Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. |
A2 |
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. |
A3 |
Coñecer os fundamentos de atención temperá. |
A4 |
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
A5 |
Saber promover a adquisición de hábitos en torno á autonomía, a liberdade, a curiosidade, a observación, a experimentación, a imitación, a aceptación de normas e de límites, o xogo simbólico e heurístico. |
A6 |
Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual. |
A7 |
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención. |
A8 |
Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se propoñan. |
A9 |
Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades. |
A11 |
Coñecer e saber exercer as funcións de titor e orientador en relación coa educación familiar. |
A12 |
Promover e colaborar en accións dentro e fóra da escola, organizadas por familias, concellos e outras institucións con incidencia na formación cidadá. |
A15 |
Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudables. |
A16 |
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. |
A17 |
Colaborar cos profesionais especializados para solucionar ditos trastornos. |
A18 |
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. |
A19 |
Comprender que a dinámica diaria en educación infantil é cambiante en función de cada estudante, grupo e situación e saber ser flexible no exercicio da función docente. |
A20 |
Valorar a importancia da estabilidade e a regularidade no contorno escolar, os horarios e os estados de ánimo do profesorado como factores que contribúen ao progreso harmónico e integral dos estudantes. |
A21 |
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
A22 |
Atender as necesidades dos estudantes e transmitir seguridade, tranquilidade e afecto. |
A23 |
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil. |
A24 |
Dominar as técnicas de observación e rexistro. |
A26 |
Saber analizar os datos obtidos, comprender criticamente a realidade e elaborar un informe de conclusións. |
A29 |
Valorar a importancia do traballo en equipo. |
A33 |
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A34 |
Coñecer estratexias didácticas para desenvolver representacións numéricas e nocións espaciais, xeométricas e de desenvolvemento lóxico. |
A42 |
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A43 |
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. |
A44 |
Coñecer e dominar técnicas de expresión oral e escrita. |
A45 |
Coñecer a tradición oral e o folclore. |
A46 |
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. |
A47 |
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. |
A48 |
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. |
A49 |
Recoñecer e valorar o uso adecuado da linguaxe verbal e non verbal. |
A50 |
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura. |
A51 |
Adquirir formación literaria e en especial coñecer a literatura infantil. |
A52 |
Ser capaz de fomentar unha primeira aproximación a unha lingua estranxeira. |
A54 |
Coñecer e utilizar cancións para promover a educación auditiva, rítmica e vocal. |
A55 |
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A63 |
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica. |
A64 |
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación que se podan establecer nun centro. |
A65 |
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. |
A66 |
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de adaptación a situacións novidosas. |
B9 |
Autonomía na aprendizaxe. |
B10 |
Capacidade de análise e síntese. |
B11 |
Capacidade de busca e manexo de información. |
B12 |
Capacidade de organización e planificación. |
B14 |
Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida. |
B15 |
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. |
B16 |
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes. |
B17 |
Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos. |
B18 |
Capacidade para relacionarse positivamente con outras persoas. |
B19 |
Comunicación oral e escrita na lingua materna. |
B20 |
Coñecemento de outras culturas e de outras costumes. |
B22 |
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. |
B24 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C6 C7 C8
|
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. |
A7 A9 A15
|
B2 B24
|
|
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
A22
|
|
|
Coñecer os fundamentos de atención temperá |
|
B10 B11
|
|
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. |
A8 A17 A18
|
|
C4
|
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo |
A20
|
B16 B18
|
|
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención |
A7 A9 A16
|
B6
|
|
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. |
A7 A8 A9 A17
|
|
|
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
|
B4 B5 B7 B17
|
|
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. |
A15 A17
|
|
|
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil |
|
B1 B2
|
|
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. |
A43 A44 A47
|
|
|
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A46 A49 A50
|
B19
|
|
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. |
A43 A44 A45 A46 A47 A49 A50
|
B1
|
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. |
A15 A16 A17 A33 A34 A43 A44 A48
|
B1 B9
|
|
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura |
A42 A43 A44 A47 A50
|
|
|
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A9 A22 A54 A55
|
|
|
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias |
A15 A18 A20 A22
|
B12
|
|
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica |
A7 A8 A9 A20 A21 A22
|
|
|
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. |
A22 A65 A66
|
|
|
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas |
A17 A63 A64
|
B1 B2
|
C3
|
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
A7 A8 A9 A15 A17 A22
|
B24
|
|
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. |
A15 A22
|
B1 B24
|
C7
|
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva.
|
A7 A8 A9 A20 A22
|
B2
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor |
A63 A64 A66
|
B3 B4 B24
|
C5
|
Traballar de forma colaborativa. |
A21
|
B5 B6 B7 B10
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
A66
|
B3 B24
|
C1
|
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. |
|
B1 B4 B6 B8 B14 B15 B16 B17
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
B24
|
C4 C6 C7
|
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas |
A17 A66
|
B3 B8 B22
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor |
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
|
B6 B10 B15 B18 B20
|
C4 C7
|
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva.
