NOTA:
Esta bibliografía é susceptíbel a modificacións a medida que avanza o curso
académico. Realizarase unha selección de títulos da listaxe final, selección
que estará dispoñible na Moodle e que será de lectura obrigatoria.
Álvarez,
J.M. (1999). Evaluar para conocer, evaluar para aprender: las razones
formativasde la evaluación educativa. En J.M. Álvarez, Evaluar para
conocer. Examinar para excluir (pp. 58-61). Madrid: Morata.
Area,
M.(2009). Los medios de enseñanza o materiales didácticos. Conceptualización y
tipos. Introducción a la tecnología Educativa , 24-37.
Recuperado de
http://www.bibliotecalibre.org/bitstream/001/415/5/Introducci%C3%B3n%20a%20la%20tecnolog%C3%ADa%20educativa.pdf
Arias
Correa, A. et al. (2009). O traballo por proxectos en infantil, primaria e
secundaria. Xunta de Galicia.
Asegurado
Garrido, A. e Marrodán Gironés, J. (Coords.) (2021. La LOMLOE y su análisis.
Una mirada técnica. Asociación Nacional de Editores de Libros y material de
Enseñanza (ANELE)
Bain,
K. (2007). Lo que hacen los mejores profesores de universidad. [Traducido
porOscar Barberá]. Valencia: Uniersidad de Valencia.
Bain,
K. (2014). Lo que hacen los mejores estudiantes de universidad.
[Traducidopor Oscar Barberá]. Valencia: Uniersidad de Valencia.
Barcia
Moreno, M. (2007). Niveles de concreción curricular. En R. Navarro
Hinojosa(coord.) (2007). Didáctica y currículum para el desarrollo de
competencias (pp.185-210). Madrid: Dykinson.
Barkley,E.
F., Cross, K. P. e Howell, C. (2007). Técnicas de aprendizaje
colaborativo. Madrid:Morata.
BravoGarrido,
A. (2007). El currículo como campo de estudio y aplicación de ladidáctica. En
R. Navarro Hinojosa (coord.) (2007). Didáctica y curriculum para el
desarrollo de competencias (pp. 155-184). Madrid: Dykinson.
Cabero,
J. (Ed.) et al (1999). Criterios generales para la utilización e integración
curricular de los medios. En J. Cabero. (Ed.) et al. Tecnología Educativa (pp.
107-127). Síntesis.
Cañibano
Trives, J. (2008). El desarrollo físico, intelectual, personal y social en la
adolescencia. Imlpicaciones educativas. En A. Pontes Pedrajas (Coord.).
Aspectos generales de la formación psicopedagógica del profesorado de Educación
secundaria (pp.335-359). Universidad de Córdoba.
Claver,
E. (2021). ¿Necesitamos el libro de texto en las aulas? Revista digital de
educación del FEAE-Aragón, 34 (11), 12-19
Cortina,
A.(2009). Ética de la razón cordial. Educar en la ciudadanía en el
siglo XXI. Oviedo: Nobel.
Darling-Hammond,L.
(2005). El derecho de aprender. Buenas escuelas para todos.
Barcelona:Ed. Ariel
Delors,
J.(1996). La educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la
Comisióninternacional sobre la educación para el siglo XXI. Madrid:
Santillana/UNESCO
Diez
Gutiérrez, E.J. (2018). Neoliberalismo educativo. Educando al nuevo
sujetoneoliberal. Barcelona: Octaedro
Escudero
Muñoz, J.M. (2011). Dilemas éticos de la profesión docente. CEE
Participacion Educativa , 16, 93-102.
Espín,J.
eoutros (1996). Análisis de recursos educativos desde la perspectiva no
sexista. Barcelona: Laertes.
FernándezNavas,
M. e Alcaraz Salarirche, N. (Coords.) (2016). Innovación educativa.Más
allá de la ficción. Madrid: Ed. Pirámide.
Fortea
Bagán, M. A. (2019). Metodologías didácticas para la enseñanza-aprendizaje de
competencias. Universitat Jaume I.
Fuentes,
E.J. (2003). Culturas profesionales en la enseñanza y desarrollo profesional
delos docentes. Revista Padres y Maestros, 279, 34-39.
Garcia
Pascual, E. (2021). Las reformas pasan, los Libros de Texto permanecen. Revista
digital de educación del FEAE-Aragón, 34 (11), 5-8
Gimeno
Sacristán, J. (1998). El currículum: una reflexión sobre la práctica.
Madrid:Morata.
