Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A3 |
Los estudiantes conocerán las características diferenciales de la intervención en el lenguaje y la comunicación en los ámbitosfamiliar, escolar, clínico y asistencial |
A6 |
Los estudiantes adquirirán un conocimiento práctico de la evaluación en el área del lenguaje y la comunicación. |
A8 |
Los alumnos/as serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, lashipótesis y variables asociadas, así como definir el diseño, la muestra y su modo de selección, las herramientas de recogida de datosy su consecuente análisis y discusión |
A9 |
- Los estudiantes sabrán aplicar los modelos, técnicas e instrumentos de evaluación empleados en la evaluación del lenguaje oral |
A11 |
Los estudiantes serán capaces de analizar críticamente las publicaciones científicas, noticias de medios de comunicación,literatura gris, etc. |
B3 |
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornosnuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B4 |
Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a laaplicación de sus conocimientos y juicios |
B5 |
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicosespecializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
C2 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C4 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C6 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Poden informar sobre os principios xerais da intervención nas dificultades da linguaxe e a comunicación. |
AI3 AI6 AI8 AI9 AI11
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BI2 BI3 BI4
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CI1 CI2 CI3 CI5
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Poden describir as funcións da Intervención na área da linguaxe e a comunicación: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
AI3 AI6 AI8 AI9 AI11
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BI2 BI3 BI4
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CI1 CI2 CI3 CI5
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Son capaces de aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
AI3 AI6 AI8 AI9 AI11
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BI2 BI3 BI4
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Poden describir as características diferenciais da intervención na linguaxe e a comunicación nos ámbitos familiar, escolar, clínico e asistencial. |
AI3 AI6 AI8 AI9 AI11
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BI2 BI3 BI4
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Son capaces de comprender unha intervención en trastornos o da linguaxe, falta, voz y audición. |
AI3 AI6 AI8 AI9 AI11
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BI2 BI3 BI4
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Son capaces de facer unha planificación estratéxica da intervención na área da linguaxe e a comunicación. |
AI3 AI6 AI8 AI9 AI11
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BI2 BI3 BI4
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Posúen os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
AI3 AI6 AI8 AI9 AI11
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BI2 BI3 BI4
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fundamentos básicos da terapia da voz |
Principios, indicacións, limitacións, enfoques terapéuticos e perfil do terapeuta.
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2. Intervención logopédica na disfonía funcional y orgánica |
Postura e xestos corporales, respiración, fonación, configuración e articulación, parálise vocal, laringectomías.
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3. Principios de intervención da voz profesional.
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Técnicas vocais para o canto e nocións de dicción para profesionais da voz. Bases metodolóxicas para a investigación en terapia da voz. |
4. Intervención en Trastornos Específicos da Linguaxe. |
Rehabilitación da linguaxe e da comunicación nas afasias do adulto. Intervención en Trastornos Específicos da Linguaxe na infancia.
Rehabilitación nos trastornos da fala. |
5. O implante coclear no neno e no adulto |
Estratexias de orientación e intervención en nenos con discapacidade auditiva. Rehabilitación audiolóxica en adultos con discapacidade auditiva; formación auditiva e comunicativa.
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A9 A6 A11 A8 |
21 |
0 |
21 |
Presentación oral |
A3 A9 A6 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C6 |
15 |
0 |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A9 A6 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C6 |
25 |
25 |
50 |
Traballos tutelados |
A3 A9 A6 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C6 |
22 |
15 |
37 |
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Atención personalizada |
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2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor para traballar os contidos teóricos, complementada coa visualización de vídeos relacionados cos contidos ensinados. Ademais, preguntaranse ao final do tema para reflexionar sobre os contidos e resolver calquera dúbida que poida xurdir. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
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Descrición |
O alumnado recibirá a atención personalizada para orientar e resolver dúbidas nestas actividades. Para ello, o estudante ten horas prácticas e as horas de tutorías semanais usando a plataforma online Campus Virtual o pedir cita a través do correo electrónico. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
A3 A9 A6 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C6 |
O alumnado realizará traballos co fin de fomentar a aprendizaxe independente e o seguimento desa aprendizaxe polo profesorado-titor. |
100 |
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Observacións avaliación |
De acordo coas Normas de Avaliación, Revisión e Reclamación de Titulacións dos estudos de Grao e Mestrado, a materia aposta pola avaliación continua e as metodoloxías de aprendizaxe activa. Para aprobar a materia, o alumnado deberá obter un 5 na cualificación global da materia e ter superado cada unha das metodoloxías avaliables. Para o alumnado que non poida asistir por causa xustificada, manterase o mesmo sistema de avaliación, polo que deberá coñecer as actividades propostas e as súas datas de entrega. Polo tanto, o día sinalado no calendario oficial non se realizará ningún exame, xa que a avaliación continua terá rematado ao remate da impartición da materia. Enténdese que os universitarios asumiron as capacidades lingüísticas en relación coa expresión oral e a escrita. Polo tanto, a corrección ortográfica (ortografía, acentuación e puntuación), a corrección gramatical e léxica resulta imprescindible e obrigatoria nos traballos e exames realizados como condición imprescindible para superar a materia. En canto á realización fraudulenta das probas de avaliación, a cualificación axustarase ao establecido no REGULAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UNIVERSIDADE DA CORUÑA Aprobado polo Consello de Goberno do 27/02/2023.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Perelló, J. y Slavá, J.A. (1980). Alteraciones de la voz. Barcelona: Científico Médica
Rubin, J., Sataloff, R. y Korovín, G. (2006). Diagnosis and treatment of voice disorders (3ª ed). San Diego: Singular Publishing Group
Berckhan, B, Krause, C y Róder, U. (2008). El arte de hablar en público: cómo ganar respeto con serenidad. Madrid: Santillana
Bustos Sánchez, I. (2013). Intervención logopédica en trastornos de la voz. Barcelona: Paidotribo
Jackson, M. (2005). La voz normal. Buenos Aires: Médica Panamerica
Jackson, M. (2002). La voz patológica. Buenos Aires: Médica Panamerica
Bustos Sánchez, I. (2003). La voz. La técnica y la expresión. Barcelona: Paidotribo
Le Huche, F y Allali, A. (2004). La voz: Terapéurica de los trastornos vocales. Barcelona: Masson
Irwin, D., Pannbacker, M. y Lass, N. (2007). linical research methods in speech-language pathology and audiology. San Diego: Singular Publishing Group
Andrews, M. (1999). Manual of voice treatment. Pediatrics trhrough geriatrics (2ª ed.). San Diego: Singular Publishing Group
Sataloff, R.T. (1991). Professional voice: The science and art of clinical care. . Nueva York: Paven Press
Casado Morente, J.C. (2009). Trastornos de la voz: del diagnóstico al tratamiento. Málaga: Aljibe
Heuillet-Martin, G y Garson-Bavard H. y Legré A. (2003). Una voz para todos. La voz normal y cómo optimizarla. Barcelona: Sola |
Yoshinaga-Itano C. Principles and Guidelines for Early
Intervention After Confirmation That a Child Is Deaf or Hard of Hearing. Journal
of Deaf Studies and Deaf Education. 2014;19(2):143-175. Sorkin DL, Caleffe-Schenck N. Cochlear Implant
Rehabilitation. It’s Not Just for Kids! Published February 16, 2013. Accessed
February 16, 2013. NICE. Cochlear implants for children and adults with
severe to profound deafness. Published online 2011. Accessed April 20, 2013. Swanwick R. Deaf children’s bimodal
bilingualism and education. Language Teaching. 2016;49(01):1-34.
Ademáis das referencias propostas, recomendase a lectura de artículos nas seguientes revistas:
- Journal of Voice. EEUU.
- Larygoscope. EEUU.
- Journal of Speech and Hearing Research (ASHA). EEUU.
- Revista Española de Logopedia, Foniataría y Audiología (AELFA). España.
- Journal of Acoustical Society of América.
BIBLIOGRAFÍA Datta, G. y col. 2006. Implante coclear en los primeros años de vida: los primeros pasos. Pamplona: Cínica Universitaria de Navarra.
- Datta, G. y Harrigan, S. 2007. Implantes cocleares para niños pequeños sordos: las primeras palabras. Pamplona. EUNSA.
- Furmanski, M. H. (2003). Implantes cocleares en niños: Rehabilitación auditiva y terapia auditivo verbal. Barcelona: Neux Ediciones. - Juarez, A. y Monfort, M. (2001). Algo que decir. Hacia la adquisición del lenguaje: Manual de Orientación para los padres de niños con sordera, de 0 a 5 años. Madrid: Ed. Entha Ediciones.
- Manrique, M. y Huarte, A. (2002). Implantes Cocleares. Barcelona: Ed. Massón.
.- Arango Lasprilla, J.C.: Rehabilitación neurpsicológica. Manual Moderno, 2006
- Bruna Irabassa, O. : Rehabilitación Neurospsicológica: Intervención y práctica clínica. Masson, 2012
- Catalá, ., Gallego, M. y Talavera, M.: Logos, Material para la rehabilitación de las afasias y otras alteraciones del lenguaje. Lébon.
- Christensen, A-L. El diagnóstico neuropsicológico de Luria. Visor Libros. 1987
- Ducarne de Ribaucourt, B.: Reeducación semiológica de las afasias, traducción al español. Masson S.A 1989. Barcelona
- González Lázaro, P., González Ortuño, B.: De la teoría a la práctica. Panamericana. 2005
- Helm Estabrooks, A.: Manual de la afasia y de la terapia de la afasia. Panamericana, S.A, 2005
- Lobos, E., del Río, M., Zabala, K. Y J.L Nespoulous. : Protocolo Montreal- Toulouse. Buenos Aires
- Peña Casanova,. J. y; Pérez Pamies, Masón.: Rehabilitación de las afasias y trastornos asociados. Masson, 1984.
- Perelló Gilbergá, j.: Diccionario de Logopedia, Foniatría y Audiología. Lébon, S.L. 2007
- Schuell, HM.:Afasias en el adulto según Schuell. Diagnóstico, Pronóstico y Tratamiento.Panamericana |
Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Avaliación dos trastornos da linguaxe e audición desde a práctica clínica/652498021 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
A Intervención en Trastornos Específicos e Derivados doutros Procesos e Alteracións /652498051 |
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Materias que continúan o temario |
O Proceso de Investigación nas Dificultades da Linguaxe: Orientacións para o TFM /652498046 |
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