Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Metodoloxía do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira Código 652609923
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Letras
Coordinación
Galán Rodríguez, Noelia María
Correo electrónico
noelia.galan@udc.es
Profesorado
Galán Rodríguez, Noelia María
Correo electrónico
noelia.galan@udc.es
Web
Descrición xeral A materia céntrase nas metodoloxías, técnicas e estratexias relacionadas co proceso de ensino-aprendizaxe das linguas estranxeiras.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar críticamente estudos e traballos referidos á metodoloxía no ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras AP17
AP19
CM2
Coñecer diversos enfoques, modelos e estratexias relacionados coa metodoloxía no ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras AP17
AP19
CM2
CM6
Analizar e propoñer estratexias de xestión da aula e de planificación didáctica AP1
AP3
AP19
AP22
AP27
CM2
CM3
CM6
Expoñer oralmente os resultados do estudo das diversas metodoloxías, estratexias e enfoques didácticos AP19
AP21
AP22
CM2
Expoñer por escrito cuestións sobre metodoloxía do ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras AP5
AP15
AP17
AP18
AP19
AP21
AP22
AP23
AP27
AP28
CM2

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución a metodoloxía do ensino e aprendizaxe da lingua estranxeira Introdución: "From the teacher-centred classroom to the student-centred classroom"
Métodos e estratexias no ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras: de Grammar Translation a Humanistic Language Teaching
2. Evolución de metodoloxías no proceso de E/A dunha lingua estranxeira A motivación na aula de LE: definición e estratexias.
Aprendizaxe cooperativo
The Communicative Approach
Integrated Language Skill Approaches: TBLT e CBI
Gamification e GBL
AICLE
3. O uso das TICs no ensino e aprendizaxe da lingua estranxeira Blended Learning e Flipped Classroom.
4. Diseño de materiais para a didáctica das linguas estranxeiras Xestión da aula e planificación didáctica no ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira.
Didáctica de gramática e vocabulario en lingua estranxeira
A cultura no ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A5 A15 A17 A19 A21 A23 A28 C2 C3 4 22 26
Discusión dirixida A5 A19 A27 C2 3 0 3
Sesión maxistral A1 A3 A5 A15 A17 C2 C6 8 10 18
Lecturas A17 A19 C2 C6 0 7 7
Portafolios do alumno A3 A19 A27 A28 C2 C6 2 9 11
Presentación oral A5 A15 A17 A18 A19 A22 A27 C2 4 2 6
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Traballo grupal na aula ou fóra dela. Tamén, no entorno virtual.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Haberá un debate participativo en torno a cada un dos métodos de E/A
Sesión maxistral Exposición por parte do/a profesor/a de contidos teóricos e de actividades prácticas sobre metodoloxía de ensino-aprendizaxe
Lecturas Lecturas diversas, obrigatorios ou voluntarias (indicarase no seu momento) que deben ou poden facer os alumnos e alumnas fóra da aula.
Portafolios do alumno É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo.
Presentación oral Proba oral, individual ou grupal (4 alumnos por grupo, máximo), que forma parte da avaliación final da materia. Deberá ser en inglés e ter o apoio dun sistema de exposición en pantalla, por exemplo, Powerpoint, ou as presentacións de prezi.com

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Presentación oral
Descrición
A profesora atenderá persoalmente, e tamén por correo electónico, as dúbidas que os alumnos e alumnas podan ter. Asemade, dirixirá dun xeito persoal as prácticas coas TICs. Igualmente, deberá exercer atención personalizada no traballo grupal na aula e no estudo documental o de casos concretos que integran o programa.

O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e, como todo alumnado, recibirá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A5 A15 A17 A19 A21 A23 A28 C2 C3 Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e das comunicacións, que se basean na organización da aula en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. 30
Presentación oral A5 A15 A17 A18 A19 A22 A27 C2 Presentación oral dun tema relativo a metodololoxía (teorías, investigación, estratexias, aspectos prácticos, simulacións, etc.). 30
Discusión dirixida A5 A19 A27 C2 Participación mostrando pensamento crítico e reflexivo nos debates en torno aos distintos métodos/principios de ensino-aprendizaxe dunha lingua estranxeira. 10
Portafolios do alumno A3 A19 A27 A28 C2 C6 Carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo. É de carácter individual. 30
 
Observacións avaliación

Para superar a materia na convocatoria ordinaria o alumnado deberá asistir a un 80% das sesións presenciais.

Os items de avaliación son de obrigado cumprimento para aprobar a materia. A nota final será o resultado da suma das calificacións obtidas en cada un deles.

Aquel alumnado que non asista a un 80% das sesións presenciais ou non supere a materia na convocatoria ordinaria, na convocatoria extraordinaria de xullo serán avaliados polo mesmo método proposto para aquelas persoas con dispensa académica.

AVALIACIÓN DE ALUMNADO A TEMPO PARCIAL E CON DISPENSA ACADÉMICA

O alumnado a tempo parcial e con dispensa académica deberase poñer en contacto coa profesora antes do comezo das clases para acordar as datas de entrega do traballo individual e a presentación oral.

- Presentación oral: 30%

- Traballo individual: 30%

- Proba mixta na data do calendario oficial: 40%

Os items de avaliación son de obrigado cumprimento para aprobar a materia. A nota final será o resultado da suma das calificacións obtidas en cada un deles.

A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios.


Segundo o establecido na " NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A
PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA
UNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017):

1. Deberá poñelo encoñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o recoñecemento. 


2. Terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso eentregalos nas datas establecidas polo docente. Se non se cumpre a entrega nadata sinalada considerarase como suspenso e recibirá unha cualificación de 0. 

3. A cualificación será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante ocurso e da nota da proba realizada na data do calendario oficial de exames,debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10) para podersuperar a materia. No caso de non superar algunha das partes na primeiraoportunidade, deberán repetir na segunda oportunidade as partes non aprobadas (actividades/traballos e/ou proba).

Importante A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario



Fontes de información
Bibliografía básica Ur, Penny (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP
Richards, Jack C & Rodgers, Theodore S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd edition. Cambridge: CUP
House, Susan, coord. (2011). Didáctica del inglés. Classroom Practice. Barcelona: Graò
O'Malley, J. Michael & Uhl Chamot, Anna (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: CUP
Galán-Rodríguez, Noelia Mª (2020). Motivation in CLIL: Research in Secondary Education in the Galician Context. Peter Lang
Macaro, Ernesto (2003). Teaching and Learning a Second Language. A Guide to Recent Research and Its Applications. London: Continuum
Gebhard, Jerry G. (2006). Teaching English as a Foreign or Second Language. A Self-Development and Methodology Guide. Ann Arbor: The University of Michigan Press
Larsen-Freeman, Diane & Anderson, Marti (2011). Techniques & Principles in Language Teaching. Oxford: OUP
Kapp, Karl (2012). The Gamification of Learning and Instruction. Pfeiffer Wiley

Bibliografía complementaria

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Co propósito de contribuir ao desenvolvemento do programa Green Campus para a entrega de traballos recoméndase eliminar o uso de plásticos, escoller a impresión a dobre cara, utilizar papel reciclado e evitar imprimir borradores.

- Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostibilidade nos comportamentos profesionais e persoais.

En canto a normativa de igualidade e xénero:

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas, etc.)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías