Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación |
A3 |
Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais. |
A9 |
Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa |
A10 |
Fomentar a investigación-acción para mellorar as prácticas educativas e profesionais favorecendo o traballo cooperativo |
B4 |
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
B9 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a importancia da dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe |
AP3
|
BM4 BM10
|
|
Coñecer os compoñentes básicos da motivación académica |
AP3
|
BM4
|
CM7
|
Ser capaz de detectar e avaliar déficits motivacionais no alumnado |
AP2 AP9
|
BM9
|
CM4
|
Ser capaz de asesorar e orientar ao profesorado e ás familias no deseño de pautas de intervención motivacional |
AP2 AP3 AP9 AP10
|
BM4
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A MOTIVACIÓN NO PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: ASPECTOS XERAIS
2. ¿DE QUÉ DEPENDE A MOTIVACIÓN DO ESTUDANTE?: VARIABLES PERSOAIS DO ALUMNO: O QUE MOVE AO INDIVIDUO A ACTUAR E A ESFORZARSE
3. ¿DE QUÉ DEPENDE A MOTIVACIÓN DO ESTUDANTE?: VARIABLES CONTEXTUAIS
4. PRINCIPAIS LIÑAS DE INVESTIGACIÓN, MEDICIÓN E INTERVENCIÓN NO CAMPO MOTIVACIONAL |
1.1. Cognición e Motivación
1.2. A motivación para comprometerse co estudo: ¿De qué depende a motivación do estudante?
2.1. O compoñente motivacional de Expectativa.
2.2. O compoñente motivacional de Valor.
2.3. O compoñente Afectivo: o papel das emocións no
compromiso do estudante
3.1. Qué se ensina e cómo se ensina?
3.2. Factores socioculturais e familiares
4.1. Tarefas para casa (Os deberes)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 B9 C4 |
20 |
0 |
20 |
Análise de fontes documentais |
A9 A10 B4 C4 C7 |
10 |
20 |
30 |
Portafolios do alumno |
A2 B10 C4 C7 |
15 |
30 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
17.5 |
0 |
17.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos principais contidos da materia, sustentándose no material seleccionado. |
Análise de fontes documentais |
Estudo de diferentes fontes documentais seleccionadas sobre a motivación. |
Portafolios do alumno |
O alumnado terá que recoller nun dosier de prácticas todas as actividades e traballos que se desenvolvan ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Para a súa realización levarase a cabo unha supervisión por parte do profesor do traballo do alumnado, tanto na aula como en horario de titorías e tamén a través de vías telemáticas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A9 A10 B4 C4 C7 |
Realizaranse diversos traballos tutelados sobre diferentes fontes documentais seleccionadas polo profesorado |
30 |
Portafolios do alumno |
A2 B10 C4 C7 |
Entrega de diferentes actividades prácticas sobre os compoñentes fundamentais da motivación. |
20 |
Sesión maxistral |
A3 B9 C4 |
Realizarase unha proba escrita sobre os contidos impartidos ao longo do curso |
50 |
|
Observacións avaliación |
OPCIÓN
A Alumnado
con dedicación completa: asistencia/participación nas actividades de clase
igual ou superior ao 85%: a)
Elaboración e presentación do portafolios e traballos de análise de fontes documentais (50%). b)
Exame escrito sobre os contidos da materia (50%). OPCIÓN
B Alumnado
cunha asistencia/participación nas actividades de clase inferior ao 85% e
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de
dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao
e mestrado universitario na Universidade da Coruña" (aprobada
en Consello de Goberno de 28 de xuño de 2016): Exame
escrito sobre os contidos teórico-prácticos da materia (100%). OBSERVACIÓNS
ADICIONAIS: Para
o alumnado asistente (opción A): 1.
Para superar a materia é necesario obter unha puntuación do 50% do peso de cada
unha das partes obxecto de avaliación (portafolios e exame escrito). 2.
O portafolios presentarase antes da data do exame oficial (para presentarse ao
exame é condición indispensable ter presentado o portafolios). Para
todo o alumnado (opcións A e B): 1.
A convocatoria de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a convocatoria
de xaneiro. 2.
Segundo establecen as "Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (aprobada o
19/12/2013 e modificada o 30/04/2014) no Art. 21.2: Considerarase como “Non
presentado” (NP) a aquel estudante que, estando matriculado na materia, non
concorra ás distintas actividades de avaliación que se establecen para o curso
académico. Así,
será cualificado como “Non presentado” cando: a)
Non complete o proceso de avaliación continua, nas condicións que figure na
guía docentes, ou b)
Non se presente á proba do período oficial de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González, M.C. e Tourón, J. (1992). Autoconcepto y rendimiento académico. Sus implicaciones en la motivación y en la autorregulación del aprendizaje. Pamplona: EUNSA
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C., Piñeiro, I., Rosário, P. et al. (2010). Guía de estrategias instruccionales para mejorar la motivación de los estudiantes. Almería: Education & Psychology I+D+i
Valle, A., Núñez, J.C., Rodríguez, S. e González-Pumariega, S. (2002). La motivación académica. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach, J.C. Núñez e A. Valle (Coords.), Manual de Psicología de la Educación (pp. 117-144). . Madrid: Pirámide
González, M.C. (). La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención. Pamplona: EUNSA
Cabanach, R.G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I. e García, M. (2007). Los recursos motivacionales. Programa para mejorar su gestión. Madrid:CEPE
Pintrich, P.R. e Schunk, D.H. (2006). Motivación en contextos educativos. Teoría, investigaciones y aplicaciones. Madrid: Pearson-Prentice Hall
Valle, A., Rodríguez, S. e Regueiro, B. (2015). Motivación y aprendizaje escolar. Aprendiendo a gestionar la motivación y las emociones. Madrid: CCS
Alonso-Tapia, J. (2005). Motivar en la escuela, motivar en la familia. Madrid:Morata
Rodríguez, S., Valle, A., Cabanach, R.G. e Núñez, J.C. (2010). Motivar enseñando. La integración de estrategias motivadoras en el curriculo escolar. Madrid: CCS |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|