Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
E1 - Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares. |
A2 |
E2 - Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo. |
A3 |
E3 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos. |
A8 |
E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio. |
A9 |
E9 - Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. |
A11 |
E11 - Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicalo correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación. |
A15 |
E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
E16 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A17 |
E17 - Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar o ensino e aprendizaxe dos diferentes ámbitos disciplinares. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
B8 |
G3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B9 |
G4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
B11 |
G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B12 |
G7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B13 |
G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
T1 - Capacidade de análise e síntese. |
C2 |
T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas. |
C3 |
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
C4 |
T4 - Traballar de forma colaborativa. |
C5 |
T5 - Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
C6 |
T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
C7 |
T7 - Comportarse con ética e responsabilidade social e ambiental como docente e/ou investigador. |
C8 |
T8 - Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
C9 |
T9 - Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados. |
C10 |
T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os principios, técnicas e recursos didácticos para dar resposta ás dificultadas asociadas ao uso das distintas linguaxes en matemáticas, nas etapas de Educación infantil e primaria. |
AC3 AC9
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC6 CC7
|
Coñecer a influencia das compoñentes afectivas no proceso de ensino-aprendizaxe da matemática na Educación infantil e primaria. |
AC2 AC3 AC8 AC11 AC15
|
BC6 BC8 BC9 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC4 CC7 CC8
|
Adquirir a capacidade de resolver situacións prácticas relativas ás dificultades da aprendizaxe da matemática. |
AC1 AC2 AC3 AC8 AC9 AC16 AC17
|
BC6 BC9 BC11 BC12 BC13
|
CC1 CC2 CC4 CC7 CC8 CC10
|
Adquirir a capacidade para redactar e avaliar tarefas auténticas en matemáticas. |
AC1 AC16
|
BC6 BC12
|
CC3 CC5 CC9 CC10
|
Adquirir a capacidade para promover actividades metacognitvas e de autorregulación na aula de matemáticas. |
AC1 AC2 AC3 AC9
|
BC1 BC2 BC3 BC6
|
CC1 CC2 CC3 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
As linguaxes da matemática
|
Importancia do uso simultáneo de linguaxes distintas na actividade matemática.
A linguaxe verbal
A linguaxe simbólica
A linguaxe gráfica
|
Compoñentes afectivos.
|
Actitudes cara as matemáticas
Ansiedade matemática
Influencia das compoñentes afectivas no desempeño matemático |
Análise e estudo de casos prácticos. |
Dificultades en contexto
Resposta ás dificultades
Implementación práctica de actividades metacognitivas na aula |
Tarefas auténticas en matemáticas |
Distinción entre tarefas auténticas e estándar.
Problemas matemáticos realistas
Aplicación das matemáticas na vida cotiá |
Metacognición |
Activación de procesos metacognitivos
Preguntas metacognitivas
Metacognición y resolución de problemas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A11 A15 A17 B3 B5 B8 B9 B11 C10 C3 |
3.5 |
10.5 |
14 |
Collaborative learning |
A3 A8 A16 B1 B2 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
7 |
12.25 |
19.25 |
Directed discussion |
A8 A11 B4 C1 C4 C7 C8 |
3 |
2 |
5 |
Research (Research project) |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A15 A16 A17 B1 B6 B8 B9 B11 B12 B13 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
5 |
20 |
25 |
ICT practicals |
B4 B5 B6 B8 C1 C4 C9 |
1 |
3 |
4 |
Oral presentation |
A11 B3 B4 C1 C4 C8 C9 |
0.5 |
3.5 |
4 |
Introductory activities |
A1 A2 B2 |
1 |
1.75 |
2.75 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Utilización de documentos de toda tipoloxía, aplicables e relacionados coas didácticas específicas (primarias, secundarias e terciarias: arquivísticos, bibliográficos, audiovisuais, hemerográficos, arqueolóxicos, orais, textuais, literarias, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para o traballo coas mesmas. |
Collaborative learning |
Realización de traballos en grupos e participación en sesións de xogo de rol na aula, simulado situacións e técnicas expostas nas fontes documentais. |
Directed discussion |
Posta en común dos contidos analizados nas fontes documentáis.
Discusión sobre a súa aplicabilidade. |
Research (Research project) |
Proceso orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
ICT practicals |
Uso de recursos TIC para acceder a fontes de nformación e xestionalas, así como para apoiar a exposición do proxecto de investigación. |
Oral presentation |
Exposición do proxecto de investigación e de actividades propostas polo profesorado |
Introductory activities |
Presentación das liñas xerais da materia e toma de contacto cos estudantes, os seus intereses e expectativas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Research (Research project) |
|
Description |
Orientación dos grupos de estudantes na realización do traballo realizaranse en grupo.
Outras orientacións realizaranse individualmente |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
A3 A8 A16 B1 B2 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
Terase en conta a participación razoada, a realización razoada das tarefas e a aportación ás dinámicas de grupo. |
30 |
Research (Research project) |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A15 A16 A17 B1 B6 B8 B9 B11 B12 B13 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
Traballo en equipo ou individual sobre un tema de interese.
Terase en conta a dificultade do tema elixido, a metodoloxía seguida na súa realización, a exposición dos resultados atopados e a argumentación das conclusións.
|
60 |
Oral presentation |
A11 B3 B4 C1 C4 C8 C9 |
Exposición do traballo de investigación, co apoio de recursos TIC |
10 |
|
Assessment comments |
En todas as actividades valorarase especialmente o rigor nas análises e a solidez da argumentación das conclusións. Se o/a estudante non chega a unha asistencia do 80% das clases presenciais e non conta con recoñecemento de dispensa académica de exención de asistencia, será avaliado mediante unha proba escrita individual. O alumnado con dispensa académica de exención de asistencia será avaliado mediante un traballo de investigación individual e unha proba escrita individual, sendo a nota final a media destas dúas partes e requiríndose unha nota mínima de 5 sobre 10 en cada unha delas para poder superar a materia. A avaliación na 2ª oportunidade realizarase mediante os sistemas análogos correspondentes a cada un dos dous xeitos de avaliación aplicados na 1ª. Nos traballos de avaliación que se entreguen, os
contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados
ao longo
do traballo e no apartado de referencias usando certas
normas. O
texto literal debe declararse usando ditas normas. No
parafraseado deben figurar
as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia
de fontes
científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un
requisito
imprescindible para demostrar a excelencia académica.
Recoméndase consultar:
http://www.udc.es/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/publicar/citar.html Terase en conta a corrección gramatical e ortográfica. Tense que evitar o plaxio. Aplicarase a modificación do artigo 11, apartado 4 b), do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, aprobada en Consello de Goberno, segundo o cal as citas e as referencias a calquera texto debe declararse, e o uso literal do texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a fonte, implica: "Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario."
|
Sources of information |
Basic
|
van Velzen, Joke H. (2016). Evaluating the suitability of mathematical thinking problems for senior high-school students by including mathematical sense making and global planning. THE CURRICULUM JOURNAL |
Bayetto, Anne Free Tips and Resources for Phonics
Teaching. What does the research tell us? http://www.speld-sa.org.au/links/free-tips-and-resources-for-phonics-teaching.html?task=view&id=84 Boonen, A. J. H., de Koning, B. B., Jolles, J., & van der Schoot, M. (2016). Word problem solving in contemporary math education: A plea for reading comprehension skills training. Frontiers in Psychology, 7, Article 191. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00191 Chu J, Rittle-Johnson B, Fyfe R. (2017). Diagrams benefit symbolic problem-solving. Br J Educ Psychol. 87(2):273-287. doi: 10.1111/bjep.12149. Effective Strategies for Teaching Students with
Difficulties in Mathematics. The National Council of Teachers of Mathematics.
2007. http://www.nctm.org/uploadedFiles/Research_and_Advocacy/research_brief_and_clips/Research_brief_02_-_Effective_Strategies.pdf Hegarty, M., & Kozhevnikov, M. (1999). Types of visual–spatial representations and mathematical problem solving. Journal of Educational Psychology, 91(4), 684–689. https://doi.org/10.1037/0022-0663.91.4.684 Kieran, C. (1981). Concepts associated with the equality symbol. Educational Studies in Mathematics, 12, 317–326 Kramarski, Bracha; Mevarech, Zemira R.; Arami, Marsel
(2002) The effects of metacognitive instruction on solving Mathematical
authentic tasks. Educational Studies in Mathematics 49: 225–250 Mevarech, Z., Fridkin, S. (2006). The effects of IMPROVE on mathematical knowledge, mathematical reasoning and meta-cognition. Metacognition Learning 1, 85–97 https://doi.org/10.1007/s11409-006-6584-x Munro, J. (1995). SUCCESS in learning mathematics : A
learning strategies approach. Hawthorn, VIC : EdAssist. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/LD-N%20%20teaching%20framework.pdf Munro, John (2003) Dyscalculia : A unifying concept in
understanding mathematics learning disabilities. Australian Journal of Learning
Disabilities, 2003 8, (4). https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Types_of_dyscalcula.pdf Munro, John. Mathematics underachievers learning
spatial knowledge. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Spatial%20article.pdf Naya,
Mª Cristina; Soneira, Carlos; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2014)
Cuestionario sobre actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros de
Educación Primaria. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y
Educación. Vol.1, No. 2, 141-149 Naya-Riveiro,
M.C., Soneira, C., Mato, D. y de la Torre, E. (2015). Actitudes hacia las
Matemáticas y rendimiento académico en función de los estudios de acceso y
curso en futuros maestros. En C. Fernández, M. Molina y N. Planas (eds.),
Investigación en Educación Matemática XIX (pp. 423-430). Alicante: SEIEM. Orrantia,
Josetxu: Tarín, Julio & Vicente, Santiago (2011) El uso de la información
situacional en la resolución de problemas aritméticos, Infancia y Aprendizaje,
34:1, 81-94. http://dx.doi.org/10.1174/021037011794390094 Orrantia,
Josetxu; González, Lourdes B.; Vicente, Santiago (2005) Un análisis de los
problemas aritméticos en los libros de texto de Educación Primaria. Infancia y Aprendizaje, 28 (4), 429-451 Phonapichat, Prathana; Wongwanich, Suwimon; Sujiva, (2014)
An analysis of elementary school students’ difficulties in mathematical problem
solving Siridej Procedia - Socialand
Behavioral Sciences,116, pp. 3169-3174 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814007459 Soneira,
Carlos; Naya, Mª Cristina; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2015)
Autoconcepto matemático de los estudiantes de grado de Educación Primaria. En
Ramiro-Sánchez, T. y Ramiro, M.T. (2015 )Avances en Ciencias de la Educación y
del Desarrollo 2015.San Sebastián: Univ. de Granada. Pp. 521-526. Turner, R.
(2016). Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: An illustrated essay. PNA, 10(2),
77-94 van Garderen D. (2006). Spatial visualization, visual imagery, and mathematical problem solving of students with varying abilities. Journal of Learning Disabilities, 39(6):496-506. doi: 10.1177/00222194060390060201. Verschaffel, L.; DeCorte, E.; Lasure, S (1994)
Realistic considerations in mathematical modeling of school arithmetic word
problems. Learning and Instruction 4(4):273-294. https://www.researchgate.net/publication/223690245_Realistic_considerations_in_mathematical_modeling_of_school_arithmetic_word_problems |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
En caso de entregar o traballo impreso, recoméndase non utilizar plásticos, escoller a impresión a dobre cara e
empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores de uso propio. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos
negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores dos comportamentos persoais e profesionais sostíbeis. Nesta materia promoverase a igualdade de xénero. |
|