Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Being able to achieve an adequate level of understanding of the recipient's demand in every situation or application context. |
A5 |
Being able to perform a psychological evaluation in the context of a scientific investigation. |
A6 |
Knowing how to specify the demand and the objectives of the case, and to collect the information depending on them. |
A7 |
Knowing to track on a case by choosing appropriate and realistic objectives. |
A19 |
Knowing and complying with the deontologic obligations of Applied Psychology. |
B1 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B2 |
Capacity for organization and planning. |
B8 |
Autonomous learning. |
B11 |
Troubleshooting. |
B12 |
Decision-making. |
B13 |
Ability to apply knowledge to practice. |
C2 |
To dominate the expression and understanding of a spoken and written foreign language. |
C3 |
Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
AR4 AR5 AR7
|
|
|
|
AR6
|
|
|
|
AR19
|
BR1 BR13
|
|
|
|
BR2
|
|
|
|
BR11
|
|
|
|
|
CC2
|
|
|
BR12
|
|
|
|
|
CC3
|
|
|
BR8
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN LECTURA |
- PROCESOS PERCEPTIVOS
- PROCESOS LÉXICOS
- PROCESOS SINTÁCTICOS
- PROCESOS SEMÁNTICOS |
TEMA 2. EL APRENDIZAXE DA LECTURA |
- METODOS DE LECTURA
- PROGRAMAS INSTRUCCIONALES
- RECOMENDACIÓNS DIDÁCTICAS
|
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN LECTURA |
RETRASO LECTOR
- DISLEXIA |
TEMA 4. A COMPRENSIÓN DOS TEXTOS |
- ESTRATEXIAS DE COMPRENSIÓN
- PROGRAMAS INSTRUCCIONALES |
TEMA 5. MEMORIA E LECTURA |
-M.O.
-M.L.P. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A4 A6 A19 B2 B8 B11 B12 C2 C3 |
10 |
0 |
10 |
Objective test |
A4 A5 |
2 |
25 |
27 |
Workbook |
A7 B1 B2 B8 B11 B12 B13 C3 |
0 |
5 |
5 |
Supervised projects |
A7 B1 B2 B8 B11 B12 B13 C3 |
2 |
22 |
24 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A6 |
7 |
0 |
7 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
DIAGNOSTICO E INTERVENCIÓN EN DIFICULTADES DA LECTURA |
Objective test |
PROBA OBXECTIVA SOBRE OS CONTIDOS |
Workbook |
Valorarase o nivel de profundización e a capacidade de reflexión do alumnado sobre cada lectura proposta. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. Propoñerase a realización de traballos de grupo, de carácter obrigatorio, ao redor dos temas centrais da materia e para o inicio da súa elaboración facilitarase un pequeno dossier a partir do cal o alumnado deberá ir profundando na materia obxecto de estudo. O resultado dese traballo exponse de forma interactiva utilizando a metodoloxía da presentación oral.
|
Guest lecture / keynote speech |
EXPLICACIÓN DE CONTIDOS |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
|
Description |
Estas metodologías requieren de orientación y seguimiento por parte del profesor tanto en horas de clase (que se hará en los grupos interactivos) como en horas de tutoría, según lo demanden los alumnos y/o crea conveniente el profesor. Todo ello con la finalidad de realizar un seguimiento preciso del alumnado y de sus actividades de aprendizaje. Será virtual y/o presencial, atendiendo a las circunstancias y a los recursos tecnológicos existentes.
La atención personalizada se hará, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas y virtuales, individuales y grupales.
El alumnado con dispensa académica realizará los trabajos y tareas de forma individual, con entregas en las fechas marcadas por el docente, e tendrá atención personalizada en horario de tutorías, para aclarar dudas sobre los trabajos y también sobre el marco teórico y práctico de la materia. No se trata aquí de realizar clases paralelas u online, sinó, que ya lo deben saber, que estamos en horario de tutorías y en esa franja pueden realizar consultas, solventar dudas, etc.
La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación, una vez comprobada, implicará directamente la cualificación de suspenso en la convocatoria en que se cometa: lo/a estudiante será calificado con “suspenso” (nota numérica 0) en la convocatoria correspondiente del curso académico, tanto se la comisión de la falta se produce en la primera oportunidad como en la segunda. Para esto, se procederá a modificar su cualificación en el acta de primera oportunidad, si fuera necesario".
