Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos básicos de contorna e aprendizaxe. |
AM1 AM10
|
|
|
Establecer as relacións entre ambos: como se descobre, inclúe e proxecta a contorna como elemento de expansión educativa e recurso didáctico. |
|
BM1
|
CM1 CM4
|
Analizar experiencias de aprendizaxe na contorna desde as diferentes áreas de coñecemento ou disciplinas. |
AM2
|
|
CM3 CM9
|
Identificar os axentes da aprendizaxe en relación coa contorna, desde o individuo á comunidade educativa e a sociedade. |
AM13
|
|
|
Adquirir recursos para o deseño de propostas didácticas para a utilización da contorna para a aprendizaxe. |
AM3 AM11 AM15
|
BM8 BM11
|
CM5 CM10
|
Deseñar propostas educativas a partir dos recursos que ofrece a contorna próxima. |
AM3 AM8 AM17 AM18
|
BM2 BM4 BM5 BM8
|
CM1 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos básicos para relacionar a aprendizaxe como práctica docente coa contorna como recurso educativo. |
. |
A clasificación dos contextos de aprendizaxe en relación coa contorna: criterios para a clasificación dos conceptos "formal", "non formal" e "informal", a súa evolución e estado actual da cuestión. |
. |
A contorna desde as diferentes perspectivas e a interdisciplinariedade: o seu potencial formador; análise para a identificación dos elementos da contorna e as súas linguaxes para establecer modelos de ensino-aprendizaxe. |
. |
As propostas para a aprendizaxe na contorna: análise de propostas, proxectos ou experiencias que se basean na contorna como recurso educativo. Metodoloxías, estratexias e resultados. |
. |
A contorna como recurso no deseño de propostas educativas: o proceso de deseño de propostas a partir dos recursos que ofrece a contorna próxima. Seguridade e prevención do risco. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A11 A13 C1 C3 C10 |
1 |
11.5 |
12.5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A10 C4 C5 |
4 |
8 |
12 |
Proba mixta |
A3 A10 C1 C3 C10 |
5 |
5 |
10 |
Presentación oral |
A8 B4 B5 C1 C9 |
3.5 |
3.5 |
7 |
Saídas de campo |
A2 A18 |
8 |
16 |
24 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B11 C5 |
8 |
16 |
24 |
Traballos tutelados |
A3 A15 A17 B1 B2 B8 C4 C9 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
Utilízase en dinámicas de clase para comprobar o nivel de asimilación dos contidos e propoñer ao alumnado problemas que teñen que resolver utilizando os recursos vistos na clase. Poderán plantexarse de forma individual ou grupal, según o criterio dos docentes. |
Presentación oral |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado. Cada grupo deberá expor o seu traballo tutelado e responder as consideracións e preguntas realizadas polo profesorado da materia e os seus propios compañeiros. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Cada grupo deberá realizar un traballo seguindo os criterios que serán indicados polo profesorado da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requiren atención personalizada, polo que as titorías e as sesións de asesoramento sobre o traballo tutelado serán referencias importantes para a realización do mesmo. O profesorado poderá realizar suxestións ou solicitar modificacións sobre o traballo tutelado que deberán ser aplicadas antes da súa entrega definitiva.
Nesta materia non se admite dispensa académica de exención de asistencia salvo no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC" - Aprobada polo Consello Social do 04/05/2017-. Para aquelas actividades que non poida realizar por non asistir a clase, deberá acudir ás revisións das mesmas co profesorado para poder desenvolvelas.
A atención personalizada realizarase a través das seguintes canles, en función das posibilidades e necesidades de cada momento: titorías en persoa no despacho do profesorado, titorías en directo a través da área de traballo “Teams” da UDC, mediante videoconferencia, conexión de audio ou chat; a través do correo electrónico institucional; a través dos chats e foros dispoñibles en Teams e Moodle.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A8 B4 B5 C1 C9 |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado. Cada grupo deberá expor o seu traballo tutelado e responder as consideracións e preguntas realizadas polo profesorado da materia e os seus propios compañeiros. |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A15 A17 B1 B2 B8 C4 C9 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesorado e en escenarios variados (académicos e profesionais). Cada grupo deberá realizar un traballo seguindo os criterios que serán indicados polo profesorado da materia. |
60 |
Proba mixta |
A3 A10 C1 C3 C10 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
Utilízase en dinámicas de clase para comprobar o nivel de asimilación dos contidos e propoñer ao alumnado problemas que teñen que resolver utilizando os recursos vistos na clase. Poderán plantexarse de forma individual ou grupal, según o criterio dos docentes.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Para que o alumnado sexa avaliado segundo os criteriosanteriores deberá participar polo menos no 80% das sesións. Se o estudante non alcanza este nivel de participación, será avaliado polo traballo tutelado e por unha proba individual. Neste caso, os dous ítems de avaliación (traballo eproba individual) terán unha ponderación do 50%, solicitándose en cada un deles unha nota igual ou superior a 5 sobre 10 para aprobar a materia. Este sistema de avaliación será o mesmo para a primeira e asegunda oportunidade, entendéndose que o alumnado que alcanzase os requisitos de participación, ten dereito a ser avaliado novamente a través do traballo tutelado e da exposición oral. As probas mixtas realizadas na clase non poden realizarse na segunda oportunidade, polo que se conservarán as súas puntuacións no caso de superar o 50% deste apartado de avaliación. De non ser o caso, o seu valor repartirase entre o traballo tutelado (que pasará a un valor do 70%) e a presentación oral (que pasará a un valor de 30%). Na segunda oportunidade, poderase solicitar ao alumnado que realice ambos de forma individual. As dúas opcións de avaliación son aplicables aos alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, en función de se alcanzan ou non o 80% de participación nas sesións da materia. Aqueles alumnoscon dispensa académica de exención de asistencia terán que avaliarse a travésdo traballo tutelado e a proba individual, cunha ponderación do 50%, solicitándose en cada unha delas unha nota igual ou superior a 5 sobre 10 para aprobar a materia. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. A metodoloxía “Saídas de campo” está suxeita á posibilidade de garantir as medidas de seguridade dos participantes. Se non sedan as condicións de seguridade adecuadas, esta metodoloxía poderase substituír por sesións de aula ou mesmo virtuais (o desenvolvemento das competenciasligadas a estas metodoloxías incorporaríanse ás metodoloxías “Aprendizaxe colaborativa”, “Sesión maxistral”, “Presentación oral”, “Traballos tutelados”). Os traballos desta materia se entregan preferentemente de forma electrónica, procurando o uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Tamén se pretenderá o mesmo obxectivo coas saídas de campo, tratando en todo momento de ser responsables co medio ambiente. Na asignatura facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. Asemade deberase incorporar a perspectiva de xénero nos traballos e exposicións nesta materia. É primordial e necesaria a corrección ortográfica (ortografía, acentuación e puntuación), gramatical e léxica nos traballos realizados como condición imprescindible para superar a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Esta bibliografía é orientativa e poderá ser ampliada polo profesorado ao comezo da materia. Algás, P. et al. (2010). Los proyectos de trabajo en el aula: reflexiones y experiencias prácticas. Barcelona: Graó. Arias Correa, A. et al. (2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia. Bilton, H. (2010). Outdoor Learning in the Early Years. Management and Innovation, 3rd Edition. London: Routledge. Carretero-García, M.; Varela-Garrote, L. y Fraguela-Vale, R.
