Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
(CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións |
A2 |
(CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe. |
A4 |
(CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes |
A8 |
(CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá |
A10 |
(CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade. |
A11 |
(CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
A14 |
(CE-G14) Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade. |
A15 |
(CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A17 |
(CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas |
A18 |
(CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
A19 |
(CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A20 |
(CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A21 |
(CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A22 |
(CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
A24 |
(CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A25 |
(CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A26 |
(CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
A27 |
(CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
A28 |
(CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
A30 |
(CE-E16) Coñecer os procesos e recursos para a prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia (OE). |
A34 |
(CE-P3) Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia. |
A37 |
(CE-P6) Exercitarse na avaliación psicopedagóxica, o asesoramento a outros profesionais da educación, aos estudantes e ás familias (OE) |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Mostrar unha actitude reflexiva ante a diversidade nas aulas e en concreto na educación física. |
AJ1 AJ2 AJ8 AJ10 AJ11 AJ14 AJ18 AJ22 AJ26 AJ27 AJ30
|
|
CC1 CC7
|
Comprender a evolución do marco educativo legal que apoia a inclusión do alumnado na aula de educación física. |
AJ2 AJ4 AJ10 AJ17
|
|
CC6
|
Coñecer as principais situacións de diversidade na educación física en educación secundaria e ser capaz de identificar as necesidades especiais que requiren. |
AJ1 AJ4
|
|
CC1 CC3 CC4 CC6 CC7
|
Coñecer os recursos dispoñibles e ser capaz de elaborar pautas de intervención para atender á diversidade en educación física e facilitar a plena inclusión do alumnado. |
AJ1 AJ4 AJ10 AJ14 AJ18 AJ19 AJ20 AJ21 AJ22 AJ24 AJ25 AJ27 AJ28 AJ30 AJ34 AJ37
|
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8
|
Ser capaz de elaborar propostas de intervención dende unha perspectiva inclusiva na materia de educación física (perspectiva de xénero, multiculturalidade, diversidade funcional, etc.). |
AJ4 AJ10 AJ14 AJ18 AJ20 AJ21 AJ24 AJ25 AJ27 AJ28
|
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC7 CC8
|
Coñecer, aplicar e promover os principios éticos e deontolóxicos que deben rexer a actividade docente, especialmente na atención á diversidade. |
AJ8 AJ10 AJ14 AJ15
|
|
CC1 CC4 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Conceptos xeráis sobre atención á diversidade. |
. |
Tema 2. Proxectos inclusivos de atención á diversidade dende a área de educación física. |
. |
Tema 3. Retos e perspectivas da atención á diversidade na área de educación física. |
. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A1 A2 A4 A8 A10 A11 A14 A15 A18 A22 A26 A27 C1 C3 C4 C7 |
6 |
13 |
19 |
Supervised projects |
A2 A4 A10 A14 A17 A18 A19 A20 A21 A24 A25 A27 A28 A30 A34 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
9 |
19 |
28 |
Short answer questions |
A1 A2 A8 A10 A11 A14 A18 A22 A26 A27 C1 C3 C4 C7 |
15 |
16 |
31 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A8 A10 A11 A14 A15 A18 A21 A22 A25 A26 A27 C1 C3 C4 C6 C7 |
4 |
8 |
12 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Os estudantes farán unha procura de documentos bibliográficos actualizados (libros, artigos, textos lexislativos, referencias web, etc) que dalgún modo estean vinculados cos contidos específicos da materia. Posteriormente, procederase á súa análise e discusión. |
Supervised projects |
Presentarase caso simulado dunha persoa ou colectivo con necesidades de diversificación e, a partir de aí, o estudante terá que ser capaz de planificar un deseño completo de actuación en educación física, considerando todos aqueles factores que inflúen na devandita programación. |
Short answer questions |
Con este tipo de metodoloxía, os estudantes reuniranse en grupos discutindo de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, proposto polo profesorado ou por eles mesmos, que poida resultar relevante para a materia. Aproveitarase a ocasión para constrastar diferentes puntos de vista. O profesorado actuará como moderador. |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais reservaranse para facer intervencións puntuais por parte do docente, de forma oral e con apoio audiovisual, co fin de ampliar coñecementos específicos da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Short answer questions |
|
Description |
A atención personalizada realizarase a través das seguintes canles, tendo o alumnado a posibilidade de seleccionar cales deles quere empregar, en función das súas necesidades e posibilidades de comunicación: titorías en directo a través da área de traballo “Teams” da UDC, mediante videoconferencia, conexión de audio ou chat; a través do correo electrónico institucional; a través dos chats e foros dispoñibles en Moodle.
O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e terá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A2 A4 A10 A14 A17 A18 A19 A20 A21 A24 A25 A27 A28 A30 A34 A37 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realizarase un traballo de aplicación dos contidos desenvolvidos en clase. Nel deberá programarse e xustificarse unha proposta docente inclusiva na que se desenvolvan aspectos concretos do currículo de Educación Física, segundo os principios vistos en clase. O traballo realizarase preferentemente de forma grupal.