González,
Mª. T. (1992). Centros escolares y cambio educativo. En J.M. Escudero e J.López
(Coords.), Los desafíos de las reformas escolares. Cambio educativo y
formación para el cambio (pp. 71-95). Sevilla: Arquetipo.
González,
Mª.T. (1999).Perspectivas teóricas recientes en organización escolar:
unapanorámica general. En J.M. Escudero, Escuelas y profesores: ¿hacia
unareconversión de los centros y la función docente? (pp.35-59).
Madrid:Ediciones Pedagógicas.
González,
MªT. (2003) (coord.). Las organizaciones escolares: dimensiones
ycaracterísticas. En M. T. González, Organización y gestión de
centrosescolares (pp. 25-38). Madrid: Pearson.
Gutiérrez,
E. (2020). La educación en venta . Barcelona:Octaedro
Hargreaves,A.
e Fullan, M. (2014). Cultura y comunidades profesionales. En A. Hargreaves e
M.Fullan, Capital profesional (pp. 134-177). Madrid: Morata.
Hargreaves,A.
e Fullan. M. (2014). Instaurar el cambio. En A. Hargreaves e M. Fullan, Capital
profesional (pp. 178-216). Madrid: Morata.
Hayes,
Debra et al.(2017). Literacy, Leading And Learning.Beyond Pedagogies Of
Poverty. Abingdon,UK: Routledge - Taylor & Francis Group.
López,
L.,Peliquín, F., Pérez, C. e Rodeiro, M. (1995). Análise e valoración de
materiais curriculares. Revista Galega de Educación, 24, 58-60.
Luri,
G. (2020). La escuela no es un parque de atracciones. Barcelona:
Ariel.
Martínez,
J.(1995). Interrogando al material curricular (Guión para el análisis y la
elaboración de materiales para el desarrollo del curriculum). En J. G. Míngueze
M. Beas (Comps.), Libros de texto y construcción de materiales
curriculares (pp. 221-245). Armilla: Proyecto Sur de Ediciones.
Monarca,
H. (2015). Evaluaciones externas. Mecanismos para la configuración de
representaciones y prácticas en educación. Buenos Aires:Miño y Dávila
Editores
Montanero,M.
(2019). Didáctica General. Planificación y práctica de la enseñanza
primaria. Cáceres: Universidad de Extremadura.
Navarro
Hinojosa, R.(Coord.) (2007). Didáctica y currículum para el desarrollo
decompetencias. Madrid: Dykinson.
Olivé,
C. (2020). Profes Rebeldes. El reto de educar a partirde la realidad de
los jóvenes [Traducción de Maria Massot Magarolas].Madrid: Grijalbo.
Ovejero,
A. (2019). Fracaso escolar y reproducción social. La cara oculta de la escuela.
Creative Commons.
Parcerisa,
A. (1996). Propuesta de un instrumento para el análisis de libros de texto y
otros materiales que utilizan el papel como soporte. En A. Parcerisa
Arán, Materiales curriculares. Cómo elaborarlos, seleccionarlos y
usarlos (pp.97-124). Barcelona: Graó.
Paricio,
J., Fernández, A. e Fernández, I. (2019). Cartografía de la Buena
docencia universitaria. Madrid. Narcea
Pérez
Pueyo, A. (Coord.).(2015). Programar y evaluar competenciasbásicas en
15 pasos. Barcelona: Graó
Rizvi,
F. e Lingard, B. (2013). Políticas educativas en un mundo globalizado.
Madrid: Morata.
Rosenshine,
B. V. (2009). Principles of
Instruction. International Bureu of
education UNESCO
Rosenshine,
B. V. (2015). How Time Is Spent in Elementary Classrooms. The Journal of
Classroom Interaction, 50 (1), 41-53
Ruiz
Martin,H. (2020). ¿Cómo aprendemos? Una aproximación científica al
aprendizaje y la enseñanza. Barcelona: Graó.
Santos
Guerra, M.A. (2020). ¿Para qué sirven los pedagogos? El valor dela
educación. Madrid: Catarata.
Sarramona,
J. (2000). Teoría de la educación: reflexión y normativa pedagógica.
Barcelona: Ariel.
Sherrington,
T. (2020). Los principios de Rosenshine
en práctica. Aptus
Torres,
J. (1994). Globalización e interdisciplinariedad: el currículum integrado.
Morata.
Trillo,
F. (1994). El profesorado y el desarrollo curricular: tres estilos de hacer
escuela. Cuadernos de Pedagogía , 228, 70-74.
Trillo,
F. e Sanjurjo, L. (2008). Didáctica para profesores de a pie.
Propuestas paracomprender y mejorar la práctica. Rosario: Homo Sapiens.
Vázquez
Recio, R. (Coord.)(2018). Reconocimiento y bien común en Educación.
Madrid: Ed. Morata.
Veilla
Gil, J. e Guallart Moreno, C. (2021). A vueltas con los libros de texto.
Revista digital de educación del FEAE-Aragón, 34 (11), 17-19
Williamson,B.
(2019). El futuro del curriculum. La educación y el conocimiento en la
era digital. Madrid: Ed. Morata
Wright-Maley,
C. e Davis, T.(2016). Teaching for democracy in an age of economic
disparity. Abingdon, UK: Routledge - Taylor & Francis Group. Lexislación
Lei
Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación
Lei
Orgánica 3/2020 de 29 de decembro pola quese modifica a Lei 2/2006, de 3 de
maio, de Educación (LOMLOE)
Decreto
156/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo
da educación secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia. (DOG
Nº183, 26/09/2022)
Orde
do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 156/2022, do 15 de
setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educación
secundaria obrigatoria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a
avaliación nesa etapa educativa
Decreto
157/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo
do bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia. (DOG, Nº183, 26/09/2022)
Orde
do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 157/2022, do 15 de
setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo do bacharelato na
Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa.
Resolución
do 6 de xuño de 2023, da Dirección Xeral de Ordenación e Innovación Educativa,
pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento das ensinanzas de
educación infantil, educación primaria, educación secundaria obrigatoria e
bacharelato no curso académico 2023/24.
Decreto
229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do
alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia nos que se
imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de
educación. (DOG, 21/12/11).
Orde
do 8 de setembro de 2021 pola que se desenvolve o Decreto 229/2011, do 7 de
decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros
docentes da Comunidade Autónoma de Galicia en que se imparten as ensinanzas
establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación. (DOG, 10/02/2022).
Lei
4/2011, do 30 de xuño, de convivencia e participación da comunidade educativa.
Decreto
8/2015, do 8 de xaneiro, polo que se desenvolve a Lei 4/2011, do 30 de xuño, de
convivencia e participación da comunidade educativa.
Decreto324/1996,
de 26 de xullo, polo que se aproba o Regulamento orgánico dos institutos de
ensino secundario (DOG nº 156,09/08/1996).
Orde
do 1 de agosto de 1997 pola que se ditan instrucións para o desenvolvemento do Decreto
324/1996 polo que se aproba o Regulamento orgánico dos institutos de educación
secundaria e se establece a súa organización e funcionamento (DOG nº168,
02/09/1998).
Decreto
107/2014, do 4 de setembro, polo que se regulan aspectos específicos da
formación profesional básica das
ensinanzas de formación profesional do sistema educativo en Galicia.
Decreto
7/1999, do 7 de xaneiro, polo que se aproba o regulamento orgánico dos centros
públicos integrados
Orde
do 3 de outubro de 2000 pola que se dictan instrucións para o desenvolvemento
do Decreto 7/1999 polo que se implantan e regulan os centros públicos
integrados de ensinanzas non universitarias.
Real
decreto 278/2023, de 11 de abril, polo que se establece o calendario de
implantación do Sistema de Formación Profesional establecido pola Lei Orgánica
3/2022, de 31 de marzo, de ordenación e integración da Formación Profesional
Lei
Orgánica 3/2022, de 31 de marzo, de ordenación e integración da Formación
Profesional_BOE do 1 de abril.
Decreto
114/2010, do 1 de xullo, polo que se establece a ordenación xeral da formación
profesional do sistema educativo de Galicia.
Orde
do 12 de xullo de 2011 pola que se regula o desenvolvemento, avaliación e
acreditación académica do alumnado de F.
Decreto
107/2014, do 4 de setembro, polo que se regulan aspectos específicos da
formación profesional básica das
ensinanzas de formación profesional do sistema educativo en Galicia.
Orde
do 13 de xullo de 2015 pola que se regulan as ensinanzas de formación
profesional básica na Comunidade Autónoma de Galicia, así como o acceso e a
admisión nestas ensinanzas.
Ligazón
ao portal do Ministerio de Educación e Formación Profesional, todofp.es, onde
se recolle outra normativa relacionada coa formación profesional Ligazóns
Normativa
da Consellería: https://www.edu.xunta.gal/portal/es/taxonomy/term/1712
Lexislación
Educativa: https://lexislacioneducativa.wordpress.com/ |