(2020) Jornada escolar y actividad física: escuela tradicional vs escuela en la
naturaleza en Educación Infantil. Cuadernos de Pedagogía. 506, 75-81. Chen, W., Cone, T.P., Cone, S.L. (2007). A collaborative approach to developing an interdisciplinary unit. Journal of Teaching in Physical Education, 26 (2), 103-124. Conde, J., Torre, E., Cárdenas, D. y López, M. (2010). La concepción del profesorado sobre los factores que influyen en el tratamiento interdisciplinar de la Educación Física en Primaria. Cultura, Ciencia y Deporte, 13, 11-24. Díaz Lucea, J. (2010). Educación física e interdisciplinariedad, una relación cada vez más necesaria. Tándem: Didáctica de la Educación Física, 33, 7-21. Diéguez Cequiel, U.-B. (2019). A Ribeira Sacra luguesa desde a didáctica das ciencias sociais. Ensino e aprendizaxe do tempo e o espazo desde unha paisaxe singular en Marcía Arce, C.; Armas Quintá, F.X; Rodríguez Lestegás, F. (coords.). La reconfiguración del medio rural en la sociedad de la información: nuevos desafíos en la educación geográfica. Santiago de Compostela: Andavira. Díez Navarro, C. (1995). La oreja verde de la escuela. Trabajo por proyectos y vida cotidiana en la escuela infantil. Madrid: Ed. de la Torre. Donelly, A.A. y Macintyre, T.E. (2019).Physical Activity in Natural Settings: Green Exercise and Blue Exercise. London: Routledge. Eschenhagen, M. L. (2011). Contexto y exigencias a las ciencias sociales para afrontar los problemas ambientales. Polis [Enlínea], nº 30. Fraguela-Vale, R. y Varela-Garrote, L. (2016). Las actividades de orientación y conocimiento del entorno en Educación Primaria. Tándem: Didáctica de la Educación Física , 51, 24-31. Fraguela, R., Varela, L. y Carretero, M. (2018). Los
derechos de la infancia en el deporte competitivo, el juego y la naturaleza. En
S. Romero y Y. Lázaro (Eds.), Deporte y sociedad: una aproximación desde el
fenómeno del ocio (pp. 121-138). Bilbao: Instituto de Estudios de Ocio. Publicaciones
de la Universidad de Deusto. ISBN: 978-84-1325-030-4. García,E. R., Cervantes, C. T. y de la Torre Navarroa, E. (2012). (Trans)formar docentes,(trans)formar personas. Una experiencia interdisciplinar para democratizar el aula universitaria. Estudios Pedagógicos, 38 (ESPECIAL), 347-370. Gutiérrez Ferrer, M. L. (2001). Las excursiones escolares y la interdisciplinariedad en ciencias sociales. Alejandro de Tudela. Iber: Didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia , 27,113-120. Hernández, F.(2002). Los proyectos de trabajo. Mapa para navegantes en mares de incertidumbre. Cuadernos de Pedagogía, 310, 78-82. Holt, N. L. (Ed.) (2008). Positive youth development through sport. London: Routledge. Humberstone, B. y Prince, H. (2020). Research Methods in Outdoor Studies. London: Routledge. Humberstone, B., Prince, H. y Henderson, K. A. (2017). Routledge International Handbook of Outdoor Studies. London: Routledge. Juanola,R. (2011). La investigación didáctica: hacia la interdisciplinariedad y la cooperación. Educación Siglo XXI, Vol. 29 nº 1 · 2011, 233-262. Lombao Gómez, C. (2017). Unha proposta de investigación-acción a través da didáctica do patrimonio en Marcía Arce, C. (coord.). Ensinar na sociedade actual. Santiago de Compostela: Andavira. Louv, R. (2018). Los últimos niños en el bosque . Madrid: Capitán Swing. Majó Masferrer, F.; Baqueró Alos, M. (2014). Ocho ideas clave. Los proyectos interdisciplinarios. Barcelona. Graó. Martin, A. y Franc, D. (2017). Outdoor and Experiential Learning. London: Routledge. Méndez, A. y Fernández-Río, J. (2010). Los juegos tradicionales infantiles: un marco privilegiado para el trabajo interdisciplinar y competencial. Tándem. Didáctica de la Educación Física, 33, 67-76. Miralles Martínez, P., Rivero Gracia, P (2012). Propuestas de innovación para la enseñanza de la historia en Educación Infantil. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 15/1, 81-90. Otero Saborido, F. M. (2010). Proyecto globalizador en un centro educativo. Educación Física interdisciplinar: juegos olímpicos en la antigua Grecia. Tándem: Didáctica de la Educación Física, 33, 36-45. Parry, J. &
Allison, P. (2019). Experiential Learning and Outdoor Education. Traditions
