Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Los estudiantes podrán llevar a cabo la evaluación de trastornos específicos del lenguaje oral, tales como las disartrias,alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales,trastornos del espectro autista, etc |
A2 |
Los alumnos/as sabrán realizar la evaluación de las dificultades de lectura y de trastornos específicos del lenguaje escrito |
A6 |
Los estudiantes adquirirán un conocimiento práctico de la evaluación en el área del lenguaje y la comunicación. |
A8 |
Los alumnos/as serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, lashipótesis y variables asociadas, así como definir el diseño, la muestra y su modo de selección, las herramientas de recogida de datosy su consecuente análisis y discusión |
A9 |
- Los estudiantes sabrán aplicar los modelos, técnicas e instrumentos de evaluación empleados en la evaluación del lenguaje oral |
A10 |
Los estudiantes sabrán aplicar los modelos, técnicas e instrumentos de evaluación empleados en la evaluación del lenguaje oral |
A11 |
Los estudiantes serán capaces de analizar críticamente las publicaciones científicas, noticias de medios de comunicación,literatura gris, etc. |
B2 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación deideas, a menudo en un contexto de investigación |
B3 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornosnuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B4 |
Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a laaplicación de sus conocimientos y juicios |
B5 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicosespecializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B6 |
Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá deser en gran medida autodirigido o autónomo |
C2 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C4 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C5 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género |
C6 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultural de la sociedad. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Seleccionar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. |
AR11
|
BR5
|
CR2 CR3 CR5
|
Distinguir a avaliación cualitativa e cuantitativa en función dos procesos (recepción / expresión) e das dimensións (fonética/fonoloxía, léxico/semántica, morfoloxía, sintaxis, pragmática, discurso). |
AR1 AR2 AR9 AR10
|
BR3 BR5
|
CR4
|
Discutir críticamente as publicacións científicas. |
AR11
|
BR3 BR4 BR5
|
CR1 CR2 CR3 CR4 CR5
|
Ilustrar adecuadamente os resultados dunha investigación. |
AR8 AR11
|
BR1 BR2 BR3 BR4 BR5
|
CR1 CR2 CR3 CR4 CR5
|
Aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral e escrito |
AR1 AR2 AR6 AR9 AR10
|
BR2 BR3
|
CR1 CR4
|
Organizar sesións de avaliación funcional nos trastornos da comunicación e a linguaxe |
AR1 AR2 AR6 AR9 AR10
|
BR2 BR3 BR5
|
CR1 CR4
|
Utilizar instrumentos de avaliación e diagnóstico dos trastornos da comunicación e a linguaxe |
AR1 AR2 AR6 AR9 AR10
|
BR2 BR3 BR4 BR5
|
CR1 CR4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Principais técnicas de recollida de información na avaliación da linguaxe |
Obxectivos xerais da avaliación da linguaxe. Aspectos básicos a ter en conta na avaliación da linguaxe.
Principais métodos de avaliación da linguaxe: Historia clínica, entrevista, técnicas de observación, autoinformes, probas estandarizadas. Recollida e análise de mostras de fala
O informe de avaliación. |
Avaliación da fala e a linguaxe nas alteracións da fluidez. |
Métodos de avaliación. Avaliación diagnóstica. Avaliación funcional. |
Avaliación do mutismo selectivo e inhibición da linguaxe
|
Selección das estratexias de avaliación. O proceso xeral de avaliación. Estratexias e instrumentos para a avaliación |
Cuestionarios e probas estandarizadas empregados na avaliación do TDAH e dos problemas de lectura asociados. |
Evaluación xeral: intelixencia, linguaxe e aprendizaxe. Avaliación específica: hiperactividade/impulsividade e atención. Avaliación funcións executivas no TDAH |
Probas estandarizadas e métodos de avaliación cualitativa no TEL.
|
Obxectivos da avaliación do TEL. Importancia da detección temperá. Técnicas empregadas: mostras de fala, informes e inventarios, probas estandarizadas. O proceso de avaliación da linguaxe no TEL |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A9 A6 A10 B3 B2 B4 B5 B6 C2 |
3 |
5 |
8 |
Student portfolio |
A1 A2 A9 A6 A10 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C5 |
0 |
75 |
75 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 C5 C6 |
32 |
32 |
64 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.), a través das que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Student portfolio |
No portafolio incluiranse as actividades realizadas ao longo da materia, incluindo esquemas, traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, informe de avaliación, etc. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións se presentarán os contidos básicos da materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Student portfolio |
|
Description |
O obradoiro e o portafolios requiren, para a súa axeitada realización, de atención personalizada. Para dar resposta a esta necesidade, o profesor ou profesora da materia guiará ao estudiante na súa realización. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A1 A2 A9 A6 A10 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C5 |
A avaliación incluirá unha valoración cuantitativa do rendimento de cada estudante en cada actividade realizada. Éstas serán recollidas polos estudantes nun portafolio por asignatura que incluirá os esquemas, presentacións, traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, etc. Este portafolio estará disponible sempre para o profesorado e será entregado ao finalizar as clases presenciais para a súa supervisión e calificación. |
100 |
|
Assessment comments |
En aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación aoestudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e másteruniversitario na UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de mayo de2017), os alumnos aos que se reconozca a condición de estudantes a tempoparcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da asistenciaa clase; no obstante, estos alumnos deberán entregar os correspondentesinformes e traballos antes da data establecida para a realización do exame daasignatura. Para a Segunda Oportunidade seguiranse os mesmos criterios que naprimeira oportunidade. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Barrio, V. (2016). Evaluación psicológica (2ª edición). Ediciones CEF. Fernández-Ballesteros, R. (2011). Evaluación Psicológica. Conceptos, métodos y estudio de casos. Pirámide. Goldfinger, K. e Pomerantz, A. M. (2013). Psychological assessment and report writing (2ª ed.). SAGE Publications. Groth-Marnat, G., Wright, A. J. (2016). Handbook of psychological assessment. John Wiley and Sons. Moreno, C. (2005). Evaluación psicológica. Concepto, proceso y aplicación en las áreas del desarrollo y de la inteligencia (2ª ed.). Sanz y Torres. Moreno, C. y Ramírez, I. M. (2019). Evaluación psicológica: proceso, técnicas y aplicaciones en contextos. Sanz y Torres. Morrison, J. (2015). La entrevista psicológica. Manual Moderno. Perpiñá, C. (2012). Manual de la entrevista psicológica. Saber escuchar, saber preguntar. Pirámide. Tapia, J. A. (2011). Evaluación psicológica: coordenadas, contextos, procesos y garantías. Ediciones UAM. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión doble cara na entrega de traballos. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. En caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. | |
|