Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. |
A2 |
Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación |
A3 |
Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais. |
B2 |
Aprender a aprender |
B3 |
Capacidade de resolución de problemas |
B4 |
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
B8 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B12 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación |
AJ2
|
|
|
Aprender a aprender |
|
BC2
|
|
Capacidade de resolución de problemas |
|
BC3
|
|
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
|
BC4
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
|
|
|
CC1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
CC3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
CC4
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
CC8
|
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. |
AJ1
|
|
|
Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais. |
AJ3
|
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
|
BC8
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
|
BC10
|
|
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
|
BC11
|
|
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
|
BC12
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque 1: Aproximación teórica a la familia |
Bloque 1: Aproximación teórica a la familia |
Bloque 2: Procesos familiares y su implicación en el contexto escolar |
Bloque 2: Procesos familiares y su implicación en el contexto escolar |
Bloque 3: Implicación familiar en la escuela |
Bloque 3: Implicación familiar en la escuela |
Bloque 4: Intervención psicopedagógica: programas, diseño y evaluación |
Bloque 4: Intervención psicopedagógica: programas, diseño y evaluación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A2 A3 A1 |
8 |
0 |
8 |
Workbook |
B2 C1 C8 |
0 |
25 |
25 |
Guest lecture / keynote speech |
B3 B4 B8 C4 |
10 |
0 |
10 |
Simulation |
B10 |
5 |
0 |
5 |
Introductory activities |
B11 B12 C3 |
1 |
0 |
1 |
Student portfolio |
B2 B3 C3 |
4 |
21 |
25 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
Los alumnos han de leerse los documentos que se indiquen en la planificación docente y a partir de dichas lecturas, se implicarán en un debate en el que la docentes hará de moderadora y facilitadora |
Workbook |
Las lecturas se indicarán en la planificación docente. Estarán en castellano |
Guest lecture / keynote speech |
En algunas sesiones, la docente realizará una exposición en formato sesión magistral |
Simulation |
Los alumnos se implicarán en diversos casos actuando como clientes y como profesionales. Se pretende que todos los alumnos actúen en ambos papeles. |
Introductory activities |
Toma de contacto sobre la materia, explicación de lo que se verá en el trimestre, tipo de evaluación y cómo se diseñarán las clases |
Student portfolio |
El portafolios del alumno contiene el trabajo escrito de la asignatura que consiste en lo siguiente:
Trabajo personal de autoconocimiento relacionado con los modelos internos de trabajo y su influencia en nuestro comportamiento. Valorar la implicación que la familia ha tenido en la elaboración de estos.
Hacer una propuesta de un programa de intervención. Se detallará en la planificación docente qué se entiende por cada una de estas opciones. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
|
Description |
Seguimento do traballo personal de autocoñecemento con respecto a nosa estructura de funcionamento e as experiencias familiares vividas. Orientación co deseño do esquema do plan de intervención familiar |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
B2 B3 C3 |
Tal e como se indicou no apartado de metodoloxías |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
B3 B4 B8 C4 |
Proba obxetiva sobre os contidos vistos na materia |
0 |
Simulation |
B10 |
Tal e como se indicou no apartado de metodoloxías |
60 |
|
Assessment comments |
Los alumnos no asistentes han de acudir a al menos una clase en la que harán la simulación a través de un role-playing. Esta nota será el 20%. Además, habrá un trabajo reflexivo sobre los contenidos teóricos vistos y sobre un trabajo de revisión personal enfocado al rol profesional, que contará con un 40% de cada uno de estos trabajos "La realización fraudulenta de las pruebas o actividades de evaluación, una vez comprobada, implicará directamente la pérdida del derecho a la oportunidad en la que la falta de respecto de la materia en la que se ha hecho esta falta. En las actas figurará como suspenso ono presentado en esa oportunidad". "A realización fraudulenta das probas ou actividades deavaliación, una vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito áoportunidade na que se cometa a falta e respect da material na que se tivesecometido. Nas actas figurará como suspenso ou non presentado nestaoportunidade".
|
Sources of information |
Basic
|
|
Escudero, V. (2020). Guía práctica para la intervención familiar, 2ª edición ampliada. Junta de Castilla y León López-Larrosa, S. (2009). La relación familia-escuela. Guía práctica para profesionales. Madrid: CCS. López Larrosa, S. y Dubra, M. (2010). Las relaciones familia-escuela desde la perspectiva de los adolescentes. Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación, 18(2), 179-186. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A nova Lei Orgánica 3/2020, do 29 de diciembre (LOMLOE), promove a coeducación e impulsa a igualdade efectiva de mulleres e homes en todas las etapas educativas. A partir de este marco, los centros educativos deben incorporar no seu proxecto educativo medidas para favorecer y formar en igualdad, incluida la prevención de la violencia de xénero, o respecto a la diversidad afectivo sexual, la educación afectivo-sexual y la orientación académica y profesional no sexista.
A Lei Orgánica 10/2022 de Garantía Integral da Liberdade Sexual avanza a nivel penal e muda a perspectiva estructural ao poñer o foco no consentimento e non na violencia. No ámbito educativo, ordena, por unha parte, a incorporación, en todos os niveis educativos, da educación afectivo-sexual, apropiada á idade e adaptada para o alumnado con necesidades educativas específicas. Por otra parte, establece una inclusión do uso seguro e crítico de internet como un dos medios para a sensibilización e prevención das violencias sexuais e dos delitos cometidos a través das TIC. Así mesmo, indica que estas dúas temáticas deben de incorporarse a nuestros planes de estudios de dos títulos universitarios oficiais nos que sexa coherencia coas súas competencias e delimitar profesionais. En relación coa detección e actuación no ámbito educativo, fixa a aplicación,
A Lei 4/2023, de 28 de febrero, para a igualdade real e efectiva das persoas trans e para a garantía dos dereitos das persoas LGTBI propón, entre outras cuestiones: a) a introdución, nos planes de estudo das titulaciones universitarias que habiliten para o ejercicio de profesiones docentes, de contidos dirixidos á capacitación para abordar la diversidad sexual, sexual y familiar; b) una inclusión en el currículo de las distintas etapas educativas del principio de igualdad de trato y no discriminación de las personas LGTBI con respecto a la diversidad sexual, de xénero y familiar de las personas LGTBI; c) que os protocolos de acoso y ciberacoso escolar incorporan o acoso por LGTBIfobia.
Por último, a Lei Orgánica 1/2023, de 28 de febrero, pola que se modifica a Ley Orgánica 2/2010 de saúde sexual e reprodutiva e de interrupción voluntaria do embarazo establece a inclusión da educación afectivo-sexual en todas las etapas del ensino obrigatorio. Este tipo de educación ha de incluir una prevención de las violencias sexuales y un abordaje integral de la salud durante la menstruación con perspectiva de xénero, interseccional y de derechos humanos, con especial atención en la eliminación de dos mitos, prexuízos y estereotipos de xénero que xeran o estigma menstrual." A Lei tamén promove a gratuidade dos produtos de xestión menstrual en centros educativos eo fomento, por parte de dos poderes públicos, da utilización de produtos menstruais respectuosos co medio ambiente e coa saúde das mulleres. |
|