación e tratamento de problemas específicos
d. Análise e mellora do sistema e atención da asistencia sanitaria
e. Niveis de intervención |
4. Adherencia ao tratamiento.
|
a. Concepto de cumplimento e adherencia terapéutica
b. Variables que inciden na adherencia
c. Avaliación da adherencia
d. Mellora da adherencia ao tratamento |
5. Deontoloxía. |
a. Códigos deontolóxicos no campo da psicoloxía clínica da saúde.
b. Principios éticos do código deontolóxico do COP
c. Principios éticos do meta-código da EFPA
d. Principios éticos do código da APA
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A12 B7 C7 C8 |
16 |
25 |
41 |
Supervised projects |
A4 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B18 C1 C2 C3 C5 C6 |
2 |
10 |
12 |
Aprendizaxe servizo |
A4 A6 A7 A18 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B18 C1 C2 C3 C5 C6 |
2 |
10 |
12 |
Objective test |
A12 A13 A18 A19 C4 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
9 |
0 |
9 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de delimitar o concepto de psicoloxía clínica e da saúde, os principais ámbitos de aplicación e as estratexias de actuación desta disciplina. |
Supervised projects |
Os alumnos deberán realizar un traballo en grupo relacionado cos contidos da asignatura. O alumno poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou o traballo tutelado, é dicir esta actividade e a seguinte son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. O número de horas adicado polo tanto a esta actividade será a suma do previsto para cada actividade |
Aprendizaxe servizo |
Os alumnos deberán realizar un traballo en grupo relacionado cos contidos da asignatura que proporcione un servizo á comunidade. O alumno poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou o traballo tutelado, é dicir estas actividades son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. O número de horas adicado polo tanto a esta actividade será a suma do previsto para cada actividade |
Objective test |
Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para avaliar os coñecementos sobre os contidos do programa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Aprendizaxe servizo |
|
Description |
Estas actividades se plantexarán ao alumnado para ser realizadas en pequeño grupo. Polo tanto, requerirán do profesorado a implicación en actividades de titorización, coordinación e supervisión para fomentar a participación. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A4 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B18 C1 C2 C3 C5 C6 |
Os alumnos podrán realizar un traballo en grupo relacionado cos contidos da asignatura. O alumno poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou o traballo tutelado; é dicir estas actividades son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. A nota correspondente será a suma da asignada a cada actividade, é dicir un 40% da nota final. |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A12 B7 C7 C8 |
Asistencia e participación en clases teóricas e prácticas |
10 |
Objective test |
A12 A13 A18 A19 C4 |
O alumnado realizará unha proba obxectiva sobre os contidos do programa. |
50 |
Aprendizaxe servizo |
A4 A6 A7 A18 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B18 C1 C2 C3 C5 C6 |
Os alumnos podrán realizar un traballo en grupo relacionado cos contidos da asignatura que proporcione un servizo á comunidade. O alumno poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou o traballo tutelado; é dicir estas actividades son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. A nota correspondente será a suma da asignada a cada actividade, é dicir un 40% da nota final. |
20 |
|
Assessment comments |
En aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na
UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de mayo de 2017), os estudantes aos que se recoñeza a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da obligatoriedade de asistencia a clase; no obstante, estos alumnos deberán entregar os correspondentes traballos antes da data establecida para a realización do exame da asignatura. Para a Segunda Oportunidade o alumnado será avaliado da/s proba/s pendente/s ou non superadas, gardando a calificación das partes superadas. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Boll, T.J.; Bennett, S.; Perry, N. y Rozensky, R.H. (2002). Handbook of Clinical Health Psychology, Volume 1: Medical Disorders and Behavioral Applications. APA Buendía, J. (1999). Familia Y Psicología De La Salud. Pirámide. Failde, J.M. y Lameiras, M. (2000). La Psicología Clínica y de la Salud en el Siglo XXI. Posibilidades y retos. Ed. Dykinson. Fernández, C.; Amigo, I. y Pérez, M. (2003). Manual De Psicología de la salud. Pirámide. Friedman, S. H. (2011). The Oxford handbook of health psychology. Oxford University Press. Gutiérrez, R. (2003). Instrumentos de evaluación en Psicología de la salud. Alianza Editorial Ortigosa, J.M., Quiles, M.J. y Méndez, FX (2003). Manual de psicología de la salud, con niños, adolescentes y familia. Pirámide. Raczynski, J.M. y Leviton, L.C. (2004). Handbook of Clinical Health Psychology, Volume 2: Disorders of Behavior and Health. APA Simon, M.S. (1999). Manual De Psicología De La Salud. Fundamentos, Metodología Y Aplicaciones. Biblioteca Nueva. Vallejo, M.A. (2002). Psicología Clínica Y De La Salud. Avances 2001. Minerva ediciones, S.A. Vázquez, F., Blanco, V. y Otero, P. (2022). Guía de intervención del estrés. Síntesis. Vázquez, F., Otero, P. y Blanco, V. (2019). Guía de intervención de la depresión. Síntesis. Vázquez, F., Otero, P, Blanco, V. y Torres, A. (2015). Terapia de solución de problemas para la depresión: una breve guía práctica en grupo. Alianza Editorial. Vázquez, F., Otero, P., Torres, A. y Arrojo, M. (2016). Deja atrás la depresión y alcanza la felicidad. Pirámide. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión a doble cara na entrega de traballos. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. En caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|