Competencias del título |
Código
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Competencias / Resultados del título
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A1 |
Realizar tareas de orientación educativa, personal y profesional de los alumnos. |
A2 |
Promover la inclusión del alumnado con necesidades educativas especiales. |
A3 |
Detectar y diagnosticar los problemas de aprendizaje que se presentan en el ambiente escolarizado y no escolarizado. |
A5 |
Comprender los modelos teóricos de la psicología educativa y de la pedagogía contemporáneas. |
A10 |
Evaluar programas, proyectos, servicios y políticas dirigidos al desarrollo personal, profesional e institucional. |
A11 |
Asesorar al profesorado en la adaptación del currículo a las necesidades del alumnado. |
A12 |
Organizar y apoyar programas de ayuda a personas o colectivos excluidos o en riesgo de exclusión. |
A14 |
Diseñar y llevar a cabo proyectos de investigación aplicados a los diferentes campos y aspectos de la intervención educativa. |
A17 |
Aplicar técnicas e instrumentos de diagnóstico, de identificación y de evaluación de necesidades y de capacidades de las personas, grupos o instituciones. |
A19 |
Organizar y gestionar acciones, programas y servicios orientados a la promoción de la calidad. |
A21 |
Potenciar la utilización de estrategias favorecedoras de la enseñanza cooperativa. |
A23 |
Fomentar la investigación-acción en los centros educativos. |
B1 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B2 |
Aprender a aprender. |
B6 |
Preocupación por la calidad. |
B8 |
Trabajar de forma autónoma y con iniciativa. |
B9 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B11 |
Rigor profesional. |
B12 |
Apertura a la formación contínua. |
B13 |
Creatividad. |
B14 |
Sensibilización sobre la diversidad social y cultural. |
B15 |
Capacidad de crítica y autocrítica. |
B16 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B17 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B18 |
Apertura a la innovación psicopedagógica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Competencia 1: Demostrar o seu coñecemento acerca da psicoloxía educativa e a sua relación para coa práctica educativa.
Unidades de competencia:
a) comunicar de forma coherente o coñecemento psicoeducativo en relación coa práctica educativa de ensinar e aprender.
b) Plantexala información contemporánea da psicoloxía educativa en relación co ámbito educativo.
c) Facilitala comprensión dos contidos da psicoloxía educativa e o seu lugar entre as ciencias da educación e o seu contexto social.
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A1 A3 A5 A10 A11 A12 A19 A23
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Competencia 2: Diseñar un programa de asesoramento, apoio, atención e intervención psicoeducativa.
Unidades de competencia:
a) Ser capaces de organizar o feito psicoeducativo en función do seu deseño.
b) Redactar obxectivos, contidos, metodoloxía e avaliación do programa psicoeducativo así como do informe de avaliación.
c) Establecer recursos, adecuar perspectivas teóricas e a súa adecuación ós contextos de apoio/atención/intervención.
d) Estimular hábitos de reflexión así como a procedencia da toma de decisións psicoeducativas con respecto ás prácticas e a realidade social onde se desenvolven. |
A1 A2 A14 A17 A19 A21
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B1 B2 B9 B12 B13 B14 B15 B17
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Competencia 3: Desenvolver actitudes e comportamentos autónomos, basados en argumentos razonados acerca do traballo e que permitan un marxe de autodeterminación profesional.
Unidades de competencia:
1. Valorar a natureza complexa da teoría e a súa función para coa práctica do proceso de ensino e aprendizaxe
2. Desenvolver hábitos de traballo intelectual reflexivo para coa práctica profesional da psicoloxía educativa no ámbito das ciencias sociais.
3. Promover milloras nos plantexamentos persoais acerca do plantexamento do propio traballo e valoración da experiencia intere multidisciplinar do traballo psicoeducativo. |
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B6 B8 B9 B11 B13 B16 B18
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C1 C3 C5
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Competencia 4: Desenvolver estratexias e hábitos de millora profesional formativa e continua no ámbito da psicoloxía e a práctica educativa.
Unidades de competencia:
1. Desenvolver un plan de apoio en función do contexto específico e dos elementos que formen parte del.
2. Cuestionarse acerca do carácter globalizador da práctica psicoeducativa e a importancia dos apoios para os contextos de atención.
3. Adecuarse á actuación e interaccións complexas entre os participantes da intervención psicoeducativa así como os factores persoais relacionados con éstes.
4. Redactar e facilitar o informe psicoeducativo de forma que posibilite unha avaliación para a millora da práctica profesional e na atención de calidade e ética que debe dirixila. |
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B13 B14
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C2 C4 C5 C6 C7 C8
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
Primeira Parte: Psicoloxía da educación e práctica psicopedagóxica.