O preofesorado especificará con antelación os requisitos formais de presentación dos traballos. O cumprimento dos devanditos requisitos é imprescindible para que os traballos sexan aceptados. |
60 |
Short answer questions |
A1 A2 A8 A10 A11 A14 A18 A22 A26 A27 C1 C3 C4 C7 |
Ao longo do curso iranse expondo aos alumnos diversas probas ou traballos breves de aula para comprobar o seguimento dos contidos da materia. As probas poderanse facer individualmente ou en pequenos grupos. O resultado deste apartado da avaliación é a media das cualificacións obtidas nas probas realizadas durante o curso. |
40 |
|
Assessment comments |
Primeira oportunidade: Para acceder á avaliación descrita anteriormente, será obrigatoria a participación no 80% das horas presenciais da materia. É necesario superar unha puntuación mínima nos distintos apartados da avaliación para que fagan media entre eles. Segunda oportunidade: Ao alumnado que participou nun 80% das horas presenciais na primeira oportunidade, conservaránselle as cualificacións que alcanzasen a puntuación mínima sinalada polo profesorado. Terá que repetir as partes da avaliación nas que non alcanzase ese mínimo. O alumnado que non participe no 80% das horas presenciais da materia (xa sexan alumnado a tempo parcial, con dispensa académica de exención de asistencia ou por outros motivos), ten á súa disposición un modelo de avaliación alternativo, que será o mesmo para ambas oportunidades: traballo tutelado (100%) ou exame (100%), entregado na data marcada oficialmente pola Universidade da Coruña e no que se deberá demostrar o dominio dos contidos da materia. En ambas oportunidades a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria. NORMAS ESPECÍFICAS DE AVALIACIÓN PARA: Alumnado con recoñecemento de dispensa
académica Segundo o establecido na "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A
PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA
UNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017): 1.Deberá poñelo en
coñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora
posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o
recoñecemento. 2. Terán que realizar,
individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso e
entregalos nas datas establecidas polo docente. Se non se cumpre a entrega na data sinalada, considerarase coma non
presentado e deberá realizar unha actividade sustitutoria na data establecida
para a avaliación final. 3. A cualificación será a media ponderada das notas das
actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba realizada
na data do calendario oficial de exames, debendo obter en cada unha das partes
un aprobado (5 sobre 10) para poder superar a materia. No caso de non superar
algunha das partes na segunda oportunidade, deberán repetir todas as partes non
aprobadas (actividades/traballos e/ou proba).
|
Sources of information |
Basic
|
|
Esta bibliografía é orientativa e poderá ser ampliada polo profesorado ao comezo da materia. Asociación Española de Deporte y
Actividad Física Adaptada. Disponible en http://www.dafaweb.es
Bobo-Arce,
M. y Morales Caneiro, R (2013) Estrategias
coeducativas en el aula formal de educación física. Una experiencia práctica
. A Coruña:
Universidade 2114
Botelho-Gomes,
P. (2012) Igualdade de género na educaçâo física. I e II ciclo de conferencias: xénero, actividade física e deporte.
A Coruña: Universidade, 2012, p. 61-77. URI: http://hdl.handle.net/2183/9084
Código deontológico, disponible en la
web http://www.consejo-colef.es-codigo-deontologico.html, recuperado el 19 de
Enero de 2010.
Fernández
García, E. et al. (2010) Guía PAFIC, para
la Promoción de la Actividad Física en Chicas. Anel Gráfica y Editorial
S.L. Granada.
Guede
García, F. J. (2012) Estratexias de coeducación na aula de Educación Física. Unha experiencia práctica. I e II ciclo de
conferencias: xénero, actividade física e deporte. A Coruña: Universidade,
2012, p. 149-154.URI: http://hdl.handle.net/2183/9085
Heinemann, K. (2006) Ética de la
responsabilidad en las organizaciones deportivsas.Revista Internacional de Sociología. Vol. LXIV, nº 44, 153-176.
Hernández, F.J. (2012). Inclusión en educación física.
Barcelona. Inde.
Iglesias
Galdo, A. (2012) Un reto de extraordinaria actualidade: educar para a
igualdade.. I e II ciclo de conferencias:
xénero, actividade física e deporte. A Coruña: Universidade, 2012, p.
105-116. Disponible en http://hdl.handle.net/2183/9082
LLeixa, TFlecha, R.; Puigvert, L;Contreras,O
;Torralba;M.A y Bantulá, J. (2002) Multiculturalismo
y Educación Física. Barcelona: Paidotribo
Marchi Júnior, W. y Padeski Ferreira, A.L. (2009) Formação acadêmica e
intervenção profissional nos Esportes: repensando a Educação Física.
Revista Motriz, Rio Claro, v.15, nº 1,162-172.
Mendoza Laiz, N. (2009). Propuestas prácticas de educación física
inclusiva para la etapa de secundaria. Barcelona. Inde.
Moreno, J.
A.; Sicilia, A.; Martínez, C.; Alonso, N. (2008). Coeducación y climas de
aprendizaje en educación física. Aportaciones desde la teoría de Metas de
Logro. Revista Internacional de Ciencias del Deporte, 11(4), 42-64.
Disponible en http://www.cafyd.com/REVISTA/01104.pdf
Pérez Brunicardi,
D; López Pastor, V.M. y Iglesias Sanz, P. (2004). La atención a la
diversidad en educación física. Sevilla. Wanceulen.
Pérez Brunicardi, D; López Pastor, V.M. y
Iglesias Sanz, P. (2004). La atención a la diversidad en educación
física. Sevilla. Wanceulen. Ríos, M; Ruiz, P. y Carol, N.
(Coords.)(2014). La inclusión en la
actividad física y deportiva. Madrid. Comité Paralímpico Español.
Roca, M;
Alvariñas, M.; Fernández Villarino, M.A.; Toja, B.; Pillado, N. Mirás, A. y
Rodríguez, P. (2008) ¡Todos para uno y uno para todos! Cuadernos de
Pedagogía, 376, 32-35. The National Center on Physical Activity and Disability. Disponible en http://www.ncpad.org/index.php
Vázquez, B y Álvarez, G. (coord.) (1990)
Guía para una Educación Física no sexista. MEC. Madrid World Health Organization. International Classification of Functioning, Disability and Health
(ICF). Disponible en http://www.who.int/classifications/icf/en/ |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
The sport in the school age/652603322 | Physical education and education in values/652603323 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Final Dissertation/652603307 |
|
|