Identifying Data 2023/24
Subject (*) The Analysis of Narrative Discourses in Relationships of Attachment Code 652546006
Study programme
Máster Universitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
García Fernández, Manuel
E-mail
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Lecturers
García Fernández, Manuel
E-mail
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Los estudiantes podrán llevar a cabo la evaluación de trastornos específicos del lenguaje oral, tales como las disartrias,alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales,trastornos del espectro autista, etc
A2 Los alumnos/as sabrán realizar la evaluación de las dificultades de lectura y de trastornos específicos del lenguaje escrito
A6 Los estudiantes adquirirán un conocimiento práctico de la evaluación en el área del lenguaje y la comunicación.
A11 Los estudiantes serán capaces de analizar críticamente las publicaciones científicas, noticias de medios de comunicación,literatura gris, etc.
C2 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C4 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar críticamente as publicaciones científicas AR11
Saber cómo avaliar os diferentes tipos de apego AR1
AR2
AR6
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, e dominio básico das TIC CR1
CR3

Contents
Topic Sub-topic
1. Concepto de apego e postulados básicos da teoría do apego 1.1. Concepto
1.2. Postulados
2. O sistema de apego e a súa relación con outros sistemas condutuais
2.1. Características xerais dos sistemas condutuais
2.2. Características específicas do sistema de apego: Condutas, Cognicións (Modelo Interno Activo) e Sentimentos
2.3. Interrelaciones entre distintos sistemas condutuais
3. Formación e evolución do apego durante a infancia 3.1. Papel del niño/a y del adulto en la formación del vínculo afectivo
3.2. Etapas en la formación del apego
4. Calidade do vínculo 4.1. Tipos de apego
4.2. Antecedentes dos tipos de apego
4.3. Correlatos e estabilidad do apego
5. Instrumentos de avaliación da calidade do apego infantil
5.1. Probas de laboratorio: a “Situación Extraña”
5.2. Observación no fogar: “Attachment Q-Sort”
5.3. Utilización das producións narrativas: “Attachment Story Completion Task”

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A11 C2 C4 0 20 20
Problem solving A6 20 0 20
Directed discussion A1 A2 16 0 16
Workbook A11 0 16 16
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio En cada sesión de aula o/a estudante deberá contestar a un cuestionario individual sobre a lectura realizada, e recolleranse cantos comentarios, reflexións ou actividades se fagan durante o curso.
Problem solving Presentaranse vídeos e instrumentos de avaliación do apego onde o alumnado deberá concluír e razoar o tipo de apego que se deriva en cada situación
Directed discussion Debaterase sobre os contidos da materia, previa lectura da documentación. Os resultados achegaranse ao *portafolio
Workbook Lectura reflexiva da documentación básica do curso, análise do contido, crítica e valoración en relación á literatura existente sobre o tema. Os resultados das lecturas presentaranse oralmente nas sesións de discusión e achegaranse ao *portafolio

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
Haberá atención personalizada para as dúbidas das lecturas e a elaboración do portafolio

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A11 C2 C4 Análise dos documentos entregados 70
Problem solving A6 Presentaranse vídeos e instrumentos de avaliación do apego onde o alumnado deberá concluír e razoar o tipo de apego que se deriva en cada situación 30
 
Assessment comments

O alumnado que, tendo recoñecida a dispensa académica (solicitude previa na Administración do centro)- tal como se establece na "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na Universidade da Coruña" (aprobada en Consello de Goberno de 28 de xuño de 2016)-, terá que asistir a unha titoría na que concretar a porcentaxe de asistencia mínima e as metodoloxías de avaliación.

Implicacións da fraude académica/plaxio na realización das probas ou actividades de avaliación: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario


Sources of information
Basic

Bowlby, J. (1976). El Vínculo Afectivo. Buenos Aires: Paidós

Bowlby, J. (1976). La Separación afectiva. Buenos Aires: Paidós

Bowlby, J. (1997). La pérdida afectiva. Barcelona: Paidós

Cantón Duarte, J. y Cortés Arboleda, Mª R. (2000). El apego del niño a sus cuidadores evaluación, antecedentes y consecuencias para el desarrollo. Madrid: Alianza

Cassidy, J., & Shaver, P. R. (2008). Handbook of attachment theory, research, and clinical applications. New York: The Guilford Press.

Greenberg, Mark T. Cicchetti, D. & Cummings, E. M. (1990). Attachment in the preschool years: Theory, research, and intervention. Chicago: University of Chicago

Grossmann, K. E., Grossmann, K. , & Waters, E. (2006). Attachment from infancy to adulthood: The major longitudinal studies. New York: Guilford Press

Kathryn A. Kerns, K. A. & Richardson, R. A. (2005). Attachment in middle childhood. New York: Guilford Press

Lafuente, María Josefa (2010). Vinculaciones afectivas : apego, amistad, amor. Madrid: Pirámide.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.