Tema 1. Contexto e desenvolvemento da asignatura. Segunda Parte: Variables persoais e práctica educativa escolar.
Tema 2: Desenvolvemento cognitivo e aprendizaxe escolar: as suas diferentes concepcións.
Tema 3: Os componentes afectivos e a aprendizaxe escolar
Tema 4: As diferencias individuais e o seu tratamento educativo. educativas.
Terceira Parte: O proceso de ensinar e aprender.
Tema 5: O Proceso educativo: a educación formal e informal.
Tema 6: A aprendizaxe constructivista: actividade, acción e interacción como orixe da aprendizaxe escolar
Cuarta Parte: Os contextos de aprendizaxe e o desenvolvemento de apoios e atención educativa.
Tema 7: O sociocomunitario e a aprendizaxe escolar: .
Tema 8: A inclusión educativa: contextos de aprendizaxe e de ensino.
Tema 9: Autodeterminación e calidade de vida. Prácticas. No seu momento presentarase o programa de prácticas que serán realizadas na clase, asesoradas e dirixidas polo profesor. |
1.1Definición de obxectivos e contidos a desenvolver ó longo da asignatura así como da metodoloxía a seguir, os criterios de avaliación da aprendizaxe.
1.2.Psicoloxía, psicoloxía educativa e educación. Consideración para coa práctica educativa da psicoloxía educativa. A concepción constructivista como instrumento para a análise das prácticas educativas escolares.
2.1.Desenvolvemento cognitivo e aprendizaxe escolar.
2.2. Cultura, escolarización e cambeo cognitivo. A educación escolar e a modificabilidade cognitiva. Conclusións e implicacións educativas.
3.1.O papel afectivo na atribución do sentido e significado da aprendizaxe escolar.
3.2. Función. motivo e necesidade como principios na aprendizaxe escolar e o desenvolvemento persoal.
4.1. Conceptualización de diferencias individuais. O ensino adaptativo e a aprendizaxe de significados. 4.2. Entorno e aprendizaxe inclusivo.
4.3. As diferencias e a sua contemplación na aprendizaxe escolar e o desenvolvemento persoal.
4.4. Os programas de desenvolvemento persoal.
5.1.Características do marco sociocultural no proceso educativo.
5.2. Carácter sistémico e constructivista da educación escolar.
6.1. Saber ensinar-saber aprender. O proceso de ensino e aprendizaxe: características e funcións.
7..1.Características, funcións, Técnicas de intervención. O Deseño dun Programa de Intervención Psicopedagógica sociocomunitaria.
7.2. Contextos de aprendizaxe e inclusión. Os principios de normalización e desenvolvemento
8.1. Inclusión e integración. Os contextos de inclusión.
8.2. Aprender nun mundo de todos/as e para todos/as
9.1. Calidade de servicios e calidade de vida: un mundo para todos e todas.
9.2. Ética profesional e calidade profesional: o profesional que queremos.
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Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Aprendizaje colaborativo |
A1 A2 A5 B2 B6 B8 C1 C2 C3 |
6 |
36 |
42 |
Actividades iniciales |
A3 A12 A21 B1 B12 B14 B16 C7 C8 |
6 |
0 |
6 |
Estudio de casos |
A10 A11 A14 B9 B11 B13 C4 C5 |
3 |
18 |
21 |
Seminario |
A17 A19 B15 B17 |
3 |
18 |
21 |
Solución de problemas |
A23 B18 C6 |
4 |
0 |
4 |
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Atención personalizada |
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6 |
0 |
6 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Aprendizaje colaborativo |
implica o desenvolvemento de traballos en grupo onde solicitar axuda, aportar coñecemento e dilucidar axudas e apoios para aprender |
Actividades iniciales |
presentación do plan de traballo así como a iniciación nos temas no marco da asignatura así como avaliando os coñecementos previos e os marcos de desenvolvemento/aprendizaxe para os alumnos |
Estudio de casos |
En cada tema se plantexarán casos sobre os supostos teóricos sobre os que discutir e analizar a realidade e plantexar pensamentos, razonamento, avaliación para a millora do traballo individual e de grupo |
Seminario |
O traballo en equipo, o debate, a xeneración de ideas e plantexamentos xurdirá no caso en que se discuta e plantexe o que se necesita para cada caso así como a posta en práctica as propias teorías e modelos educativos e psicolóxicos |
Solución de problemas |
Buscarase o plantexamento de problemas no que se analice e entrene a práctica de solucións facendo fincapé na realidade distinta e diversa e a adecuación a cada caso particular e singular |
Atención personalizada |
Metodologías
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Aprendizaje colaborativo |
Actividades iniciales |
Estudio de casos |
Seminario |
Solución de problemas |
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Descripción |
Será importante partir do carácter multidisciplinar e inter da futura profesión onde buscar solucións conxuntas adecuadas ao contexto de cada persoa co obxeto de buscar solucións e atender ás demanda concretas. Para elo as actividades iniciais incidirán en centrar o debate e traballo así como o de propoñer casos, estudar e analizar cada realidade singular así como o de establecer dinámicas intersuxetos que axuden a aprender, canalicen a aprendizaxe de coñecementos e posibliten o máximo desenvolvmeento |
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Evaluación |
Metodologías
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Competencias / Resultados |
Descripción
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Calificación
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Estudio de casos |
A10 A11 A14 B9 B11 B13 C4 C5 |
Tratarase de propor casos concretos sobre os que vertebrar axudas e atención psicoeducativa, plantexando axudas e apoios en cada caso e fomentando o hábito de pedir axuda e a a avaliación para a millora |
33 |
Seminario |
A17 A19 B15 B17 |
Fomentarase o traballo en equipo onde a axuda e apoio fomenten a aprendizaxe interindividual e favoreza a interacción para aprendizaxe e coñecemento. Avaliarase a intención, as ganas de compartir, as axudas e o esforzo individual no grupo |
34 |
Solución de problemas |
A23 B18 C6 |
Tratarase de plantexar problemas o mais reais posible nos que adaptar o grado de coñecemento así como de creatividade no día a día co obxeto de posibilitar coñecemento e actividade individual na procura del |
33 |
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Observaciones evaluación |
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Fuentes de información |
Básica
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Bibliografía básica: Tema 1 Baña, M. (2000): La psicología educativa aplicada a la educación. Santiago: Tórculo. Pp.: 41-72. C.Coll (1996) la concepción constructivista como instrumento de análisis de las prácticas educativa escolares. En C.Coll (comp.) Psicología de la instrucción: la enseñanza y el aprendizaje en la educación secundaria. Barcelona: Horsori. Tema 2 Baña, M. (2000): La psicología educativa aplicada a la educación. Santiago: Tórculo. Pp.: 77-92. Mir.as, M. (1991): Educación y desarrollo. Infancia y aprendizaje, 54, Feuerstein, R. (1994): La teoría de la modificabilidad cognitiva: Un modelo de evaluación y entrenamiento en los procesos de inteligencia. En J.Beltrán (comp.): Intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide Tema 3: Baña, M. (2000): La psicología educativa aplicada a la educación. Santiago: Tórculo. Pp.: 93-124. Mujina, M. (1993): Psicología de la edad Preescolar. Madrid: Visor. pp.:139-167 Tema 4 Baña, M. (2000): La psicología educativa aplicada a la educación. Santiago: Tórculo. Pp.: 111-122. Coo, C. e Miras, M. (1991): Características individuales y condiciones para el aprendizaje: la búsqueda de interacciones. En C.Coll, A. Marchesi e J. Palacios: Psicología de la educación. Madrid: Alianza Editorial. Tema 5: Scribner, S e Cole, M. (1982): Consecuencias cognitivas de la educación formal e informal. Infancia y aprendizaje, 17, 3-18. Solé, I. (1993): Bases psicopedagógicas de la práctica educativa. En T. Mauri e outros (comps): El currículum en el centro educativo. Barcelona: Horsori. Tema 6 Baña, M. (1987): O suxeito-alumno: implicacións para a aprendizaxe escolar. Documento interno. A Coruña: Psicoloxía Evolutiva. Moreno, M. e Sastre, G. (1982): Descubrimiento y construcción de conocimientos. Barcelona: GEdisa. Novak, J. (1979): TEoría y práctica de la educación. Madrid: Narcea. pp.:63-88 Baña N. (1995) La teoría de la elaboración o como organizar los contenidos en la enseñanza en base a su secuencia lógica. Doc. Interno. A Coruña: