Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
To recognize and respect human diversity and to understand that psychological explanations may vary across populations and contexts. |
A2 |
To identify the personal, psycho-social and / or educative factors that may put human health at risk. |
A3 |
Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion. |
A4 |
Being able to achieve an adequate level of understanding of the recipient's demand in every situation or application context. |
A5 |
Being able to perform a psychological evaluation in the context of a scientific investigation. |
A6 |
Knowing how to specify the demand and the objectives of the case, and to collect the information depending on them. |
A7 |
Knowing to track on a case by choosing appropriate and realistic objectives. |
A12 |
To acquire a basic theoretical knowledge about the state of the art in the different areas involved in applied psychology. |
A13 |
Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit. |
A19 |
Knowing and complying with the deontologic obligations of Applied Psychology. |
B1 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B2 |
Capacity for organization and planning. |
B3 |
Teamwork. |
B5 |
Skills in interpersonal relations. |
B6 |
Critical thinking. |
B7 |
Ethical commitment. |
B8 |
Autonomous learning. |
B9 |
Initiative and enterprising spirit. |
B10 |
Motivation for quality. |
B12 |
Decision-making. |
C1 |
To express oneself, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region. |
C2 |
To dominate the expression and understanding of a spoken and written foreign language. |
C3 |
Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning. |
C4 |
To develop for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, develop and deploy solutions based on knowledge and oriented to common good. |
C6 |
To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
To assume as professionals and citizens the importance of lifelong learning. |
C8 |
Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos |
AR1
|
|
|
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas |
AR2
|
|
|
Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión. |
AR3
|
|
|
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación |
AR4
|
|
|
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AR5
|
|
|
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
AR6
|
|
|
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AR7
|
|
|
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
AR12
|
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico |
AR13
|
|
|
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada |
AR19
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BR1
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
BR2
|
|
Traballo en equipo. |
|
BR3
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais. |
|
BR5
|
|
Razoamento crítico. |
|
BR6
|
|
Compromiso ético. |
|
BR7
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BR8
|
|
Iniciativa e espírito emprendedor |
|
BR9
|
|
Motivación pola calidade. |
|
BR10
|
|
Toma de decisións |
|
BR12
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
CC1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
CC2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CC3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CC4
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CC6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CC7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A promoción da saúde no contexto escolar
|
. |
2. Tipoloxía e prevalencia dos trastornos de saúde
|
. |
3. A adolescencia como poboación de risco en trastornos relacionados coa saúde
|
. |
4. Os programas preventivos e a súa eficacia
|
. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Student portfolio |
A1 A2 A6 B1 B5 B6 B7 C7 |
6 |
18 |
24 |
Supervised projects |
B2 B3 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
2 |
12 |
14 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A12 A13 A19 |
13 |
22 |
35 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Student portfolio |
Carpeta física ou informatizada. ordenada por seccións debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral dos contidos fundamentais da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Student portfolio |
Supervised projects |
|
Description |
Los alumnos serán asesorados individualmente o en grupos reducidos sobre el programa de promoción de la salud que hay que hacer, así como sobre los contenidos vistos en clase. Igualmente se hará un acompañamiento en la elaboración del dossier de trabajo personal sobre la figura profesional orientada al trabajo con adolescentes |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A12 A13 A19 |
Avalíase dentro das outras metodoloxías. |
0 |
Student portfolio |
A1 A2 A6 B1 B5 B6 B7 C7 |
Deberase entregar un dossier individual coas actividades prácticas realizadas con respecto á formación persoal do profesional ao longo do cuadrimestre. |
60 |
Supervised projects |
B2 B3 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
Os alumnos deseñarán, por equipos, un programa que teña por obxectivo promover a saúde dos adolescentes en contextos socioeducativos. |
40 |
|
Assessment comments |
"La realización fraudulenta de laspruebas o actividades de evaluación, una vez comprobada, implicará directamentela pérdida del derecho a la oportunidad en la que la falta de respecto de lamateria en la que se ha hecho esta falta. En las actas figurará como suspenso ono presentado en esa oportunidad". "A realización fraudulenta das probas ou actividades deavaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito áoportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivesecometido. Nas actas figurará como suspenso ou non presentado nestaoportunidade".
"The fraudulent performance of tests or evaluationactivities, once verified, will directly imply the loss of the right to theopportunity in which the lack of respect for the matter in which this fault hasbeen made. In the minutes it will appear as suspended or not presented at thattime."
|
Sources of information |
Basic
|
Coleman, J. ; Hendry, L.B. (2008). Adolescencia y salud. Manual Moderno. México
Oliva, A. (2015). Desarrollo positivo adolescentes. Sintesis
Toro, J. (2010). El adolescente en su mundo. Riesgos, problemas y trastornos. Pirámide
Breinbauer, C. (2008). Jóvenes, opciones y cambios. Promoción de conductas saludables en adolescentes. OPS. Washintong |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A nova Lei Orgánica 3/2020, do 29 de diciembre (LOMLOE), promove a coeducación e impulsa a igualdade efectiva de mulleres e homes en todas las etapas educativas. A partir de este marco, los centros educativos deben incorporar no seu proxecto educativo medidas para favorecer y formar en igualdad, incluida la prevención de la violencia de xénero, o respecto a la diversidad afectivo sexual, la educación afectivo-sexual y la orientación académica y profesional no sexista.
A Lei Orgánica 10/2022 de Garantía Integral da Liberdade Sexual avanza a nivel penal e muda a perspectiva estructural ao poñer o foco no consentimento e non na violencia. No ámbito educativo, ordena, por unha parte, a incorporación, en todos os niveis educativos, da educación afectivo-sexual, apropiada á idade e adaptada para o alumnado con necesidades educativas específicas. Por otra parte, establece una inclusión do uso seguro e crítico de internet como un dos medios para a sensibilización e prevención das violencias sexuais e dos delitos cometidos a través das TIC. Así mesmo, indica que estas dúas temáticas deben de incorporarse a nuestros planes de estudios de dos títulos universitarios oficiais nos que sexa coherencia coas súas competencias e delimitar profesionais. En relación coa detección e actuación no ámbito educativo, fixa a aplicación,
A Lei 4/2023, de 28 de febrero, para a igualdade real e efectiva das persoas trans e para a garantía dos dereitos das persoas LGTBI propón, entre outras cuestiones: a) a introdución, nos planes de estudo das titulaciones universitarias que habiliten para o ejercicio de profesiones docentes, de contidos dirixidos á capacitación para abordar la diversidad sexual, sexual y familiar; b) una inclusión en el currículo de las distintas etapas educativas del principio de igualdad de trato y no discriminación de las personas LGTBI con respecto a la diversidad sexual, de xénero y familiar de las personas LGTBI; c) que os protocolos de acoso y ciberacoso escolar incorporan o acoso por LGTBIfobia.
Por último, a Lei Orgánica 1/2023, de 28 de febrero, pola que se modifica a Ley Orgánica 2/2010 de saúde sexual e reprodutiva e de interrupción voluntaria do embarazo establece a inclusión da educación afectivo-sexual en todas las etapas del ensino obrigatorio. Este tipo de educación ha de incluir una prevención de las violencias sexuales y un abordaje integral de la salud durante la menstruación con perspectiva de xénero, interseccional y de derechos humanos, con especial atención en la eliminación de dos mitos, prexuízos y estereotipos de xénero que xeran o estigma menstrual." A Lei tamén promove a gratuidade dos produtos de xestión menstrual en centros educativos eo fomento, por parte de dos poderes públicos, da utilización de produtos menstruais respectuosos co medio ambiente e coa saúde das mulleres. |
|