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A4 A6 A19 B2 B8 B11 B12 C2 C3 |
DIAGNÓSTICO E INTERVENCIÓN |
20 |
Objective test |
A4 A5 |
PROBA TIPO TEST SOBRE OS CONTIDOS. Se debe obtener, como mínimo, una puntuación de cuatro sobre diez. |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A6 |
ASISTENCIA A CLASE |
0 |
Workbook |
A7 B1 B2 B8 B11 B12 B13 C3 |
Valorarase o nivel de profundización e a capacidade de reflexión do alumnado sobre cada lectura proposta. |
10 |
Supervised projects |
A7 B1 B2 B8 B11 B12 B13 C3 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. Propoñerase a realización de traballos de grupo, de carácter obrigatorio, ao redor dos temas centrais da materia e para o inicio da súa elaboración facilitarase un pequeno dossier a partir do cal o alumnado deberá ir profundando na materia obxecto de estudo. O resultado dese traballo exponse de forma interactiva utilizando a metodoloxía da presentación oral. |
30 |
|
Assessment comments |
A ASISTENCIA É OBRIGATORIA (salvo dispensa concedida ou motivo xustficado documentalmente). Tanto a realización da proba obxectiva (a condición de que se obteña, como mínimo, unha puntuación de catro sobre dez) como dos traballos tutelados e a súa correspondente exposición e defensa, considéranse obrigatorios para superar a materia. As cualificacións obtidas nestes apartados sumaranse ás obtidas nos restantes (estudo de casos e lecturas). Considérase aprobada a materia a partir de cinco (5). Calquera puntuación inferior supón a cualificación de Suspenso. A non realización dun ou ambos os apartados obrigatorios supón a cualificación de Non Presentado. Se por causas alleas á nosa vontade e se así o indicase o Goberno do Estado, variasen as condicións de realización do curso, entón a avaliación cinguiríase á puntuación da proba obxectiva, cun 40% de peso na cualificación final, á síntese dos traballos tutelados coa aprendizaxe colaborativa, que pasaría a ter un peso do 30% da cualificación final, os estudos de casos, que supoñerían un 20% da cualificación final e, por último, as lecturas e o nivel de profundización nelas, que supoñerían un 10% da cualificación final. Todo iso levaría a cabo a través dos recursos tecnolóxicos dos que se poida dispoñer nese momento. O alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia será avaliado da mesma maneira, excepto a exposición oral, que poderá ser síncrona ou asíncrona (para o alumnado asistente só será síncrona).
|
Sources of information |
Basic
|
VIEIRO, P.; MEILÁN, E. Y GÓMEZ, I (1999). ENTRENAMIENTO Y EVALUACIÓN DE LOS PROCESOS DE LECTO-ESCRITURA. TÓRCULO
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓN Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. VISOR
VIEIRO, P. Y GÓMEZ, I. (2004). PSICOLOGÍA DE LA LECTURA . PEARSON |
J.C. Meléndez Moral 1996 Desarrollo psicológico de la dificultad auditiva Cristóbal Serrano Valencia Libro
V M. Acosta Rodríguez; A Mª.Moreno Santana 2001 Dificultades del lenguaje en ambientes educativos. Masson Libro
J. Narbona;C. Chevrie-Muller 2001 El lenguaje del niño.Desarrollo normal, evaluación y trastornos. Masson Libro
P.Howlin;S.Baron-Cohen;J.Hawdin 2006 Enseñar a los niños autistas a comprender a los demás.Guía práctica para educadores. CEAC educación Libro
D.Caplan 1992 Introducción a la neurolingüística y al estudio de los trastornos del lenguaje Visor Distribuciones, S.A. Libro
Miquel Serra;Elisabet Serrat;Rosa Solé y Melina Aparici 2000 La adquisición del lenguaje Ariel Psicología Libro
M.López Torrijo 2005 La educación de las personas con sordera.La esuela oralista española. Universitat de Valencia.Dpto.Educación Comparada e Historia de la Educación. Libro
J. Peña Casanova 2003 Manual de Logopedia Masson Libro
J.Rondal; X.Serón 2000 Neurología y conducta Paidós Libro
M. Belinchón;J.M.Igoa;A. Riviere 2000 Psicología del lenguaje.Investigación y Teoría Trotta. S.A. Libro
J. N. García Sánchez 1998 Manual de dificultades de aprendizaje: Lenguaje. Lecto-escritura. Matemáticas Aula Magna Libro
|
Complementary
|
GARCÍA MADRUGA, J.A. YCOLS (1999). COMPRENSIÓN LECTORA Y MEMORIA OPERATIVA. PAIDÓS
SÁNCHEZ, E. (1998). COMPRENSIÓN Y REDACCIÓN DE TEXTOS. EDEBÉ
GARCÍA MADRUGA, J.A. (2006). LECTURA Y CONOCIMIENTO. PAIDÓS |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|