Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Los estudiantes podrán llevar a cabo la evaluación de trastornos específicos del lenguaje oral, tales como las disartrias,alteraciones del lenguaje en el envejecimiento y trastornos degenerativos, las alteraciones del lenguaje en enfermedades mentales,trastornos del espectro autista, etc |
B7 |
Los estudiantes conocerán las características diferenciales de la intervención en el lenguaje y la comunicación en los ámbitosfamiliar, escolar, clínico y asistencial. |
C3 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Discutir críticamente las publicaciones científicas.
Diseñar un informe científico que implique definir un problema de investigación, las hipótesis y variables asociadas, así como definir el diseño, la muestra y su modo de selección, las herramientas de recogida de datos y su consecuente análisis y discusión.
Integrar los conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
|
AI1
|
BI6
|
CI2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1-Conceptualización, fundamentos e principios da orientación familiar. |
1.1 O concepto de familia.
1.2 A orientación familiar.
1.3 Fundamentos da orientación familiar.
1.4 Principios da orientación familiar.
1.5 O proceso de investigación.
|
2-Función e perfil do/a orientadora familiar no contexto da avaliación. |
2.1 Funciones do/a orientador/a familiar.
2.2 Rol e perfil do orientador/a familiar.
2.3 Investigación na orientación familiar.
|
3-Valoración psicoeducativa no ámbito da comunicación e a linguaxe. |
3.1Tipos de modelos en orientación familiar.
3.2 A entrevista.
3.3 Técnicas aplicadas á orientación familiar.
|
4-A atención á diversidade do alumnado con dificultades de comunicación e as relacións familia-escola. |
4.1 A atención á diversidade. Conceptualización e exemplos.
4.2 A familia como axente clave de desenvolvemento e apoio.
4.3 A escola como axente clave de desenvolvemento e apoio
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 B7 C3 |
15 |
5 |
20 |
Portafolios do alumno |
A1 B7 C3 |
15 |
5 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 B7 C3 |
11 |
0 |
11 |
Presentación oral |
A1 B7 C3 |
3 |
5 |
8 |
Sesión maxistral |
A1 B7 C3 |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, biografías, artígos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
Portafolios do alumno |
Elaborarase un portafolio sobre as actividades realizadas no aula. Cada una das partes do traballo a realizar será abordada teoricamente nas sesións expositivas previamente a fin de que o traballo sirva para reforzar os contidos teóricos, e sexan un apoio para a elaboración do traballo práctico por parte do/da estudante.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Presentación oral |
Exposición verbal a través da que o alumnado e o docente interatúan dun modo ordenado onde, nun primeiro momento, o grupo expón o seu traballo e, en segundo lugar, a docente poderá propoñer cuestións, solicitar aclaracións de certos aspectos de forma dinámica. |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte da docente na que se traballarán os contidos que conforman o marco teórico, complementada co uso de presentacións e medios audiovisuais, así como da introdución de cuestións dirixidas ao alumnado en forma de actividades de aula, coa fin de que a aprendizaxe teña un carácter máis dinámico e permita a participación do alumnado.
A estrutura das sesións maxistrais rexerase pola orde establecida nos contidos de aprendizaxe, introducindo teoricamente cada un dos temas e subtemas; ofrecerase ao alumnado bibliografía e documentación adicional para afondar no tema; e o traballo teórico complementarase en cada sesión coas actividades que se levarán a cabo correspondentes ás fases do proceso de investigación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Para desenvolver as actividades que se encomendan na materia, os/as estudantes contarán co apoio do docente. Para isto, se realizarán titorías tanto presenciais como virtuais e poderán formularse as dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A1 B7 C3 |
A lo largo de las sesiones se irán desarrollando de forma teórica y práctica diferentes actividades sobre los contenidos de la materia. El alumnado deberá desenvolver esos contenidos de forma escrita. Será entregado en la fecha indicada por la docente el primer día de clase. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Primeira
oportunidade:
(a) Alumnado asistente: o
que cumpra co requisito de asistencia dun 80% das sesións. Será avaliado
seguindo os criterios propostos para a "Avaliación" da materia,
sendo necesario que realice e supere as distintas actividades do portafolio.
(c) Alumnado non asistente:
aquel que non cumpre una asistencia mínima do 80%. Será avaliado unicamente a
través dunha proba mixta, esta proba conterá dúas partes, unha delas (50%)
referida a preguntas sobre os contidos prácticos da materia e a outra (50%)
na que se avalíen os contidos teóricos con preguntas obxectivas. Debe acadar
o 50% da calificación en cada unha das metodoloxías de avaliación para
superar a materia.
Os traballos serán entregados fundamentalmente en formato
dixital, e nos casos que a entrega sexa en papel este deberá ser reciclado,
evitándose o uso de plásticos. Ademais recoméndase a utilización dunha
linguaxe non sexista e non discriminatoria.
Ante a detección de conductas indebidas realizadas
polo alumnado no eido académico, no Regulamento
disciplinar do estudantado da UDC se establece a:
Cualificación
de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da
materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a
súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
Segunda
oportunidade:
O alumando fará unha única proba na data do exame oficial. Para superar
a materia necesitará obter polo menos 5 puntos sobre os 10 posiblse.
|
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ciscar Cuñat, E. (2009). Orientación familiar de la capacidad a la funcionalidad. Tirant lo Balnch
|
Bofarull, Ignasi de. (2013). Fortalezas y
competencias de la familia: bases para la orientación y
mediación familiar. Universitat Internacional de Catalunya
|
Loizaga, F. (2016).Evaluación del apego-attachment y los
vínculos familiares : instrumentos para el diagnóstico familiar en
la infancia y la adolescencia.CCS
|
López, Larrosa. S. (2009). La relación familia-escuela: guía
práctica para profesionales.
CCS
|
Martínez González, M. de C. (2009). Orientación familiar:
contextos, evaluación e intervención. Sanz y Torres
|
Phil Wood, J. S.
(2017). Investigar en educación:
conceptos básicos y metodología para desarrollar proyectos de investigación.
Narcea
|
Smull, E., Wachtel., J., Wachtel, T. y Bethlehem,
PA. (2013).El
poder de la familia : involucrando a las familias y colaborando con ellas.
International Institute for Restorative Practices
|
Álvarez González, M. y
Bisquerra Alzina. R. (2012). Orientación educativa: modelos,
áreas, estrategias y recursos. Wolters Kluwer
|
Boris Cyrulnik y Marie Anaut (Coords.).
(2018). Resiliencia y adaptación:
la familia y la escuela como tutores de resiliencia.
Gedisa.
|
Bazán Ramírez,A., Castellanos Simons,D. y Limón
Fernández, A. (Coord.) (2015). Familia-escuela-comunidad.
II, Investigación en psicología y educación. Universidad Autónoma del
Estado de Morelos
|
López Larrosa, S. y
Escudero Carranza, E. (2013). Familia,
evaluación e intervención. CCS
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|