Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |
A10 |
Posuír e aplicar coñecementos teóricos e metodolóxicos que permitan ó estudante promover o cambio e innovación na institución escolar a partir da avaliación da calidade dos centros educativos. |
A17 |
Xerar coñecementos e capacidades científicas para elaborar proxectos de innovación educativa que incrementen a xustiza social nos ámbitos do xénero, a multiculturalidade, a discapacidade, a clase social e a identidade asociada a calquera característica humana. |
A18 |
Desenvolver temáticas propias da Sociedade da Información aplicadas á educación para promover a igualdade social e rexional, e a mellora do benestar e a calidade de vida dos cidadáns e das cidadás. |
B2 |
Capacidade de adaptación a situacións novas. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar a xénese da da Educación Especial e identificar os supostos teóricos nos que se afianzou a disciplina.
|
AI6
|
|
|
Identificar os rasgos teóricos e prácticos da integración escolar e analizar a súa concreción nas aulas e no pensamento relativo á diversidade |
AI16 AI17
|
|
|
Deseñar un proxecto de innovación baseado na inclusión da diversidade nas aulas ordinarias. |
AI9
|
BI2 BI4
|
CM6 CM8
|
Potenciar un modelo de apoio coherente coa perspectiva inclusiva e sustentado nun modelo de traballo cooperativo |
|
BI4 BI8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
2. A integración educativa |
2.1. A crítica práctica á educación especial
2.2. A crítica teórica á educación especial |
1. A xénese da anormalidade máis alá dos factores psicbiolóxicos |
1.1. Deconstrucción e reconstrucción do coñecemento en Educación Especial
1.2. A segregación educativa |
3. A perspectiva inclusiva |
3.1. : unha crítica ás bases teóricas e prácticas da integración educativa |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
|
7 |
20 |
27 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
0 |
2 |
2 |
Análise de fontes documentais |
|
7 |
10 |
17 |
Lecturas |
|
0 |
20 |
20 |
Seminario |
|
9 |
0 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Nel recolleranse os resultados das actividades realizadas no seminario, a análise de fontes documentais, os eventos científicos e divulgativos que se analicen nas sesións presenciais, debidamente enriquecidas polo traballo persoal e individual do alumno ou alumna |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Utilizaranse as ocasións propiciadas polo entorno do alumnado para afondar na realidade da inclusión socioeducativa: conferencias, exposicións, congresos, etc, que serán expostos no grupo e incluídos no portaflio |
Análise de fontes documentais |
Utilizaranse documentos audiovisuais e bibliográficos: fragmentos de reportaxes, documentais, películas, noticias de actualidade, biografías, que son relevantes para analizar a segregación, a integración e a inclusión social e educativa |
Lecturas |
Serán facilitadas con antelación para que se revisen antes das sesións presenciais co fin de potenciar unha discusión informada nas sesións de seminario. |
Seminario |
Nas sesións presenciais potenciarase a discusión argumentada de todos os membros do grupo, así como a elaboración dos esquemas básicos que logo os alumnos e alumnas desenvolveran máis ampliamente en base ao estudo e reflexión individual |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Seminario |
|
Descrición |
Tanto no período no que se desenvolve a docencia presencial como a non presencial farase un seguimento personalizado do traballo que realiza o alumno ou alumna co fin de desenvolver unha avaliación contínua que sexa en si mesma un acto de aprendizaxe |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
|
Nel recolleránse as actividades teórico-prácticas levadas a cabo nas sesións presencias, debidamente enriquecidas coas lecturas persoais e as distintas actividades levadas a cabo ao longo do seminario |
40 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Para ser tomados en consideración na avaliación deben ser analizados e valorados polo alumno ou alumna en base a outros documentos de análise e lecturas facilitadas no seminario |
10 |
Seminario |
|
Será o núcleo global de toda a actividade presencial. Nel englobarase e reflectirase a aportación através das distintas metodoloxías. Valorarase a discusión argumentada e a participación activa e informada |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA BARTON, LEN (1998): Discapacidad y sociedad. Madrid. Morata. FRANKLIN, Barry (1996): Interpretación de la discapacidad. Madrid. Pomares GOULD,Stephen (1981): La falsa medida del hombre. Barcelona. Antoni Bosch editor. KAMIN, León (1983): Ciencia y Política del Cociente Intelectual.Madrid. Siglo XXI MORRIS, Jenny (1996): Encuentros con desconocidas. Madrid. Narcea. NÚÑEZ MAYÁN, Mª Teresa (2008): Da segregación á inclusión educativa. Bertamiráns. Laiovento VLACHOU, Anastasia (1999): Caminos hacia una educación inclusiva. Madrid. La Muralla. BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA AINSCOW, Mel (2003): “El desarrollo de escuelas inclusivas”. En Álvaro, MARCHESI y C. HERNÁNDEZ GIL (2003): Fracaso escolar. Perspectiva internacional. Madrid. Alianza. AISCOW, M. (1995). Necesidades especiales en el aula. Narcea. Madrid. BRENNAN,W.K. (1.988).El curriculo para niños con necesidades especiales. Siglo XXI. BOGDASHINA, O (2007): Percepción sensorial en el autismo y síndrome de Asperger. Autismo Ávila. CARRIÓN, J.J. (2001): Integración escolar ¿plataforma para la escuela inclusiva?. Aljibe. Málaga. ECHEITA, G.(2006): Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Narcea. Madrid. FERNANDEZ SIERRA (1995). El trabajo docente y psicopedagógico en educación secundaria. Aljibe FORTES,A.(1994).Teoría y práctica de la integración escolar . Aljibe. Granada. FRITH,U.(1989 ) El autismo. Alianza. GARCÍA PASTOR,C.(2005): Educación y diversidad. Ediciones Aljibe. Málaga. GARCIA PASTOR,C.(1993,95,98).Una escuela común para niños diferentes.PPU. Barcelona. ILLAN, N. (1997). La diversidad y la diferencia en la educación secundaria obligatoria: retos educativos para el siglo XXI. Aljibe. Málaga. LOPEZ MELERO,M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones. Málaga. Aljibe. MINISTERIO DE EDUCACION Y CIENCIA(1992) Alumnos con necesidades educativas especiales. MOLINA, S. (2007): Educar en la diversidad. Davinci. Barcelona. NUSSBAUM, M. (2007): Las fronteras de la justicia. Consideraciones sobre la exclusión.Piados. Barcelona. RIVIERE,A. (1988) y otros. Evaluación y alteraciones de las funciones psicológicas en autismo infantil. SÁNCHEZ ASÍN,A.(2004): Tecnologías de la información y comunicación para la discapacidad. Aljibe. Málaga. STAINBACK,S y W. (1999). Aulas inclusivas. Narcea VLACHOU, A. (1999): Caminos hacia una educación inclusiva. La Muralla. Madrid. WANG, M.C. (1995). Atención a la diversidad del alumnado. Madrid. Narcea. WARNOCK,M.H. (1990):Informe sobre necesidades educativas especiales. Siglo Cero,130,12-24.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|