Identifying Data 2023/24
Subject (*) Intervention in Alterations of Language, Speech, Hearing and the Voice: from Theory to Clinical Prac Code 652546017
Study programme
Máster Universitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 5
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Lecturers
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Web
General description Asignatura para adquirir os coñecementos da intervención dos trastornos do linguaxe, fala, voz e audición.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Los estudiantes conocerán las características diferenciales de la intervención en el lenguaje y la comunicación en los ámbitosfamiliar, escolar, clínico y asistencial
A6 Los estudiantes adquirirán un conocimiento práctico de la evaluación en el área del lenguaje y la comunicación.
A8 Los alumnos/as serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, lashipótesis y variables asociadas, así como definir el diseño, la muestra y su modo de selección, las herramientas de recogida de datosy su consecuente análisis y discusión
A9 - Los estudiantes sabrán aplicar los modelos, técnicas e instrumentos de evaluación empleados en la evaluación del lenguaje oral
A11 Los estudiantes serán capaces de analizar críticamente las publicaciones científicas, noticias de medios de comunicación,literatura gris, etc.
B3 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornosnuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B4 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a laaplicación de sus conocimientos y juicios
B5 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicosespecializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
C2 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero
C4 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C6 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Poden informar sobre os principios xerais da intervención nas dificultades da linguaxe e a comunicación. AR3
AR6
AR8
AR9
AR11
BR2
BR3
BR4
CR1
CR2
CR3
CR5
Poden describir as funcións da Intervención na área da linguaxe e a comunicación: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. AR3
AR6
AR8
AR9
AR11
BR2
BR3
BR4
CR1
CR2
CR3
CR5
Son capaces de aplicar os modelos e as técnicas de intervención. AR3
AR6
AR8
AR9
AR11
BR2
BR3
BR4
Poden describir as características diferenciais da intervención na linguaxe e a comunicación nos ámbitos familiar, escolar, clínico e asistencial. AR3
AR6
AR8
AR9
AR11
BR2
BR3
BR4
Son capaces de comprender unha intervención en trastornos o da linguaxe, falta, voz y audición. AR3
AR6
AR8
AR9
AR11
BR2
BR3
BR4
Son capaces de facer unha planificación estratéxica da intervención na área da linguaxe e a comunicación. AR3
AR6
AR8
AR9
AR11
BR2
BR3
BR4
Posúen os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. AR3
AR6
AR8
AR9
AR11
BR2
BR3
BR4

Contents
Topic Sub-topic
1. Fundamentos básicos da terapia da voz Principios, indicacións, limitacións, enfoques terapéuticos e perfil do terapeuta.
2. Intervención logopédica na disfonía funcional y orgánica Postura e xestos corporales, respiración, fonación, configuración e articulación, parálise vocal, laringectomías.
3. Principios de intervención da voz profesional.
Técnicas vocais para o canto e nocións de dicción para profesionais da voz. Bases metodolóxicas para a investigación en terapia da voz.
4. Intervención en Trastornos Específicos da Linguaxe. Rehabilitación da linguaxe e da comunicación nas afasias do adulto. Intervención en Trastornos Específicos da Linguaxe na infancia.
Rehabilitación nos trastornos da fala.
5. O implante coclear no neno e no adulto Estratexias de orientación e intervención en nenos con discapacidade auditiva. Rehabilitación audiolóxica en adultos con discapacidade auditiva; formación auditiva e comunicativa.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A9 A6 A11 A8 21 0 21
Oral presentation A3 A9 A6 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C6 15 0 15
Collaborative learning A3 A9 A6 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C6 25 25 50
Supervised projects A3 A9 A6 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C6 22 15 37
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral do profesor para traballar os contidos teóricos, complementada coa visualización de vídeos relacionados cos contidos ensinados. Ademais, preguntaranse ao final do tema para reflexionar sobre os contidos e resolver calquera dúbida que poida xurdir.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Collaborative learning
Description
O alumnado recibirá a atención personalizada para orientar e resolver dúbidas nestas actividades. Para ello, o estudante ten horas prácticas e as horas de tutorías semanais usando a plataforma online Campus Virtual o pedir cita a través do correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A3 A9 A6 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C6 O alumnado realizará traballos co fin de fomentar a aprendizaxe independente e o seguimento desa aprendizaxe polo profesorado-titor. 100
 
Assessment comments

De acordo coas Normas de Avaliación, Revisión e Reclamación de Titulacións dos estudos de Grao e Mestrado, a materia aposta pola avaliación continua e as metodoloxías de aprendizaxe activa. Para aprobar a materia, o alumnado deberá obter un 5 na cualificación global da materia e ter superado cada unha das metodoloxías avaliables.

Para o alumnado que non poida asistir por causa xustificada, manterase o mesmo sistema de avaliación, polo que deberá coñecer as actividades propostas e as súas datas de entrega.

Polo tanto, o día sinalado no calendario oficial non se realizará ningún exame, xa que a avaliación continua terá rematado ao remate da impartición da materia.

Enténdese que os universitarios asumiron as capacidades lingüísticas en relación coa expresión oral e a escrita. Polo tanto, a corrección ortográfica (ortografía, acentuación e puntuación), a corrección gramatical e léxica resulta imprescindible e obrigatoria nos traballos e exames realizados como condición imprescindible para superar a materia.

