Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) A Análise dos Discursos Narrativos nas Relacións de Apego Código 652546006
Titulación
Máster Universitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Profesorado
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Los estudiantes podrán llevar a cabo la evaluación de trastornos específicos del lenguaje oral, tales como las disartrias,alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales,trastornos del espectro autista, etc
A2 Los alumnos/as sabrán realizar la evaluación de las dificultades de lectura y de trastornos específicos del lenguaje escrito
A6 Los estudiantes adquirirán un conocimiento práctico de la evaluación en el área del lenguaje y la comunicación.
A11 Los estudiantes serán capaces de analizar críticamente las publicaciones científicas, noticias de medios de comunicación,literatura gris, etc.
C2 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C4 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar críticamente as publicaciones científicas AI11
Saber cómo avaliar os diferentes tipos de apego AI1
AI2
AI6
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, e dominio básico das TIC CI1
CI3

Contidos
Temas Subtemas
1. Concepto de apego e postulados básicos da teoría do apego 1.1. Concepto
1.2. Postulados
2. O sistema de apego e a súa relación con outros sistemas condutuais
2.1. Características xerais dos sistemas condutuais
2.2. Características específicas do sistema de apego: Condutas, Cognicións (Modelo Interno Activo) e Sentimentos
2.3. Interrelaciones entre distintos sistemas condutuais
3. Formación e evolución do apego durante a infancia 3.1. Papel del niño/a y del adulto en la formación del vínculo afectivo
3.2. Etapas en la formación del apego
4. Calidade do vínculo 4.1. Tipos de apego
4.2. Antecedentes dos tipos de apego
4.3. Correlatos e estabilidad do apego
5. Instrumentos de avaliación da calidade do apego infantil
5.1. Probas de laboratorio: a “Situación Extraña”
5.2. Observación no fogar: “Attachment Q-Sort”
5.3. Utilización das producións narrativas: “Attachment Story Completion Task”

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno A11 C2 C4 0 20 20
Solución de problemas A6 20 0 20
Discusión dirixida A1 A2 16 0 16
Lecturas A11 0 16 16
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno En cada sesión de aula o/a estudante deberá contestar a un cuestionario individual sobre a lectura realizada, e recolleranse cantos comentarios, reflexións ou actividades se fagan durante o curso.
Solución de problemas Presentaranse vídeos e instrumentos de avaliación do apego onde o alumnado deberá concluír e razoar o tipo de apego que se deriva en cada situación
Discusión dirixida Debaterase sobre os contidos da materia, previa lectura da documentación. Os resultados achegaranse ao *portafolio
Lecturas Lectura reflexiva da documentación básica do curso, análise do contido, crítica e valoración en relación á literatura existente sobre o tema. Os resultados das lecturas presentaranse oralmente nas sesións de discusión e achegaranse ao *portafolio

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
Haberá atención personalizada para as dúbidas das lecturas e a elaboración do portafolio

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A11 C2 C4 Análise dos documentos entregados 70
Solución de problemas A6 Presentaranse vídeos e instrumentos de avaliación do apego onde o alumnado deberá concluír e razoar o tipo de apego que se deriva en cada situación 30
 
Observacións avaliación

O alumnado que, tendo recoñecida a dispensa académica (solicitude previa na Administración do centro)- tal como se establece na "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na Universidade da Coruña" (aprobada en Consello de Goberno de 28 de xuño de 2016)-, terá que asistir a unha titoría na que concretar a porcentaxe de asistencia mínima e as metodoloxías de avaliación.

Implicacións da fraude académica/plaxio na realización das probas ou actividades de avaliación: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario


Fontes de información
Bibliografía básica

Bowlby, J. (1976). El Vínculo Afectivo. Buenos Aires: Paidós

Bowlby, J. (1976). La Separación afectiva. Buenos Aires: Paidós

Bowlby, J. (1997). La pérdida afectiva. Barcelona: Paidós

Cantón Duarte, J. y Cortés Arboleda, Mª R. (2000). El apego del niño a sus cuidadores evaluación, antecedentes y consecuencias para el desarrollo. Madrid: Alianza

Cassidy, J., & Shaver, P. R. (2008). Handbook of attachment theory, research, and clinical applications. New York: The Guilford Press.

Greenberg, Mark T. Cicchetti, D. & Cummings, E. M. (1990). Attachment in the preschool years: Theory, research, and intervention. Chicago: University of Chicago

Grossmann, K. E., Grossmann, K. , & Waters, E. (2006). Attachment from infancy to adulthood: The major longitudinal studies. New York: Guilford Press

Kathryn A. Kerns, K. A. & Richardson, R. A. (2005). Attachment in middle childhood. New York: Guilford Press

Lafuente, María Josefa (2010). Vinculaciones afectivas : apego, amistad, amor. Madrid: Pirámide.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías