Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Proxectos de innovación e investigación educativa en linguas estranxeiras Código 652609E4I9
Titulación
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas
Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Couto Cantero, Pilar
Correo electrónico
pilar.couto@udc.es
Profesorado
Couto Cantero, Pilar
Correo electrónico
pilar.couto@udc.es
Web
Descrición xeral Na materia: "Proxectos de innovación e investigación educativa en linguas estranxeiras" propóñense diversas metodoloxías incluíndo activamente aos estudantes para favorecer o desenvolvemento de proxectos innovadores e facilitar referencias bibliográficas e investigacións punteiras na área obxecto de estudo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A23 (CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A28 (CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativa e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. AP23
AP28
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Principais liñas de investigación en didáctica das LEs. .
Análise e preparación de propostas e proxectos innovadores no ensino-aprendizaxe da LE. .
Participación en discusións e foros relacionados coa especialidade. .
Publicación de investigacións e conclusións. .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A23 C2 C3 7 3 10
Presentación oral C2 C3 C4 C6 2 10 12
Investigación (Proxecto de investigación) A23 A28 C7 C8 1 15 16
Proba obxectiva A28 C2 1 10 11
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Investigación (Proxecto de investigación) Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Presentación oral
Descrición
As presentacións e proxectos orais implican a posibilidade de que o alumnado reciba atención personalizada. Estes serán revisados polo profesor polo menos unha vez durante as horas de titoría e sempre que o alumno o considere oportuno.

O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e terá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A28 C2 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
30
Investigación (Proxecto de investigación) A23 A28 C7 C8 Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. 40
Presentación oral C2 C3 C4 C6 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. 30
 
Observacións avaliación

Alumnado asistente

Para superar a materia na convocatoria ordinaria, oalumnado deberá asistir ao 80% das sesións presenciais e será necesario que superen cada un dos items de avaliación que se indican a continuación. Se non, non se fará a media.

1. Presentación oral 30

2. Proxecto de investigación 40

3. Proba obxectiva 30

Alumnado con dispensa académica

Segundo o establecido na" NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E APROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UNIVERSIDADE DACORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017):

1. Deberá poñelo encoñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non foraposible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido orecoñecemento.

2. Terán que realizar,individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso eentregalos nas datas establecidas polo docente.
3. A cualificación será amedia ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante ocurso e da nota da proba realizada na data do calendario oficial de exames,debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10) para podersuperar a materia. No caso de non superar algunha das partes na primeiraoportunidade, deberán repetir na segunda oportunidade as partes non aprobadas (actividades/traballose/ou proba).

Outros casos

Aqueles estudantes que non asistan ao 80% das sesións presenciais ou non superen a materia na convocatoria ordinaria serán avaliados na convocatoria extraordinaria de xullo polo mesmo método proposto para estudantes con dispensa académica.

Como consideración xeral, teranse especialmente en conta as deficiencias ortográficas na puntuación e acentuación (se é o caso), así como a escritura inconexa ou inadecuada, unha mala presentación, etc., tanto nos exames como nos traballos. Todo isto suporá a redución de puntos na nota obtida.

No caso de detectar plaxio nas probas de avaliación, a nota axustarase ao disposto no artigo14.4. das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos universitarios de grao e máster *. Nesta materia, se os profesores detectan plaxio nalgunha das probas, significará un 0 na nota final. En caso de reiteración, trasladarase á Comisión Académica para que tome as medidas oportunas.

* "Na realización de obras, o plaxio e o uso de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, do permiso do seu autor, pódense considerar causa da cualificación de suspenso na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que podería haber lugar despois do correspondente procedemento ".



Fontes de información
Bibliografía básica

Bobadilla-Perez, M., & Couto-Cantero, P. (2015). Development and implementation of plurilingual/bilingual projects in pre-school and primary schools. INTED2015 Proceedings, 7448–7458. https://library.iated.org/view/BOBADILLAPEREZ2015DEV

Casanova Fuentes, A., & Couto Cantero, M. P. (2019). English language in the classroom: A text dramatization experience in Galicia. DIGILEC: Revista Internacional de Lenguas y Culturas, 5(0), 52–69. https://doi.org/10.17979/digilec.2018.5.0.4988

Couto-Cantero, P., & Bobadilla-Pérez, M. (2017). Análisis, implementación y evaluación de programas bilingües en Galicia y la Universidad de A Coruña. 57-66. In M. E. Gómez-Parra & R. Johnstone (Eds.), Bilingual Education: Educational Trends and Key Concepts. Educación Bilingüe: Tendencias Educativas y Conceptos Clave. (pp. 57–66). Catálogo de publicaciones del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. https://bit.ly/3czIFKq

Couto-Cantero, P., & Bobadilla-Pérez, M. (2018). Ten Fundamentals for Novice CLIL Teachers. E-TEALS, 9(s1), 108–131. https://doi.org/10.2478/eteals-2018-0015

Ferrer, Carolina, Algás, Pilar, y Martos, Juan M. (2007). “Valoramos el trabajo por proyectos”.  Aula de Innovación Educativa, 166, 71-75.

Fried-Booth, D. L. (1997). Project work. (8th Ed.) Oxford: Oxford University Press.

Majó, Fanny. (2010). “Por los proyectos interdisciplinares competenciales”, Aula de Innovación Educativa, 195, 7-11.

Meganathan R. Project Work to promote English Language Learning. (12/ 09/2010). Retrieved from http://www.teachingenglish.org.uk/blogs/rama-meganathan/project-work-promote-english-language-learning

Moss, D. (1998). Project-based learning and assessment: A resource manual for teachers. Arlington, VA: The Arlington Education and Employment Program (REEP).

Pozuelos Estrada, Francisco J., y Rodríguez Miranda, Francisco de, 2008, “Trabajando por proyectos en el aula. Aportaciones de una investigación colaborativa”, Investigación en la escuela, 66, 5-27.

Stoller, F.  (2002).  Project Work:  A Means to  Promote  Language  and Content.   In   Jack, C.   Richards   &   Willy, A.   Renandya (Eds.) Methodology   in   Language   Teaching:   an   anthology   of   Current Practice (pp. 107-120). Cambridge: Cambridge University Press.

Stoller, F.  (2006).  Establishing a theoretical  foundation  for  project-based learning in second and foreign language contexts. In Beckett, G., H. & P. C. Miller (Eds.), Project-Based Second and Foreign Language education:  past, present, and   future (pp.   19-40).   Greenwich, Connecticut: Information Age Publishing.

Thomas, J.  W.  (2000).  A review of  research  on  project-based  learning. Retrieved   from  http://www.ri.net/middletown/mef/linksresources/documents/researchreviewPBL_070226.pdf

Trujillo Sáez, Fernando. (2012), Enseñanza basada en proyectos: una propuesta eficaz para el aprendizaje y el desarrollo de las competencias Básicas. Eufonía - Didáctica de la Educación Musical, 55, 7-15.

Wrigley, H. S. (1998).  Knowledge in  action:  The  promise  of  project-based learning.  Focus on Basics: Connecting  Research  and  Practice,  2(D). National Centre  for  the  Study  of  Adult Learning  and  Literacy. Retrieved from: http://www.ncsall.net/index.html@id=384.html

 

Bibliografía complementaria


Buck Institute of Education

PBL Explained

http://bie.org/objects/cat/videos

Planning forms

http://www.bie.org/objects/cat/planning_forms

Project-Based Learning for Adult English Language Learners

Donna Moss, Arlington (VA) Education and Employment Program (REEP) http://www.cal.org/caela/esl_resources/digests/ProjBase.html 

Project Work to promote English Language Learning

Submitted by Rama Meganathan on 17 March, 2011 - 02:57 http://www.teachingenglish.org.uk/blogs/rama-meganathan/project-work-promote-english-language-learning



E Pals Global Community http://www.epals.com


13 personal Projects Ideas for English Language Students 

http://allenglish.org/blog/?p=3108

Making Groupwork Work

Colin Neville. Learnhigher CETL at the University of Bradford 
Desde-el-libro-de-texto-al-trabajo-por-proyectos 

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Como consideración xeral, teranse especialmente en conta as deficiencias ortográficas na puntuación e acentuación (se é o caso), así como a escritura inconexa ou inadecuada, unha mala presentación, etc., tanto nos exames como nos traballos. Todo isto suporá a redución de puntos na nota obtida.

No caso de detectar plaxio nas probas de avaliación, a nota axustarase ao disposto no artigo14.4. das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos universitarios de grao e máster *. Nesta materia, se os profesores detectan plaxio nalgunha das probas, significará un 0 na nota final. En caso de reiteración, trasladarase á Comisión Académica para que tome as medidas oportunas.

* "Na realización de obras, o plaxio e o uso de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, do permiso do seu autor, pódense considerar causa da cualificación de suspenso na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que podería haber lugar despois do correspondente procedemento ". 

Recoméndase enviar os traballos telematicamente e, de non ser  posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías