Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Procesos Psicolóxicos Básicos e Dificultades no Desenvolvemento e Adquisición da Lecto-Escritura Código 652466110
Titulación
Mestrado Universitario en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN LECTURA - PROCESOS PERCEPTIVOS
- PROCESOS LÉXICOS
- PROCESOS SINTÁCTICOS
- PROCESOS SEMÁNTICOS
TEMA 2. EL APRENDIZAJE DE LA LECTURA - METODOS DE LECTURA
- PROGRAMAS INSTRUCCIONALES
- RECOMENDACIONES DIDÁCTICAS
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LECTURA .RETRASO LECTOR
- DISLEXIA
TEMA 4. LA COMPRENSIÓN DE LOS TEXTOS - ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN
- PROGRAMAS INSTRUCCIONALES
TEMA 5. MEMORIA Y LECTURA -M.O.
-M.L.P.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 5 25 30
Portafolios do alumno 1 7 8
Prácticas a través de TIC 4 6 10
Proba obxectiva 2 10 12
Sesión maxistral 8 2 10
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos DIAGNOSTICO E INTERVENCIÓN EN DIFICULTADES DE LA LECTURA
Portafolios do alumno APLICACIÓN PRÁCTICA DE LOS CONTENIDOS TEÓRICOS
Prácticas a través de TIC PROGRAMAS EVALUACIÓN E INTERVECIÓN
Proba obxectiva PRUEBA OBJETIVA DE LOS CONTENIDOS
Sesión maxistral EXPLICACIÓN DE CONTENIDOS

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Portafolios do alumno
Prácticas a través de TIC
Descrición
ORIENTAR EN EL DESARROLLO DE LAS PRÁCTICAS, DIAGNÓSTICO, MANEJO DE HERRAMIENTAS....

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral ASISTENCIA A CLASE 15
Proba obxectiva PRUBA TIPO TEST DE LOS CONTENIDOS 60
Estudo de casos DIAGNÓSTICO E INTERVENCIÓN 10
Portafolios do alumno SE HA DE ENTREGAR UN DOSSIER DE PRÁCTICAS 10
Prácticas a través de TIC CONOCIMIENTO Y MANEJO BASICO 5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica VIEIRO, P.; MEILÁN, E. Y GÓMEZ, I (1999). ENTRENAMIENTO Y EVALUACIÓN DE LOS PROCESOS DE LECTO-ESCRITURA. TÓRCULO
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓN Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. VISOR
VIEIRO, P. Y GÓMEZ, I. (2004). PSICOLOGÍA DE LA LECTURA . PEARSON

Bibliografía complementaria GARCÍA MADRUGA, J.A. YCOLS (1999). COMPRENSIÓN LECTORA Y MEMORIA OPERATIVA. PAIDÓS
SÁNCHEZ, E. (1998). COMPRENSIÓN Y REDACCIÓN DE TEXTOS. EDEBÉ
GARCÍA MADRUGA, J.A. (2006). LECTURA Y CONOCIMIENTO. PAIDÓS


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías