Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A1 |
Los estudiantes podrán llevar a cabo la evaluación de trastornos específicos del lenguaje oral, tales como las disartrias,alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales,trastornos del espectro autista, etc |
A4 |
Los alumnos/as sabrán realizar una intervención en trastornos específicos del lenguaje oral tales como las disartrias,alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales,trastornos del espectro autista, etc |
A8 |
Los alumnos/as serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, lashipótesis y variables asociadas, así como definir el diseño, la muestra y su modo de selección, las herramientas de recogida de datosy su consecuente análisis y discusión |
A11 |
Los estudiantes serán capaces de analizar críticamente las publicaciones científicas, noticias de medios de comunicación,literatura gris, etc. |
B2 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación deideas, a menudo en un contexto de investigación |
B3 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornosnuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B4 |
Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a laaplicación de sus conocimientos y juicios |
B5 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicosespecializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B6 |
Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá deser en gran medida autodirigido o autónomo |
B7 |
Los estudiantes conocerán las características diferenciales de la intervención en el lenguaje y la comunicación en los ámbitosfamiliar, escolar, clínico y asistencial. |
B8 |
Los estudiantes entenderán la importancia de la cultura emprendedora y conocerán los medios al alcance de las personasemprendedoras |
C2 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C4 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C5 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género |
C6 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar a variedade de trastornos en: o desenvolvemento da linguaxe oral e escrita asociado a outros trastornos específicos da linguaxe, da fluidez e da fala.
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AI1
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BI1 BI3 BI4 BI5
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CI5
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Seleccionar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación |
AI11
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BI3 BI5
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CI2 CI3 CI5
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Discutir críticamente as publicacións científicas |
AI11
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BI1 BI4 BI5
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CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
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Investigar sobre factores causais e determinantes dos trastornos da linguaxe e a comunicación |
AI11
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BI1 BI3 BI5
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CI2 CI3 CI4 CI5
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Integrar as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
AI11
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BI1 BI3 BI5
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CI2 CI3 CI4 CI5
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Comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
AI8 AI11
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BI1 BI3 BI4 BI5
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CI1 CI2 CI4 CI5
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Deseñar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e o seu consecuente análise e discusión. |
AI1 AI8 AI11
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BI1 BI3 BI5 BI6
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CI1 CI2 CI3 CI5
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Ilustrar adecuadamente os resultados dunha investigación. |
AI8 AI11
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BI1 BI3 BI4 BI6
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CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
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Validar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
AI1
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI6
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CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
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Integrar os coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos. |
AI1 AI11
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BI1 BI2 BI3 BI5 BI6
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CI2 CI3 CI4 CI5
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Adaptar coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación. |
AI1 AI4 AI8 AI11
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7
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CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
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Defender a importancia da cultura emprendedora e coñecer s medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
AI1 AI4 AI8
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7
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CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
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Realizar unha rehabilitación da linguaxe e a comunicación ao longo do ciclo vital. |
AI1 AI4
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BI2 BI3 BI4 BI5 BI6
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CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Trastornos da linguaxe nos trastornos do espectro autista (TEA) |
Definición e concepto.
Características clínicas
Teoría de la mente
Guións sociais |
Trastornos na fluidez da fala (disfemia) |
Definición e concepto.
Características clínicas |
Manifestacións clínicas do mutismo selectivo e outros trastornos relacionados coa ansiedade social |
Definición e concepto.
Características clínicas |
Trastorno específico da linguaxe |
Definición e concepto.
Características clínicas |
O TDAH e as dificultades de aprendizaxe: dislexia |
Definición e concepto.
Características clínicas
Dislexia |
Trastornos no desenvolvemento da linguaxe asociados a outros trastornos |
Trastornos da linguaxe na discapacidade intelectual (Síndrome de Down, Síndrome de Williams, X frágil).
Trastornos da linguaxe na deficiencia auditiva.
Trastornos da linguaxe na deficiencia visual.
Trastornos da linguaxe en nenos prematuros |
Trastorno fonolóxico. Dislalia. |
Procesos fonolóxicos de simplificación da fala
Dificultades de producción mais frecuentes |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A4 B3 B4 B5 B6 B7 B8 |
3 |
5 |
8 |
Portafolios do alumno |
A1 A4 A11 B3 B2 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 |
0 |
75 |
75 |
Sesión maxistral |
A1 A4 A8 B2 C5 |
32 |
32 |
64 |
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Atención personalizada |
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3 |
0 |
3 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía donde o estudante enfréntase ante a descripción dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada. |
Portafolios do alumno |
No portafolio incluiranse as actividades realizadas ao lomgo da materia, incluindo esquemas, traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións se presentarán os contidos básicos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Estudo de casos |
Portafolios do alumno |
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Descrición |
O estudo de casos e o portafolios requiren, para a súa axeitada realización, de atención personalizada. Para dar resposta a esta necesidade, o profesor ou profesora da materia guiará ao estudiante na súa realización. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Portafolios do alumno |
A1 A4 A11 B3 B2 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C4 C5 C6 |
A avaliación incluirá unha valoración cuantitativa do rendimento de cada estudante en cada actividade realizada. Éstas serán recollidas polos estudantes nun portafolio por asignatura que incluirá os esquemas, presentacións, traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, etc. Este portafolio estará disponible sempre para o profesorado e será entregado ao finalizar as clases presenciais para a súa supervisión e calificación.
Cada profesor avaliará as actividades realizadas, segundo as metodoloxías empleadas. A calificación na materia será o resultado da media ponderada das calificacións do profesorado que a imparte. |
100 |
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Observacións avaliación |
En aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de mayo de 2017), os alumnos aos que se reconozca a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da asistencia a clase; no obstante, estos alumnos deberán entregar os correspondentes informes e traballos antes da data establecida para a realización do exame da asignatura.
Para a Segunda Oportunidade seguiranse os mesmos criterios que na primeira oportunidade. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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AAMR (2004). Retrasomental. Alianza editorial. Aguado, G. (1999). Trastorno especifico del lenguaje. Retraso del lenguaje y disfasia. Aljibe. Asociación Americana de Psiquiatría (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales (DSM-5). Editorial Médica Panamericana. (Original publicado en 2013). Baron-Cohen,S. y Chaparro, S. (2010). Autismo ysíndrome de Asperger. Alianza editorial. Bishop, D. (2001). Language and cognitive processes in developmental disorders. Psychology Press. Bishop, D. V. M. (1997). Uncommon understanding.Development and disorders of language comprehension in children. Psychology Press. Buendía,JR. (2004). Psicopatología en niños y adolescentes. Pirámide. Caballo,V. y Simón, MA. (2014). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos generales. Pirámide. Caballo,V. y Simón, MA. (2014). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Pirámide. Centeno, J. G., Anderson, R. T., & Obler, L. K. (Eds.). (2007). Communication disorders in Spanish speakers. Theoretical, research and clinical aspects. Multilingual Matters. Chiat, S. (2001). Los problemas del lenguaje en los niños. Cambridge University Press. del Río, M. J., & Torrens, V. (Eds.). (2006). Lenguaje y comunicación en trastornos del desarrollo. Pearson Prentice Hall. Echeburúa,E. (2002). Trastornos de ansiedad en la infancia. Pirámide. Fletcher, P., & Miller, J. F. (Eds.). (2005).Developmental theory and language disorders. John Benjamins. Garayzábal, E., Fernández, M. y Díez-Itza, E. (2010). Guía de intervención logopédica en el síndrome de Williams. Síntesis. García E. M., MagazA. (2003). Hiperactividad. Guía para profesores. Cruces-Baracaldo:COHS. González,R. (2005). Psicopatología del niño y del adolescente. Pirámide. Puyuelo,M. (2000). Casos clínicos en logopedia. Masson. Puyuelo, M., Rondal, J. A. (Eds.). (2003). Manual de desarrollo y alteraciones del lenguaje. Editorial Massón. Rondal,J. A. y Seron, X. (1988). Trastornos del lenguaje. Paidós. Schwartz, R. G. (Ed.). (2009). Handbook of Child Language Disorders. Psychology Press. Verhoeven, L., van Balkom, H. (Eds.). (2004). Classification of developmental language disorders. Theoretical issues and clinical applications. Lawrence Erlbaum. |
Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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Observacións |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión a doble cara na entrega de traballos. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. En caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. |
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