En canto á realización fraudulenta das probas de avaliación, a cualificación axustarase ao establecido no REGULAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO DA UNIVERSIDADE DA CORUÑA Aprobado polo Consello de Goberno do 27/02/2023.


Sources of information
Basic Perelló, J. y Slavá, J.A. (1980). Alteraciones de la voz. Barcelona: Científico Médica
Rubin, J., Sataloff, R. y Korovín, G. (2006). Diagnosis and treatment of voice disorders (3ª ed). San Diego: Singular Publishing Group
Berckhan, B, Krause, C y Róder, U. (2008). El arte de hablar en público: cómo ganar respeto con serenidad. Madrid: Santillana
Bustos Sánchez, I. (2013). Intervención logopédica en trastornos de la voz. Barcelona: Paidotribo
Jackson, M. (2005). La voz normal. Buenos Aires: Médica Panamerica
Jackson, M. (2002). La voz patológica. Buenos Aires: Médica Panamerica
Bustos Sánchez, I. (2003). La voz. La técnica y la expresión. Barcelona: Paidotribo
Le Huche, F y Allali, A. (2004). La voz: Terapéurica de los trastornos vocales. Barcelona: Masson
Irwin, D., Pannbacker, M. y Lass, N. (2007). linical research methods in speech-language pathology and audiology. San Diego: Singular Publishing Group
Andrews, M. (1999). Manual of voice treatment. Pediatrics trhrough geriatrics (2ª ed.). San Diego: Singular Publishing Group
Sataloff, R.T. (1991). Professional voice: The science and art of clinical care. . Nueva York: Paven Press
Casado Morente, J.C. (2009). Trastornos de la voz: del diagnóstico al tratamiento. Málaga: Aljibe
Heuillet-Martin, G y Garson-Bavard H. y Legré A. (2003). Una voz para todos. La voz normal y cómo optimizarla. Barcelona: Sola

Yoshinaga-Itano C. Principles and Guidelines for Early Intervention After Confirmation That a Child Is Deaf or Hard of Hearing. Journal of Deaf Studies and Deaf Education. 2014;19(2):143-175.

Sorkin DL, Caleffe-Schenck N. Cochlear Implant Rehabilitation. It’s Not Just for Kids! Published February 16, 2013. Accessed February 16, 2013.

NICE. Cochlear implants for children and adults with severe to profound deafness. Published online 2011. Accessed April 20, 2013.

Swanwick R. Deaf children’s bimodal bilingualism and education. Language Teaching. 2016;49(01):1-34.


Ademáis das referencias propostas, recomendase a lectura de artículos nas seguientes revistas: - Journal of Voice. EEUU. - Larygoscope. EEUU. - Journal of Speech and Hearing Research (ASHA). EEUU. - Revista Española de Logopedia, Foniataría y Audiología (AELFA). España. - Journal of Acoustical Society of América. 

 BIBLIOGRAFÍA Datta, G. y col. 2006. Implante coclear en los primeros años de vida: los primeros pasos. Pamplona: Cínica Universitaria de Navarra. - Datta, G. y Harrigan, S. 2007. Implantes cocleares para niños pequeños sordos: las primeras palabras. Pamplona. EUNSA. - Furmanski, M. H. (2003). Implantes cocleares en niños: Rehabilitación auditiva y terapia auditivo verbal. Barcelona: Neux Ediciones. - Juarez, A. y Monfort, M. (2001). Algo que decir. Hacia la adquisición del lenguaje: Manual de Orientación para los padres de niños con sordera, de 0 a 5 años. Madrid: Ed. Entha Ediciones. - Manrique, M. y Huarte, A. (2002). Implantes Cocleares. Barcelona: Ed. Massón. 
.- Arango Lasprilla, J.C.: Rehabilitación neurpsicológica. Manual Moderno, 2006 - Bruna Irabassa, O. : Rehabilitación Neurospsicológica: Intervención y práctica clínica. Masson, 2012 - Catalá, ., Gallego, M. y Talavera, M.: Logos, Material para la rehabilitación de las afasias y otras alteraciones del lenguaje. Lébon. - Christensen, A-L. El diagnóstico neuropsicológico de Luria. Visor Libros. 1987 - Ducarne de Ribaucourt, B.: Reeducación semiológica de las afasias, traducción al español. Masson S.A 1989. Barcelona - González Lázaro, P., González Ortuño, B.: De la teoría a la práctica. Panamericana. 2005 - Helm Estabrooks, A.: Manual de la afasia y de la terapia de la afasia. Panamericana, S.A, 2005 - Lobos, E., del Río, M., Zabala, K. Y J.L Nespoulous. : Protocolo Montreal- Toulouse. Buenos Aires - Peña Casanova,. J. y; Pérez Pamies, Masón.: Rehabilitación de las afasias y trastornos asociados. Masson, 1984. - Perelló Gilbergá, j.: Diccionario de Logopedia, Foniatría y Audiología. Lébon, S.L. 2007 - Schuell, HM.:Afasias en el adulto según Schuell. Diagnóstico, Pronóstico y Tratamiento.Panamericana
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Assessment of Language and Hearing Disorders from Clinical Practice/652498021

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Care Approaches for Specific Disorders and Conditions caused by other Processes and Alterations/652498051

Subjects that continue the syllabus
Dissertation Guidance: Researching Language Problems/652498046

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