Identifying Data 2023/24
Subject (*) Deseño de Investigacións Aplicadas ao Proxecto Fin de Carreira Code 652466116
Study programme
Mestrado Universitario en Intervención Logopédica na Infancia e na Adolescencia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Esta matería es un apoyo de caracter metodológico a los proyectos de fin de master de cada alumno. Se ofrece asesoramiento y documentacion para la realización del proyecto en lo concerniente a los métodos y técnicas que los alumnos utilizarán en el proyecto.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A28 Coñecer e aplicar técnicas de análise de datos na investigación logopédica.
A33 Capacidade de análise e discusión en grupo de contidos teóricos e procedimentais.
A34 Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación.
A37 Comunicar de xeito oral e escrito as súas observacións e conclusións ao suxeito , aos familiares e ao resto dos profesionais que interveñen na súa atención, adaptándose as características do contorno profesional (educativo, sanitario ou asistencial).
A38 Coñecer as estratexias básicas de investigación en Logopedia.
A39 Ser capaz de planificar e desenvolver os aspectos metodolóxicos dunha investigación.
A40 Comprender, valorar e incorporar á praxe profesional as producións científicas que sustentan o desenvolvemento profesional do/a logopeda.
A41 Coñecer e dominar o acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
A42 Avaliar a propia intervención profesional para optimizala.
A43 Aprender autonomamente, e acadar un grao de motivación que lle permita facelo de maneira continuada.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AJ28
AJ33
AJ34
AJ38
AJ39
AJ41
AJ37
AJ40
AJ42
AJ43
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Estrategias básicas de investigación aplicables en Logopedia
1. Investigación observacional y correlacional
2. Diseños experimentales y cuasi-experimentales
3. Investigación cualitativa
2. Planificación de una investigación: aspectos metodológicos
2. Objetivos del proyecto (preferiblemente en forma de hipótesis o preguntas que aborda la investigación)
3. Muestra-Participantes
a. criterios de inclusión, restricciones
b. características demográficas
c. posibles dificultades para conseguir esa participación, de qué manera se quiere seleccionar la muestra
4. Mediciones e instrumentos
a. qué variables se van a estudiar
b. una descripción de los instrumentos que se van a utilizar, describir las características técnicas y fiabilidad de esos instrumentos
c. indicar si para usar esos instrumentos hace falta alguna formación o entrenamiento concreto
5. Diseño de la investigación-procedimiento (describir cómo se va a proceder para realizar el estudio),
a. si se diferencian grupos,
b. si se manipula alguna condición o variable, especialmente si incluye la valoración de un tratamiento (intervención logopédica)
c. en qué orden y de qué manera se van a realizar las mediciones o descripciones;
d. indicar de qué tipo de diseño se trata (al menos si es experimental, cuasi-experimental, correlacional, observacional, un estudio de tipo cualitativo, o simplemente un trabajo descriptivo).
6. Análisis estadísticos (indicar que cálculos y análisis se prevé que hay que realizar y con qué herramienta (Excell, SPSS, etc.)
3. El informe de investigación
1. Estructura
2. Estilo
3. Publicaciones y difusión

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 10 0 10
Problem solving 5 0 5
Supervised projects 0 30 30
Workbook 0 20 20
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor
Workbook Conjunto de textos y documentación escrita para profundizar en la asignatura y poder llevar a cabo los trabajos tutelados

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Traballos tutelados:
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.

Atención personalizada:
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook Se evaluarán a través de la realización de los trabajos tutelados y de solución de problemas 5
Guest lecture / keynote speech Asistencia a clases (se valorará conjuntamente con la asistencia a las tutorías prefijadas) 5
Problem solving Realización individual de ejercicios o comentarios, que permitan tener conocimiento del progreso del alumnado 20
Supervised projects Se llevará a cabo una evaluación continua consistente en que cada estudiante vaya presentando distintos aspectos metodológicos de su proyecto de fin de carrera para evaluarlos 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

American Psychological Association (2001). Publication manual (5ª ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Fontes, S., García, C., Garriga, A. J. Pérez-Llantada, M. C., y Sarriá, E. (2001). Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED.

Heiman, G. A. (1995). Research methods in psychology. Boston, MA: Houghton Mifflin.

León, O. G. y Montero, I. (2003). Métodos de investigación en psicología y educación (3ª ed.). Madrid: McGraw-Hill.

Navas, M. J. (Coord.) (2005). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica (Ed. rev.). Madrid: UNED.

Shadish, W. R., Cook, T. D. y Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-experimental designs. Boston, MA: Houghton Mifflin.

Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., y Zechmeister, J. S. (2006). Research methods in Psychology (7ª ed.). New York: McGraw-Hill.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
A Análise de Datos na Investigación en Intervención Logopédica/652425117

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.