Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Elaborar a fundamentación teórica e legal, analizando e valorando as bases legais e os obxectivos do desenvolvemento sostible aplicables á materia ou módulo e á etapa educativa. |
AP1 AP10 AP13 AP14 AP15 AP16 AP18 AP19 AP21 AP24 AP26 AP29
|
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Deseñar unha programación ou unidade didáctica contextualizada,viable, coherente co marco teórico e curricular |
AP1 AP3 AP4 AP8 AP10 AP13 AP14 AP15 AP16 AP18 AP19 AP20 AP21 AP23 AP24 AP25 AP26 AP29 AP30 AP33
|
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Comunicar o coñecemento construído |
|
|
CM1 CM3 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentación teórica e legal |
- Fonte sociolóxica
- Fonte psicolóxica
-Fonte pedagóxica
-Fonte epistemolóxica |
Deseño unidade didáctica ou programación
|
- Contextualización (curricular, centro e alumnado)
- Obxectivos
- Contidos
- Metodoloxía
- Actividades e recursos
- Atención á diversidade
- Avaliación
|
No caso de que o TFM non se centre no deseño do segundo ou terceiro nivel do currículum, as temáticas adaptaranse á modalidade escolleita e ás peculiaridades do Itinerario de FOL. |
- Fundamentación teórica
- Desenvolvemento
- Conclusións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A8 A10 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A23 A24 A25 A26 A29 A30 A33 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
15 |
110 |
125 |
Presentación oral |
C1 C3 |
1 |
9 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O TFM pode acollerse a distintas modalidades que están descritas no seu documento marco. Entre outras, estarían: o deseño e desenvolvemento dunha investigación educativa, a revisión e investigación bibliográfica, un proxecto integrado ou actividades complementarias, innovación educativa con elaboración de materiais didácticos, temáticas transversais ( perspectiva de xénero, educación mediática, competencia dixital docente etc.), programacións dos módulos ou materias da especialidade e deseño de unidades didácticas.
|
Presentación oral |
Consiste na presentación e defensa do TFM ante un tribunal composto por profesorado do mestrado. Para a exposición, que é pública, o alumnado disporá de 20 minutos. O tribunal realizará as valoracións e preguntas que estime oportunas e debatirá co alumno/a.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A elaboración do TFM estará supervisada polo profesor ou profesora que asuma a súa direción. A supervisión e orientación tamén se estende á preparación da presentación e defensa do TFM.
As titorías realizaranse presencialmente, a través do correo electrónico, de TEAMS e de moodle. En moodle abrirase un foro específico de dúbidas para a elaboración e presentación do TFM. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
C1 C3 |
Presentación e defensa
• Calidade nos medios e/ou materiais de apoio.
• Selección e síntese da información
• Utilización de vocabulario profesional.
• Utilización da lingua galega con calidade lingüística
•Argumentación na defensa
|
15 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A8 A10 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A23 A24 A25 A26 A29 A30 A33 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Cuestións formais (5%)
• Claridade expositiva e organización da información
• Marxes, identificación das táboas, diferenciación tipográfica dos distintos apartados e subapartados.
• Pertinencia dos anexos
Fundamentación teórica e legal (30%)
• Suficiencia e profundidade do marco teórico
•Incorporación das achegas/temáticas abordadas nas materias do mestrado.
•Bibliografía actualizada e refrenciada conforme ás normas APA 6ª edición.
•Análise e valoración crítica das prescricións normativas e curriculares que aplicables a proposta
• Orixinalidade na presentación da temática
Proposta (40%)
• Contextualización (centro, alumnado, currícular)
• Nivel de concreción e formulación de obxectivos e contidos
• Nivel de concreción (desenvolvemento das actividades e coherencia coa propasta metodolóxica ...)
• Nivel de concreción da proposta de avaliación (construción de instrumentos, participación do alumnado, criterios de cualificación, avaliación da proposta...)
• Viabilidade da proposta atendendo a súa contextualización.
• Relación e coherencia coa fundamentación teórica e normativa
Valoración persoal e conclusións (10%)
• Relación das conclusións cos obxectivos do TFM.
• REflexión sobre as competencias adquiridas e os ámbitos de mellora profesional.
•Grao de integración dos coñecementos coseguidos nas distintas materias do mestrado
Utilización da lingua galega con calidade lingüística
Utilización da lingua inclusiva
|
85 |
|
Observacións avaliación |
RÚBRICA PARA A AVALIACIÓN Os criterios de avaliación e cualificación detállanse nunha matriz de valoración que se pode consultar en moodle UTILIZACIÓN DA LINGUA GALEGA
A utilización da lingua galega coa calidade requirida no documento escrito e na presentación pode incrementar a cualificación até un punto. REQUISITOS PARA PODER PARA PRESENTAR O TFM O TFM só se pode presentar tendo a totalidade das materias do mestrado aprobadas. CONVOCATORIAS/OPORTUNIDADES , TRIBUNAIS E DEFENSA O alumnado disporá dunha convocatoria con dúas oportunidades. A primeira oportunidade é a principios de xullo e a segunda en setembro. No documento marco poden consultarse toda a información relativa ao procedemento e as datas. ESte documento está accesible na web da Facultade e en moodle. Para a avaliación dos TFM tribunais formados por tres persoas titulares e unha ou dúas suplentes. Os membros dos tribunais son docentes do Mestrado, dous deles imparten as materias específicas do itinerario de FOL. A dirección do TFM non pode formar parte dos tribunais que xulguen os TFM do alumnado que titorizou. Para a defensa do TFM o alumnado disporá dun máximo de 20 minutos. O tribunal formulará as preguntas,comentarios e suxestións que estime oportunas. Finalizadas todas as defensas dos TFM o tribunal publicará as cualificacións provisionais na aplicación do TFM na intranet da Facultade e indicará a data, hora e lugar para revisión. UTILIZACIÓN DA LINGUAXE INCLUSIVA E DA CITACIÓN XUSTA A linguaxe inclusiva é de uso obrigatorio. Co obxectivo de visibilizarmos as autoras nas
referencias bibliográficas, recoméndase utilizar a citación xusta, para a
que se poden consultar as seguintes fontes:
FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA Ausencia de citación de fontes As citas e referencias a calquer tipo de texto deben declararse no texto e no apartado de referencias bibliográficas, utilizando as normas APA 7ª edición. Plaxio O plaxio será motivo de suspenso. O artigo 14.4 da normativa académica de avaliaicón da UDC establece que " na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixianl, incluido aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade" NORMAS PARA A AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓNS https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf http://www.educacion.udc.es/?pagina=propiedad-intelectual
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Unha boa parte da bibliografía proporciónase en distintas materias do Máster, sobre todo nas materias específicas do itinerario. O alumnado terá que recuperar estas fontes e facer procuras específicas. A dirección do TFM tamén pode proporcionar a bibliografía que considere de interese. En moodle recompílanse recursos de carácter xeral para a elaboración de traballos académicos: guías para mellorar a redacción en galego, guías para a utilización dunha linguaxe inclusiva, normas APA 7ª edición etc. No documento marco para a elaboración do TFM, TFM-MS 2023-24.pdf (udc.es) , preséntase información máis pormenorizada sobre as modalidades, sobre a escolla da dirección e temática , sobre o sistema de avaliación e sobre o procedimento e as datas para a presentación e defensa do TFM. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Relación coas materias do mestrado Para a realización do TFM son imprescindíbeis as achegas de todas as materias do Mestrado, maiormente as propias da especialidade (Aprendizaxe, Inserción e orientación laboral, Practicum e Mercado laboral e FP). Un bo aproveitamento das materias facilita a elaboración do TFM. Lectura do documento marco do TFM No documento marco do TFM pode obterse información máis detallada sobre modalidades ou temáticas, funcións e asignación da dirección, procedemento de avaliación e calendario para a presentación e defensa. Este documento está dispoñible na web da Facultade e en moodle. COMPROMISO COA SUSTENTABILIDADE AMBIENTAL Co obxectivo de facer un uso sustentábel dos recursos e evitar impactos negativos sobre o medio natural o TFM entregarase en formato dixital. |
|