of Practice and Philosophical Perspectives. Routledge. Pérez-Brunicardi, D. y Martín del Barrio, M. (2021). Seguridad y accidentes en educación en la naturaleza. FDMESCYL. https://www.fclm.com/seguridadjovenes/ Prats Cuevas, J. (2000). Disciplinas e interdisciplinariedad. El espacio relacional y polivalente de los contenidos de la didáctica de las ciencias sociales. Iber: Didáctica de las Ciencias Sociales, Geografía e Historia, 24, 7-18. Purcell Cone, T., Werner, P. y Cone, S.(2009). Interdisciplinary Elementary Physical Education-2nd Edition. Champaign: Human Kinetics. Souto González, X. M. (2011). “Geografía y otras ciencias sociales: la interdisciplinariedad y la selección de contenidos didácticos” en Prats Cuevas, J., Didáctica de la Geografía y laHistoria, 131-144. Varela-Garrote L, Carretero-García M, Fraguela-Vale R,
Losada-Puente L. (2022) Promoting active lifestyles in schools. Effect of school day on daily
physical activity levels. Physical Activity Review. 10(1): 130-140. doi:
10.16926/par.2022.10.14. Waite, S. (2017). Children Learning Outside the Classroom From Birth to Eleven, Second Edition. London: SAGEPublications Ltd. Waite, S. (2019). Outdoor Learning Research. Insight into forms and functions. London: Routledge. Wallerstein, I. (coord.) (2001 [1996]),Abrirlas Ciencias Sociales. México: Siglo XXI. Woods, A. (2016). Elemental Play and Outdoor Learning. London: Routledge. |
Bibliografía complementaria
|
|
Becker, C., Lauterbach, G.,
Spengler, S., Dettweiler, U., & Mess, F. (2017). Effects of regular classes
in outdoor education settings: A systematic review on students’ learning,
social and health dimensions. International Journal of Environmental
Research and Public Health, 14(5).
https://doi.org/10.3390/ijerph14050485 Bentsen, P., Nielsen, G.,
Bølling, M., Mygind, L., Stevenson, M. P., & Mygind, E. (2019). Greening
education: education outside the classroom in natural settings as a
school-based health promotion approach for child and youth populations. In A.
A. Donelly & T. E. Macintyre (Eds.), Physical Activity in Natural
Settings: Green Exercise and Blue Exercise (pp. 256–275). Routledge. Bølling, M., Niclasen, J.,
Bentsen, P., & Nielsen, G. (2019). Association of Education Outside the
Classroom and Pupils’ Psychosocial Well-Being: Results From a School Year
Implementation. Journal of School Health, 89(3), 210–218.
https://doi.org/10.1111/josh.12730 Bølling, M., Otte, C. R.,
Elsborg, P., Nielsen, G., & Bentsen, P. (2018). The association between
education outside the classroom and students’ school motivation: Results from a
one-school-year quasi-experiment. International Journal of Educational
Research, 89, 22–35. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2018.03.004 Chow, J. T., & Lau, S.
(2015). Nature gives us strength: Exposure to nature counteracts ego-depletion.
Journal of Social Psychology, 155(1), 70–85.
https://doi.org/10.1080/00224545.2014.972310 Honig, A. S. (2019). Outdoors
in nature: special spaces for young children’s learning. Early Child
Development and Care, 189(4), 659–669.
https://doi.org/10.1080/03004430.2017.1337609 Marchant, E., Todd, C.,
Cooksey, R., Dredge, S., Jones, H., Reynolds, D., Stratton, G., Dwyer, R.,
Lyons, R., & Brophy, S. (2019). Curriculum-based outdoor learning for
children aged 9-11: A qualitative analysis of pupils’ and teachers’ views. In PLoS
ONE (Vol. 14, Issue 5). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0212242 Mygind, L., Stevenson, M. P.,
Liebst, L. S., Konvalinka, I., & Bentsen, P. (2018). Stress response and
cognitive performance modulation in classroom versus natural environments: A
quasi-experimental pilot study with children. International Journal of
Environmental Research and Public Health, 15(6).
https://doi.org/10.3390/ijerph15061098 Nielsen, G., Mygind, E.,
Bølling, M., Otte, C. R., Schneller, M. B., Schipperijn, J., Ejbye-Ernst, N.,
& Bentsen, P. (2016). A quasi-experimental cross-disciplinary evaluation of
the impacts of education outside the classroom on pupils’ physical activity,
well-being and learning: the TEACHOUT study protocol. BMC Public Health,
16(1), 1–15. https://doi.org/10.1186/s12889-016-3780-8 Ohly, H., White, M. P.,
Wheeler, B.W., (...), Nikolaou, V., & Garside, R. (2016). Attention
Restoration Theory: A systematic review of the attention restoration potential
of exposure to natural environments. Journal of Toxicology and Environmental
Health - Part B: Critical Reviews, 19(7), 305–343. Pagels, P., Raustorp, A.,
Guban, P., Froberg, A., & Boldemann, C. (2016). Compulsory School In- and
Outdoors-Implications for School Children’s Physical Activity and Health during
One Academic Year. International Journal of Environmental Research and
Public Health, 13(7). https://doi.org/10.3390/ijerph13070699 Pietilä, M., Neuvonen, M.,
Borodulin, K., Korpela, K., Sievänen, T., & Tyrväinen, L. (2015).