Departamento de Psicoloxía EVolutiva. Tema 7: Baña, M. (1989): Bases psicopedagógicas de los objetivos y contenidos educativos. A Coruña: Departamento de Psicoloxía Evolutiva. Coll, C. (1987): Psicología y currículum. Barcelona: Laia. pp.:111-123 Tema 8: Baña, M. (2001) La intervención psicopedagógica socio-comunitaria. En M.Baña(ed.): la intervención psicopedagógica: conceptos y aspectos generales. A Coruña: SErvicio de imprenta da Unviersidade da Coruña. Lesta, E. (2002): Un modelo de intervención comunitaria. En M.Baña, Balsas y Durán (eds.): La intervención psicopedagógica: experiencias prácticas. A Coruña: Belen Tema 8 Staimback, W e Staimback, S: Aulas inclusivas. Madrid: Narcea. pp.: 21-34 Echeita, G. (2006): Educación para la inclusión. Madrid: Morata. pp.: 109-141 García, E.(2007): O centro ordinario como resposta. En Educar con retos. Lugo: Consellería de Educación. Tema 9: Wenmeyer, M. (2006) Factores intraindividuales y medioambientales que afectan a la autodeterminación. En M Verdugo e F.Jordán (coords.): Rompiendo inercias. Claves para avanzar. Salamanca: Amarú Van Loon, J. (2006): Apoyos en la práctica de Ardüin. En M Verdugo e F.Jordán (coords.): Rompiendo inercias. Claves para avanzar. Salamanca: Amarú. |
Complementária
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MANUAIS, TEXTOS E COMPILACIÓNS XERAIS
Araujo, J.B. y Chadwick, C. B. (1993). Tecnología educacional. Teorías de instrucción. Barcelona, España: Paidós
BAÑA, M. (2001): La psicología educativa aplicada a la educación. Santiago: Tórculo.
Bruner, J.S. (1978). El Proceso Mental en el Aprendizaje. Madrid, España: Narcea, S.A. de Ediciones.
Delval, J. (2002).Tesis sobre el Constructivismo. En L. Hirschfeld y S. Gelman (Comp.), Cartografía de la mente (pp. 15-33). Barcelona: Gedisa.
BELTRAN, J. e outros/as (1992): Psicología de la educación. Madrid: EUDEMA (2ª reimp.).
BELTRAN, J. e BUENO, J.A. (Eds.) (1995): Psicología de la educación. Barcelona: Marcombo.
BUENO, J.A. e CASTANEDO, C. (Coords.) (2001): Psicología de la educación aplicada. Madrid: CCS (2ª ed.)
COLL, C. (1985): Psicología Genética y aprendizaje escolar. Madrid: Siglo XXI
COLL, C. (1995): Aprendizaje escolar y construcción del conocimiento. Barcelona: Paidós.
COLL, C., PALACIOS, J. e MARCHESI, A. (Comps.) (1990): Desarrollo psicológico y educación, II. Psicología de la educación. Madrid: Alianza Psicológica.
COLL, C., PALACIOS, J. e MARCHESI, A. (Comps.) (2001): Desarrollo psicológico y educación. II. Psicología de la educación escolar. Madrid: Alianza. Psicología y Educación (1ª ed. renovada).
GONZÁLEZ PIENDA, J.A. e outros (Coords.) (2002): Manual de psicología de la educación. Madrid: Pirámide.
GOOD, T.H.L. e BROPHY, J. (1996): Psicología educativa contemporánea. Madrid: McGraw Hill (5ª e.).
HENSON, K.T. e ELLER, B.F. (2000): Psicología educativa para la enseñanza eficaz. México: International Thompson Editores.
SAMPASCUAL, G. (2001): Psicología de la educación. Madrid: UNED.
SAMPASCUAL, G. (2002): Psicología del desarrollo y de la educaicón. Vol. II: Psicología de la educación. Madrid: UNED.
SANTROCK, J.W. (2001): Psicología de la educación. México: McGraw Hill.
SPRINTHALL, N.A., SPRINTHALL, R.C. e OJA, S.N. (1996): Psicología de la educación. Madrid: McGraw Hill (6ª Ed.)
TRIANES, M.V. (Coord.) (1996): Psicología de la educación para profesores. Madrid: Pirámide (Biblioteca Eudema).
TRIANES, M.V. e GALLARDO, J.A. (Coords) (1998): Psicología de la educación y del desarrollo. Madrid: Pirámide.
TRIANES, M.V. e GALLARDO, J.A. (Coords) (2004): Psicología de la educación y del desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.
VYGOTSKI, L. (1976): El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Barcelona: Crítica.
Vielma, E.V. y Salas, M.L. (2000). Aportes de las teorías de Vygotsky, Piaget, Bandura y Bruner. Educere, 9, 30-37.
Wertsch, J.V. (1988). Vygotsky y la formación social de la mente. Barcelona, España: Paidós
WOOLFOLK, A. (1999): Psicología educativa. México: Prentice Hall (7ª ed.) |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
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Asignaturas que continúan el temario |
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