Identifying Data 2023/24
Subject (*) Projects of innovation and educational investigation(research) in the galician and spanish educatio Code 652608E4I8
Study programme
6 Mestrado Universitario en profesorado de Educación Secundaria: Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 2
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Sobrino Freire, Iria
E-mail
iria.sobrino@udc.es
Lecturers
Carballal Miñan, Patricia
Sobrino Freire, Iria
E-mail
patricia.carballal@udc.es
iria.sobrino@udc.es
Web
General description A materia constituirá un achegamento á metodoloxía de proxectos e unha iniciación ao desenvolvemento dos mesmos na área de Didáctica da Lingua e a Literatura.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A23 Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A25 Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A26 Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a noción de proxecto e o seu desenvolvemento histórico. AJ25
AJ26
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer, analizar e avaliar algúns exemplos significativos do traballo por proxectos na ESO e no Bacharelato. AJ25
AJ26
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer e aplicar a metodoloxía de proxectos. AJ23
AJ25
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Concepto de proxecto educativo.
.
2. Contextualización histórica. .
3. Algúns exemplos significativos de traballo por proxectos na ESO e no Bacharelato: análise e avaliación. .

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Long answer / essay questions A25 A26 C1 C4 C5 C6 C7 C8 1 3 4
Document analysis A26 C1 C7 C8 2 8 10
Collaborative learning A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 3 6 9
Case study A25 A26 C1 C6 C8 2 2 4
Workshop A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 4 6
Oral presentation C1 C3 2 2 4
Supervised projects A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 11 11
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Long answer / essay questions Proba consistente en dúas preguntas de certa amplitude, na que se valorarán os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. Terá carácter individual.
Document analysis Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Oral presentation Exposición do traballo tutelado.
Supervised projects Realización de traballos titorizados

Personalized attention
Methodologies
Long answer / essay questions
Document analysis
Collaborative learning
Case study
Workshop
Supervised projects
Description
Resolución de dúbidas e discusión dos métodos e materiais de traballo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Long answer / essay questions A25 A26 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Proba de reflexión individual 30
Oral presentation C1 C3 Exposición do traballo tutelado e debate co grupo-aula. 10
Supervised projects A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización dun proxecto educativo en grupo 60
 
Assessment comments

Modalidades de avaliación

Estabelécense tres modalidades de avaliación:

1. Para as persoas que asistan regularmente ás aulas:

  • Un traballo tutelado en grupo (60% da cualificación). Estabelécese unha puntuación mínima de 4 puntos sobre
    10 para poder realizar a media co resto das cualificacións.
  • A presentación oral do traballo (10% da cualificación). 
  • Unha tarefa de reflexión individual (30% da cualificación). Estabelécese unha puntuación mínima de 4 puntos sobre
    10 para poder realizar a media co resto das cualificacións.

As probas non superadas deben repetirse na oportunidade de xullo,
baixo as mesmas condicións que rexen na oportunidade de xaneiro.



Para esta modalidade de avaliación é requisito
imprescindíbel a asistencia regular ás aulas, para a que se fixa un mínimo do
80% sobre o conxunto das sesións. Ademais, será necesario
realizar todas as actividades propostas ao longo do curso.

2. Para o alumnado con dispensa académica:

  • Un traballo individual en grupo (60% da cualificación). Estabelécese unha puntuación mínima de 4 puntos sobre 10 para poder realizar a media co resto das cualificacións.
  • A presentación oral do traballo (10% da cualificación). 
  • Unha tarefa de reflexión individual (30% da cualificación). Estabelécese unha puntuación mínima de 4 puntos sobre 10 para poder realizar a media co resto das cualificacións
Segundo o establecido na Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e de máster universitario na Universidade da Coruña (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017):

1.  Deberá poñelo en
coñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fose posíbel, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fose concedido o
recoñecemento.
2.  Terán que realizar,
individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso e
entregalos nas datas estabelecidas polas docentes. Se non se cumpre a entrega na data sinalada avaliarase segundo a terceira modalidade (100% proba de ensaio).
3. No caso de non superar algunha das partes na primeira
oportunidade, deberán repetir na segunda oportunidade as partes non aprobadas
(traballo tutelado e/ou proba de ensaio).

3. Para as persoas que non
cumpran as condicións anteriores:

  • Unha proba de ensaio (100% da cualificación), que poderá ser diferente á que se propoña para as modalidades anteriores.

Entrega dos traballos

Os traballos entregaranse en formato dixital a través do Campus
Virtual.

Realización fraudulenta das probas







A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de
suspenso na convocatoria en que se cometa: a persoa será cualificada con “suspenso”
(nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.


Sources of information
Basic (). .

Algás, P. et. alii (2010). Los proyectos de trabajo en el aula. Graó.

Apple, M. W. e Beane, J. A. (2000). Escuelas democráticas. Morata.

Arias Correa, A. et. alii (2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria. Consellería de Educación e Ordenación Universitaria.

Batlle, R. (2020). Aprendizaje-servicio: compromiso social en acción. Santillana.

Beane, J.A. (2005). La integración del currcículum. Morata.

Díaz Aguado, M. J. (2018). El aprendizaje cooperativo: de la teoría a la práctica. Santillana.

Fisher, R. (2013). Diálogo creativo: hablar para pensar en el aula. Morata.

Kilpatrick, W. (2006). O método de projecto. Livraria Pretexto e Edições Pedago.

Martín Murga, M. (2018). El trabajo por proyectos: una vía para el aprendizaje activo. Santillana.

Nemirovsky, M. (coord.) (2009). Experiencias escolares con la lectura y la escritura. Graó.

Rudduck, J. (2007). Cómo mejorar tu centro escolar dando la voz al alumnado. Morata.

Stenhouse, L. (2004). La investigación como base de la enseñanza. Morata.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar o respecto e a igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.