Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Técnica e Hixiene Vocal para o Uso Correcto da Voz Código 652498048
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Asignatura dirixida a coñecer a hixiene vocal elos principais recursos técnicos para correxir a voz o para mellorarla.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Os estudiantes saberán aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral..
A2 Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
B3 Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Os estudiantes serán capaces de tomar decisións con autonomía e responsabilidade.
C6 Os alumnos/as saberán utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ó longo da súa vida.
C8 Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno coñecerá en xeral os principais trastornos funcionais da voz, que precisan de técnica e hixiene vocal (causas principais (erros funcionais, tóxicos e disparadores), tipos clínicos e os principais métodos de avaliación e diagnóstico. Os alumnos coñecerán a técnica de hixiene e voz para corrixir erros hiperfuncionais ou mellorar as destrezas orais. AP1
AP2
BP3
BP4
CP6
CP8
Os alumnos practicarán as técnicas vocais e de dicción AP1
AP2
BP3
BP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Fundamentos básicos e introductorios da voz Conceptos fundamentais
Fisioloxía básica da voz
Acústica e parámetros vocais
Evaluación da voz

Tema 2: Trastornos de voz Voz normal e voz patolóxica
Tipos de disfonías no adulto
A disfonía na infancia e na pubertade
Tema 3: Técnica vocal e medidas de hixiene Medidas de hixiene vocal
Técnica vocal
Errores máis habituais

Tema 4:Técnicas para mellorar a exposición oral dos Traballos Fin de Mestrado. . Linguaxe corporal.
. Voz.
. Dicción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A6 A7 A8 A9 A28 A32 B1 B5 B7 B9 B16 B17 C1 C2 C3 17.5 15.75 33.25
Recensión bilbiográfica A2 B3 B4 C6 C8 2 17 19
Traballos tutelados A1 A2 B3 B4 C6 C8 4 27 31
Prácticas clínicas B3 B4 C6 10 17.25 27.25
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Recensión bilbiográfica Lectura crítica dun artigo. Comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema e á opinión propia.
Traballos tutelados Elaboración de material de intervención a partir das pautas facilitadas polo profesor.
Prácticas clínicas Entrenamento práctico dos contidos teóricos e autoanálise dos erros.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para a preparación do traballo tutelado os estudantes dispoñen de horas de tutorías para resolver dúbidas que puideran surxir durante o proceso de elaboración.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Recensión bilbiográfica A2 B3 B4 C6 C8 Valora a capacidade de relacionar os coñecementos do alumno co contido do texto. 50
Traballos tutelados A1 A2 B3 B4 C6 C8 Valora a capacidade de elaboración de material de intervención acorde cos fundamentos teóricos. 50
 
Observacións avaliación

A materia considerarase
superada se, nunca escala de 1 a 10, obtén unha puntuación mínima de 2.5 en
cada unha das partes


Fontes de información
Bibliografía básica

Andrews, M. (1999). Manual of voice treatment. Pediatrics trhrough geriatrics. 2ª Ed. San Diego: Singular Publising Group.

Berckhan, B, Krause, C y Róder, U. (2008). El arte de hablar en público: cómo ganar respeto con serenidad. Madrid: Santillana.

Bustos Sánchez I, (2003) La voz. La técnica y la expresión., Barcelona. Paidotribo.,

Heuillet-Martin, G y Garson-Bavard H. y Legré A. (2003). Una voz para todos. La voz normal y cómo optimizarla. Tomo 1. Barcelona: Solal.

Hirano, M. y Bless D. (1993). Videostroboscopic examination of the larynx. San Diego: Singular Publishing Group.

Irwin, D, Pannbacker, M y Lass, N (2007). Clinical research methods in speech-language pathology and audiology. San Diego: Singular Publishing Group.

Jackson Menaldi (2005). La voz normal. Buenos Aires: Médica Panamenrica.

Jackson Menaldi (2002). La voz patológica. Buenos Aires: Médica Panamericana.

Le Huche, F y Allali, A. (2004). La voz: Terapéutica de los trastornos vocales. 2ª edición. Barcelona: Masson.

Perelló, J. (1982): Canto y dicción. Barcelona: Científico Médica.

Perelló J. y Slavá, J.A. (1980).:Alteraciones de la voz. Barcelona: Científico Médica.

Navarro Tomás, T. (1999). Manual de Pronunciación española. Madrid: CSIF.

Núñez Batalla , F. y Suárez Nieto, C. (1999). Espectrografía de la voz. Oviedo: Universidad de Oviedo. Servicio de Publicaciones.

Rubín, J; Sataloff, R. y Korovín, G. (2006). Diagnosis and Treatment of voice disorders. 3º Edición. San Diego: Singular Publishing Group.

Sataloff, R.T (1991). Professonal vocice: The science and art of clinical care. New York: Paven Press.

Studer, J. (1996). Oratoría, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: El drac.

Revistas:

Journal of Voice. EEUU.

Larygoscope. EEUU.

Journal of Speech and Hearing Research (ASHA). EEUU.

Revista Española de Logopedia, Foniataría y Audiología (AELFA). España.

Journal of Acoustical Society of América. EEUU.

Bibliografía complementaria

Revistas de interés:


1. Journal of Voice.
2. Logopedics Phoniatrics Vocology.
3. European Journal of Disorders of Communication.
4. Folia Phoniatrica e Logopeadica.

Bases de datos:
Web of Science.
Scopus
Medline
PubMed.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Intervención nas alteracións da linguaxe, fala, audición e voz: da teoría á práctica clínica/652498029

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
/

Materias que continúan o temario

Observacións


Esta materia é útil para o uso profesional da voz ou para axudar ao alumnado ou pacientes con dificultades vocais.

 

Recoméndase a asistencia ás clases debido ao seu elevado contido práctico


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías