Identifying Data 2023/24
Subject (*) The Management Project within the Framework of the Educational Projects of the Center Code 652536011
Study programme
Máster Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
E-mail
Lecturers
,
E-mail
Web
General description A elaboración dun proxecto de dirección é unha función específica que teñen todas as direccións de institucións. Por tanto, coñecer qué e cómo elaborar un proxecto de dirección para un centro educativo, é un dos obxectivos desta materia. Existe unha lexislación vixente que orienta o deseño dun proxecto educativo, que convive con modelos teórico-prácticos de dirección diferentes. A materia servirá de oportunidade para coñecer de primeira man experiencias directivas a través do diálogo coas persoas protagonistas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A14 E14: Xustificar a organización dos centros escolares por proxectos.
B2 CB7: Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8: Que o estudiantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9: Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B14 G9: Dirixir estratexicamente: planificar, implementar e avaliar plans e proxectos dos centros educativos.
C1 T1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 T4: Desenvolverse para o exercizo dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humáns e a perspectiva de xénero.
C5 T5: Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 T7: Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 T8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 T9: Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ao terminar con éxito esta materia, o estudantado será capaz de: · Propoñer proxectos educativos. AC14
BC2
BC3
BC4
BC14
CC1
CC4
CC9
· Argumentar a importancia da xestión do centro por proxectos. AC14
BC3
BC4
CC1
CC8
· Identificar e seleccionar os principios que sustentan a cultura axiolóxica, organizativa e metodolóxica dun centro educativo. AC14
BC2
CC9
· Planificar e levar a cabo propostas pedagóxicas innovadoras basadas na equidade, na democracia e na inclusión. BC14
CC1
CC5
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. O proxecto educativo como eixe da innovación educativa para a transformación social.
.
· Análise diagnóstico do centro docente.
· Áreas de mellora.
· Obxectivos do proxecto.
2. Organización do centro por proxectos.
Plans de actuación e a súa temporalización.
· Recursos e organización do centro para acadar os obxectivos.
3. Ferramentas para a avaliación, reflexión e mellora dos documentos institucionais dos centros escolares · Seguimento e avaliación do proxecto: indicadores de logro

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A14 B3 B14 7 18 25
Student portfolio B2 B4 C1 C4 C5 C8 C9 2 16 18
Events academic / information A14 B2 B3 6 0 6
Simulation A14 B2 B3 B4 B14 C4 1 0 1
Collaborative learning A14 B3 C4 C7 2 20 22
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Student portfolio É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.
Events academic / information Profesionais das equipas directivas de distintos centros da comunidade autónoma participarán nas clases.
Simulation Realización dun proxecto de dirección para un centro educativos seguindo a lexislación vixente. O índice do proxecto será o proporcionado pola propia lexislación.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.

Personalized attention
Methodologies
Simulation
Collaborative learning
Guest lecture / keynote speech
Student portfolio
Description
O profesorado realizará un seguimento do traballo do alumnado asistente a través das prácticas que vaia realizando.
É importante que o alumnado realice as súas prácticas desde o primeiro día e acuda ás titorías de maneira asidua co fin de resolver as dúbidas que estime oportunas.
As titorías desenvolveranse realizaranse por teams ou na clase se fose preciso.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Simulation A14 B2 B3 B4 B14 C4 Traballo en equipo. Cada equipo elaborará un proxecto de dirección seguindo as pautas recollidas na lexislación vixente. 50
Student portfolio B2 B4 C1 C4 C5 C8 C9 Traballo individual. É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. 50
 
Assessment comments

Criterios para superar a materia:

1. Os portafolios e Simulación/proxecto de dirección subiranse á Campus Virtual

2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de
avaliación (portafolios e simulación/proxecto de dirección). 

3. Entregar os portafolios  e simulación/proxecto de dirección na data que se indique. 

 SITUACIÓNS:

O alumnado con recoñecemento de dedicación
a tempo parcial e dispensa académica de asistencia segundo establece a
"NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AOESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE
GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212) deberán entregar o portafolio e proxecto  maneira
individual.

A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


Sources of information
Basic Montero Alcaide, A. (2007). Proyecto de dirección y ejercicio directivo. Las Rozas: Wolters Kluwer España
San Fabián Maroto, José Luis (2013). Autoevaluación de centros educativos: cómo mejorar desde dentro. Madrid: Síntesis
García Cabrera, María del Mar (2016). Vivir la escuela como un proyecto colectivo: manual de organización de centros educativos. Madrid: Pirámide

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.