Relationships between exposure to urban green spaces, physical activity and
self-rated health. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 10,
44–54. https://doi.org/10.1016/j.jort.2015.06.006 Prince, H. E. (2019). Changes
in outdoor learning in primary schools in England, 1995 and 2017: lessons for
good practice. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19(4).
https://doi.org/10.1080/14729679.2018.1548363 Saez-Padilla, J., Tornero
Quinones, I., & Sierra Robles, A. (2017). Current situation of the teacher
training in outdoors activities by physical education teachers. A qualitative
study with experts in Andalusia. Espiral-Cuadernos Del Profesorado, 10(21),
100–117. Sando, O. J. (2019). The
outdoor environment and children’s health: a multilevel approach. International
Journal of Play, 8(1). https://doi.org/10.1080/21594937.2019.1580336 Sampson, S. D. (2023). Criando salvajes. El arte y la
ciencia de enamorarse de la naturaleza. La traviesa ediciones y FEEFNAT. Schneller, M. B., Duncan, S.,
Schipperijn, J., Nielsen, G., Mygind, E., & Bentsen, P. (2017). Are
children participating in a quasi-experimental education outside the classroom
intervention more physically active? BMC Public Health, 17(1).
https://doi.org/10.1186/s12889-017-4430-5 Schneller, M. B.,
Schipperijn, J., Nielsen, G., & Bentsen, P. (2017). Children’s physical activity
during a segmented school week: Results from a quasi-experimental education
outside the classroom intervention. International Journal of Behavioral
Nutrition and Physical Activity, 14(1).
https://doi.org/10.1186/s12966-017-0534-7 Wattchow, B.
& Brown, M. (2011). A Pedagogy of Place: Outdoor Education for a
Changing World. Monash University Press. Webster, C. A., Russ, L.,
Vazou, S., Goh, T. L., & Erwin, H. (2015). Integrating movement in academic
classrooms: Understanding, applying and advancing the knowledge base. Obesity
Reviews, 16(8), 691–701. https://doi.org/10.1111/obr.12285 Wheeler, B. W., Cooper, A.
R., Page, A. S., & Jago, R. (2010). Greenspace and children’s physical
activity: A GPS/GIS analysis of the PEACH project. Preventive Medicine, 51(2),
148–152. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2010.06.001 Woods, A. (2016). Elemental
Play and Outdoor Learning. Routledge. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Intervención Didáctica en Espazos Culturais /652534020 | Traballo por Proxectos en Educación Física /652534018 | Investigación e Innovación en Didáctica das Ciencias Sociais /652534021 | Investigación e Innovación en Didáctica da Expresión Corporal /652534019 |
|
Observacións |
Nesta materia incorpórase a perspectiva de xénero (por exemplo, úsase linguaxe non sexista, bibliografía de autores/as de ambos sexos e propíciase a intervención en clase de alumnos e alumnas). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. En caso de detectar calquera situación de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. No caso de que se solicite entregar algún traballo impreso, teranse en conta as seguintes recomendacións: non utilizar plásticos, elixir impresión a dobre cara e empregar papel reciclado. Na medida do posible, evitar a impresión de borradores. A metodoloxía “Saídas de campo” está suxeita á posibilidade de garantir as medidas de seguridade dos participantes. Se non se dan as condicións de seguridade adecuadas, esta metodoloxía poderase substituír por sesións de aula ou mesmo virtuais (o desenvolvemento das competencias ligadas a estas metodoloxías incorporaríanse ás metodoloxías “Aprendizaxe colaborativa”, “Sesión maxistral”, “Presentación oral”, “Traballos tutelados”). |
|