Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Autorregulación cognitivo-comportamental Código 652438022
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI5
AI12
AI13
BI1
BI6
BI12
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Concepto e Modelos de Autorregulación. Fases e áreas da autorregulación. Estratexias de autorregulación.
2. Planificación cognitiva e contextual Metas persoais. Crenzas autorreferidas. Establecemento de propósitos e planificación do tempo.
3. Supervisión e revisión cognitivo-comportamental. Autoavaliación e retroalimentación da actuación. Toma de decisións e resolución de problemas.
Xestión da motivación e a vontade. Autoprotección da valía
4. Intervención en autorregulación. Tipos de intervención cognitivo-comportamental Competencia social e adestramento asertivo. Habilidades relacionales e Counselling. Adestramento atribucional. Locus de control e autorregulación condutual. Autorregulación no proceso de ensino-aprendizaxe.
5. Estrategias e recursos para a intervención en autorregulación Promoción da metacognición. Implicación nos procesos de auto-supervisión. Formación en estratexias cognitivas.
Entrevista, autoinforme e autorrexistro.
PVA e verbalización. Guías de pensamento e Modelado. Análise de pegadas e estadas.
6. Análisis de programas de intervención en autorregulación Pro&regula (De la Fuente y Martínez, 2000); Progresint (Yuste y Ayala, 2000); Notice (Hernández y García, 1997)
PLEJE (Rosario et al., 2007); Self-Regulation Empowerment Program (SREP) (Cleary y Zimmerman, 2004); Cartas de Gervasio a su ombligo (Rosário, Núñez y González-Pienda, 2005); Motivation & engagement wheel (Martin, 2008)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A12 A13 B1 0 16 16
Discusión dirixida B6 C6 C7 C8 7 0 7
Análise de fontes documentais A12 A13 B1 B6 C6 C8 0 14 14
Sesión maxistral A12 A13 7 0 7
Traballos tutelados A5 A13 B1 B12 C7 7 16 23
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Profúndase nos contidos do temario a partir de textos e documentación escrita
Discusión dirixida Coordinado polo profesorado, o alumnado discute en grupos a partir dos contidos da materia
Análise de fontes documentais Plantéxanse actividades deseñadas para a análise de documentos relevantes para a comprensión da materia
Sesión maxistral Exposición oral complementada por medios audiovisuais para a presentación dos marcos teóricos de referencia coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Traballos tutelados Establécense unha serie de temas, conceptos ou tópicos sobre os que o alumnado, supervisado polo profesor, deberá profundar e ampliar

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Traballos tutelados
Análise de fontes documentais
Descrición
A atención personalizada concrétase no apoio á análise das fontes documentais e lecturas e na supervisión dos traballos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 A13 B1 B12 C7 Proxecto de investigación/intervención ou traballo de análisis/revisión de programas de intervención, elaborado polo alumno coa supervisión do profesor 60
Análise de fontes documentais A12 A13 B1 B6 C6 C8 Actividades deseñadas para a análise de documentos bibliográficos relevantes para a temática dá materia. 40
 
Observacións avaliación

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia seguirá o mesmo sistema de avaliación que o alumnado asistente.


Fontes de información
Bibliografía básica Rosario, P., Mourao, R., Núñez, J.C:, González-Pienda, J.A., Solano, P. y Valle, A. (2007). Eficacia de un programa instruccional para la mejor de los procesos y estrategias de aprendizaje en la enseñanza superior. Psicothema
Pozo, J.I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid. Aula XXI/Santillana
Monereo, C. (1990). Enseñar a aprender y a pensar en la escuela. Madrid. Aprendizaje
Hernández, P. y García, L.A. (1997). Enseñar a pensar. Un reto para los profesores. NOTICE. . La Laguna. Tafor
Cabanach, R.G., González-Pienda, J.A., Rodríguez, S., Núñez, J.C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid. Pearson
Valle, A., Núñez, J.C., Cabanach, R.G., Gonzaléz-Pienda, J.A. y Rodríguez, S. (2008). Handbook of instructional resources and their applications in the classroom. New York. Nova Science
Boekaerts, M., Pintrich, P. y Zeidner, M. (2000). Handbook of self-regulation. New York. Academic Press
Jorba, J. y Cassellas, E. (1997). La regulación y la autorregulación de los aprendizaje. Madrid. Síntesis
Puustinen, M. y Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. . Scandinavian Journal of Educational Research
De la Fuente, J. y Martínez, J.M. (2000). PRO&REGULA: Un programa para aprender a autorregularse durante el aprendizaje. Málaga. Aljibe
Yuste, C. y Ayala, C. (2000). Programas de estimulación de las habilidades básicas de la inteligencia: estrategias de regulación y motivación para aprender (PROGRESINT). . Madrid. CEPE
Zimmerman, B.J. y Schunk, D.H. (1989). Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research and practice. . New York. Springer
Boekaerts, M. (1997). Self-regulated learning: A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers and students.. Learning and Instruction
Schunk, D.H. y Zimmerman, B.J. (1998). Self-regulated learning: From teaching to self-reflective practice. New York. Guilford
Cleary, T.J. y Zimmerman, B.J. (2004). Self-regulation empowerment program: A school-based program to enhance self-regulated and self-motivated cycles of student learning. Psychology in schools
Zimmerman, B.J. (1995). Self-regulation involves more than metacognition: A social cognitive perspective. Educational Psychologist
Schunk, D.H. y Zimmerman, B. J (1994). Self-regulation of learning and performance: Issues and Educational applications. Hillsdale, NJ. Erlbaum
Corno, L. (1986). The metacognitive control components fo self-regulated leraning. Contemporary Educational Psychology

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías