Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
(CE-G1) Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións. |
A2 |
(CE-G2) Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe. |
A3 |
(CE-G3) Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A4 |
(CE-G4) Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudiantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes. |
A5 |
(CE-G5) Coñecer os procesos de interación e comunicación na aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas. |
A6 |
(CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país. |
A7 |
(CE-G7) Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, titoría e orientación académica e profesional. |
A8 |
(CE-G8) Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá. |
A9 |
(CE-G9) Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. |
A10 |
(CE-G10) Relacionar a educación có medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, naa igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade. |
A11 |
(CE-G11) Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
A12 |
(CE-G12) Adquirir habilidades sociais na relación e orientación familiar. |
A13 |
(CE-G13) Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plan lingüístico do centro. |
A14 |
(CE-G14) Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios y fundamentos da atención á diversidade. |
A15 |
(CE-E1) Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización |
A16 |
(CE-E2) Coñecer os contidos que se cursan nas respectivas ensinanzas. |
A17 |
(CE-E3) Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A18 |
(CE-E4) Coñecer contextos e situacións nas que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
A19 |
(CE-E5) Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A20 |
(CE-E6) Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A21 |
(CE-E7) Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A22 |
(CE-E8) Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as aportacións dos estudantes |
A23 |
(CE-E9) Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A24 |
(CE-E10) Coñecer estratexias e procedimentos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A25 |
(CE-E11) Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A26 |
(CE-E12) Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
A27 |
(CE-E13) Identificar os problemas relativos ao ensino e á aprendizaxe das materias da especialización e plantexar alternativas e solucións. |
A28 |
(CE-E14) Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
A32 |
(CE-P1) Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización. |
A33 |
(CE-P2) Acreditar un bo uso da expresión oral e escrita na práctica docente. |
A34 |
(CE-P3) Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia. |
A35 |
(CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
(CE-G2) Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe. |
AJ1
|
|
|
(CE-G1) Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións. |
AJ1 AJ2
|
|
|
(CE-G3) Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
AJ3
|
|
|
(CE-G4) Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudiantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes. |
AJ4
|
|
|
(CE-G5) Coñecer os procesos de interación e comunicación na aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas. |
AJ5
|
|
|
(CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país. |
AJ6
|
|
|
(CE-G7) Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, titoría e orientación académica e profesional. |
AJ7
|
|
|
(CE-G8) Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá. |
AJ8
|
|
|
(CE-G9) Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. |
AJ9
|
|
|
(CE-G10) Relacionar a educación có medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, naa igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade. |
AJ10
|
|
|
(CE-G11) Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación. |
AJ11
|
|
|
(CE-G12) Adquirir habilidades sociais na relación e orientación familiar. |
AJ12
|
|
|
(CE-G13) Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plan lingüístico do centro. |
AJ13
|
|
|
(CE-G14) Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios y fundamentos da atención á diversidade. |
AJ14
|
|
|
(CE-E1) Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
AJ15
|
|
|
(CE-E2) Coñecer os contidos que se cursan nas respectivas ensinanzas. |
AJ16
|
|
|
(CE-E3) Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
AJ17
|
|
|
(CE-E4) Coñecer contextos e situacións nas que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
AJ18
|
|
|
(CE-E5) Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
AJ19
|
|
|
(CE-E6) Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
AJ20
|
|
|
(CE-E7) Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
AJ21
|
|
|
(CE-E8) Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as aportacións dos estudantes. |
AJ22
|
|
|
(CE-E9) Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
AJ23
|
|
|
(CE-E10) Coñecer estratexias e procedimentos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
AJ24
|
|
|
(CE-E11) Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
AJ25
|
|
|
(CE-E12) Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
AJ26
|
|
|
(CE-E13) Identificar os problemas relativos ao ensino e á aprendizaxe das materias da especialización e plantexar alternativas e solucións. |
AJ27
|
|
|
(CE-E14) Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
AJ28
|
|
|
(CE-P1) Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización. |
AJ32
|
|
|
(CE-P2) Acreditar un bo uso da expresión oral e escrita na práctica docente. |
AJ33
|
|
|
(CE-P3) Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia. |
AJ34
|
|
|
(CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
AJ35
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Elaboración dun trabajo académico. |
Elaboración dun traballo académico que sintetice o conxunto de competencias desenvolvidas no mestrado, no que se integren a memoria do Practicum (Practicum 1 e Practicum 2) e un traballo de investigación ligado á práctica docente da especialidade. |
Presentación e defensa do traballo realizado. |
Presentación e defensa do traballo realizado. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Oral presentation |
A2 A12 A17 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A33 |
1 |
9 |
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A28 A32 A33 A34 A35 |
1 |
136 |
137 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Oral presentation |
SOLICITUDE DE DEFENSA: Unha vez finalizado o proceso de elaboración do TFM, e unha vez obtido o informe favorable do director/a do mesmo, o alumnado terá que a) facer a solicitude de defensa e subir unha copia do traballo na súa secretaría virtual e b) presentar, no prazo e lugar establecido polo centro o impreso de solicitude de avaliación.
DEFENSA: Unha vez que se faga púbica a convocatoria do tribunal, o alumnado debe presentarse á hora indicada e agardar a ser chamado polo secretario/a do mesmo. Para a defensa deberá acudir cun documento identificativo (DNI ou Pasaporte), e o resto de documentos que se soliciten, se é o caso. Para a exposición, que será pública, disporá dun tempo de 20 minutos e o tribunal disporá de 20 minutos para realizar as preguntas que estimen oportunas e debatir co alumno/a. O alumnado poderá utilizar canto material sexa preciso para a exposición. |
Supervised projects |
O traballo poderá desenvolverse segundo unha das seguintes variantes:
a) Estudos empíricos relacionados con calquera das liñas temáticas propias da especialidade docente en Música e enmarcados no ámbito das competencias deste.
b) Investigación educativa nalgún dos diferentes campos da especialidade.
c) Análise de protocolos de actuación, unidades didácticas, proxectos socioeducativos ou calquera outro documento institucional, vinculadas a algún dos diferentes campos do mestrado.
d) Deseño de unidades didácticas o proxectos curriculares relacionados coa especialidade. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O/a coordinador/a do Mestrado fará pública a relación de TFM recibidos e as datas para a súa defensa. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A18 A19 A20 A21 A28 A32 A33 A34 A35 |
Cuestións formais (5%):
• Claridade de ideas, de exposición e de organización da información.
Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obrigatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensino de Idiomas pola Universidade da Coruña
• Relación e coherencia entre as partes do TFM.
• Boa calidade lingüística do discurso.
Fundamentación teórica (20%):
• Suficiencia e profundidade do marco teórico, de xeito que se demostre ter coñecementos sobre o desenvolvemento e nivel alcanzado no tema tratado.
• Creatividade e orixinalidade na presentación da temática, na súa abordaxe ou no seu tratamento.
• Referencia ós contidos traballados no Mestrado.
• Documentación de apoio actualizada e referencias bibliográficas citadas conforme ás normas propias dos traballos científicos e profesionais.
Desenvolvemento do TFM (30%):
• Nivel de concreción do TFM (obxectivos, metodoloxía, secuenciación, actividades, sistema de avaliación...).
• Viabilidade da proposta atendendo a súa contextualización.
• Adecuación ó marco lexislativo e curricular.
• Existencia e adecuación de criterios de avaliación da proposta.
Valoración persoal e conclusións FM (25%):
As conclusións do traballo presentado deberán ter unha extensión de entre cinco e oito páxinas. Na súa avaliación teranse en conta os seguintes criterios:
• Relación das conclusións cos obxectivos do TFM.
• Grao de integración dos coñecementos conseguidos nas distintas materias cursadas no Mestrado.
• Grao de desenvolvemento das competencias profesionais. |
85 |
Oral presentation |
A2 A12 A17 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A33 |
Presentación e defensa:
• Existencia e calidade nos medios e/ou materiais de apoio.
• Coherencia e claridade de ideas na exposición.
• Boa competencia lingüística oral.
• Capacidade de síntesis.
• Habilidade para responder na discusión. |
15 |
|
Assessment comments |
Para superar a
asignatura é necesario aprobar cada un dos apartados. No caso
contrario non se fai media. Como
consideración xeral, terase especialmente en conta as deficiencias ortográficas de puntuación e acentuación, así como
unha redacción inconexa ou inadecuada, deficiente presentación, etc. Todo elo suporá a redución de puntos sobre a nota obtida.
No caso
no que o profesorado detecte realización fraudulenta (plaxio) das probas de
avaliación, a cualificación axustarase ao establecido no artigo 14.4. Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario: "Na realización de traballos, o plaxio e a
utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da
internet sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, ou permiso
do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na
actividade. Todo iso sen perxuízo das responsabilidades disciplinarias ás que
puidese haber lugar tras o correspondente procedemento". Nesta materia, se algún dos docentes detecta plaxio nalgún traballo,
suporá un 0 na cualificación. No caso de reiteración, darase traslado á
Comisión Académica para a toma de medidas oportunas. Farase especial
fincapé no cuidado do medio ambiente en pro dunha educación e sociedade
sostible. Os traballos serán enviados exclusivamente telemáticamente, e de non
ser posible, nos documentos impresos non se empregarán plásticos, elixirase a
impresión a dobre cara, e papel reciclado, evitando imprimir borradores. Débese facer un
uso sustentábel dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
Para elo, sempre que sexa posible na elaboración dos traballos empregarase
material de reciclaxe e evitarase o emprego de materiais de plástico na entrega
dos mesmos. Evitaráse
a discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas. Usarase linguaxe non sexista.
|
Sources of information |
Basic
|
|
As propostas pola dirección académica do Traballo de Fin de Mestrado. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase que os envíos dos traballos sexa telemáticamente e se non fose
posible, non utilizar plásticos, elexir a impresión a dobre cara, empregar
papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos
recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Debése ter
en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Evitaráse a discriminación por razón de xénero e proporanse accións e
medidas para corrixilas. Usarase linguaxe non sexista. |
|