|
|
B22
|
|
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. |
A66
|
B6 B7
|
|
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. |
A21 A22 A65 A66
|
|
|
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica |
|
B3 B8 B14 B15
|
C3 C6
|
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias |
|
B1 B3 B8 B12 B15
|
|
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura |
A42 A50 A51 A63
|
B1 B2
|
|
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. |
A21 A22 A54 A55
|
|
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. |
A42 A44 A47 A50 A63
|
B1
|
|
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. |
A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A52 A54
|
|
|
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. |
A42 A43 A44 A45 A47 A48 A49 A50 A55
|
|
|
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación |
|
B25
|
C3
|
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil |
A23 A24 A26
|
|
|
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52
|
|
|
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
A21 A22 A23
|
B5 B6 B7
|
|
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. |
A17 A18 A20 A21 A22 A24
|
|
|
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. |
A16 A17 A18
|
B2 B3 B5
|
|
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención |
A7 A26 A29 A42
|
B1 B2 B5
|
|
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. |
A1 A4 A5 A6
|
|
|
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. |
A2 A3 A4 A19
|
|
|
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
A4 A5 A6 A7 A11 A12
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1-INTRODUCCIÓN
|
-Conceptos básicos
-Avaliación e intervención na educación infantil
-Dificultades temperás da aprendizaxe
-Características dos nenos con DTA |
2- PREVENCIÓN DE TRASTORNOS FUNCIONAIS DA FALA.
|
-Concepto.
-Compoñentes que determinan as alteracións da fala.
-Prevención dos problemas da fala |
3- VARIABLES PSICOMOTRICES E COGNITIVAS EN DA |
-Coñecer e/ou lembrar conceptos básicos.
-Variables psicomotrices.
-Procesos cognitivos.
|
4-AS DIFICULTADES NAS APRENDIZAXES BASICOS. PREVENCIÓN DAS DIFICULTADES NA APRENDIZAXE DA LECTURA |
-Conceptos básicos
-Procesos que interveñen na lectura
-Dificultades nas DAL
-Prevención das DAL
|
5-AS DIFICULTADES NAS APRENDIZAXES BASICOS. PREVENCIÓN DAS DIFICULTADES NA APRENDIZAXE DA ESCRITURA |
-Conceptos básicos
-Procesos que interveñen na escritura
-Dificultades nas DAE
-Prevención das DAE
|
6-AS DIFICULTADES NAS APRENDIZAXES BASICOS. PREVENCIÓN DAS DIFICULTADES NA APRENDIZAXE DAS MATEMATICAS |
-Conceptos básicos
-Procesos que interveñen nas matemáticas
-Dificultades nas DAM
-Prevención das DAM
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A2 |
2 |
10 |
12 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A48 |
2 |
10 |
12 |
Supervised projects |
A63 A55 A54 A50 A47 A44 A42 A34 A33 A29 A26 A24 A23 A12 A11 A8 A6 A5 A4 A2 A1 A64 B25 B24 B22 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B2 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
12 |
22 |
Oral presentation |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A43 |
5 |
15 |
20 |
Collaborative learning |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A49 A51 A65 |
4 |
25 |
29 |
Workbook |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A52 A66 B1 B3 |
4 |
9 |
13 |
Case study |
A7 A9 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 |
5 |
10 |
15 |
Practical test: |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A45 A46 |
4 |
15 |
19 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Exponse unha análise de casos para establecer o punto de partida |
Mixed objective/subjective test |
A proba de avaliación final será unha proba mixta que combine preguntas de resposta curta, preguntas abertas, e de multiples opcións. Tamén pode exporse unha situación de aula para que sexa analizada, segundo expúxose na clase. |
Supervised projects |
En grupos (mínimo 3 e máximo 5) deberán elaborar materiais de instrución para previr as dificultades na aprendizaxe (segundo os diferentes temas). Estes traballos serán orientados pola profesora nas súas diferentes fases. Non se admitirán traballos individuais, salvo causas de forza maior. |
Oral presentation |
Por grupos, presentarán ante os seus compañeiros e compañeiras, os materiais elaborados para cada tema. |
Collaborative learning |
Traballo en pequenos grupos segundo o tema tratado. A profesora orientará o traballo e o resultado final dependerá da achega de todos os membros do grupo. Apréndese a través da colaboración. |
Workbook |
Segundo o tema, poderá haber lecturas de profundización. |
Case study |
Analizaranse casos reais, segundo o tema, e tentarase dar resposta desde o punto de vista do profesorado de infantil. |
Practical test: |
Farase unha avaliación parcial ao terminar cada tema. Terá unha parte teórica e outra de aplicación práctica se o tema facilítao. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Mixed objective/subjective test |
Practical test: |
Supervised projects |
|
Description |
Tanto o estudo de casos, os traballos tutelados, a proba mixta e a proba práctica terán orientación individual ou en pequenos grupos segundo demanda do alumnado. As tutorías serán presenciais ou a través de TEAMS segundo sexa o caso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A48 |
A avaliación final será unha proba mixta que combine preguntas de resposta curta, preguntas abertas, e de múltiples opcións. Tamén pode exporse unha situación de aula para que sexa analizada, segundo expúxose na clase. |
40 |
Practical test: |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A45 A46 |
O finalizar cada tema, realizarase unha avaliación parcial a través do Campus Virtual da UDC. Terá unha parte teórica e unha parte de aplicación practica
|
20 |
Supervised projects |
A63 A55 A54 A50 A47 A44 A42 A34 A33 A29 A26 A24 A23 A12 A11 A8 A6 A5 A4 A2 A1 A64 B25 B24 B22 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B2 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
En grupos (mínimo 3 e máximo 5) deberán elaborar materiais de instrución para previr as dificultades na aprendizaxe (segundo os diferentes temas). Estes traballos serán orientados pola profesora nas súas diferentes fases. Non se admitirán traballos individuais. |
40 |
|
Assessment comments |
A avaliación realizarase segundo os seguintes criterios: a-) As clases expositivas NON serán de asistencia
obrigatoria. Quen decida asistir, será porque realmente interésalle a
materia e moveralle o compromiso coas clases e coas súas compañeiras e
compañeiros. Non asistir non penaliza, pero non exime de coñecer os
contidos, xa que serán a base das actividades que se realizan nas clases
interactivas e serán avaliados de maneira continua cun exame despois de cada
tema, a través do Campus virtual da UDC. Estas avaliacións teñen un valor do 20% da nota. A nota dos parciais (20%) resultará dos parciais presentados sobre o total de parciais realizados na materia. A decisión de asistir ás clases expositivas implica
compromiso e débese definir na primeira semana de clase. b-) As clases interactivas serán obrigatorias para as
persoas matriculadas e será importante a
participación nas actividades propostas
nas clases e especialmente a actitude (ante a
materia e ante os compañeiros e compañeiras). c-) Avaliación grupal, terase en conta a participación do
alumnado nas actividades e traballos de aplicación propostos en clase (grupos
de mínimo 3 e máximo 5 persoas). Cada tema da materia terá como complemento, a elaboración dun ou varios traballos específicos que se explicarás no seu momento. Esta parte terá o 40% da nota. Cada subgrupo presentará os traballos en tempo e forma ante
o grupo interactivo correspondente. d-) Avaliación individual (Proba oficial fixada polo centro)
mediante unha proba escrita (exame tipo test e resposta curta) que se realizará
ao finalizar o cuadrimestre e que terá unha parte teórica e unha parte práctica
sobre o tratado nas clases (40% da nota). Presentarse ás avaliacións parciais (de cada tema) non
exime, a ninguén, de ter que presentarse á proba oficial, xa que son
porcentaxes diferentes para a nota final. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: -O alumnado que non poida “asistir” ás clases interactivas
(previa autorización da comisión pertinente) é dicir, que teñen dispensa de
asistencia total ou parcial, terá os mesmos dereitos e deberes que as persoas
asistentes....Os exames parciais (exame despois de cada tema 20% da nota) e a
proba mixta (proba oficial) que será a mesma para todo o alumnado e valeralles
o 40% da nota. Ademais, terán que realizar os traballos solicitados en clase
que será o outro 40% da nota, e que deberán entregarse en tempo e forma co
resto do alumnado de clase. NOTA: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario
|
Sources of information |
Basic
|
|
Angiono, V. y Fernández C. (2019). Manual de los trastornos del lenguaje, comunicación y habla. Editorial Brujas. Alsina,A. (2004). Desarrollo de competencias matemáticas con recursos lúdico-manipulativos. Narcea. Beltrán J., López Escribano, C. Y Rodríguez E. (2006). Precursores tempranos de la lectura. En B. Gallardo, C.Hernández y V. Moreno (Eds). Lingüística clínica y neuropsicología cognitiva. Actas del I Congreso Nacional de Lingüística clínica. Universitat. Buceta, M.J. (2011). Manual de atención temprana. Síntesis. Castejón, J.L Y Navas,L. (2011). Dificultades y trastornos del aprendizaje y del desarrollo en infantil y primaria. ECU Contreras, M.C. (2004). Dificultades de lenguaje y aprendizaje escolar. Grupo Editorial Universitario. Cuetos,F. (2008). Psicología de la lectura. Wolters Kluwer. Cuetos,F. (2009). Psicología de la escritura. Wolters Kluwer. Cuetos, F., Soriano, M., Rello.L.(2019). Dislexia, ni despiste ni pereza. La esfera de los libros. Cuetos, F., Arribas, D,.Suarez-Coalla.,Martinez-Garcia,C.(2020). PROLEXIA. TEA. Fernandez-Molina, M. (2015). Bienestar psicológico infantil. Pirámide. Fernandez-Rey. J., Fraga, I., Redondo,J., Alcaraz,M. Y Pardo-Vázquez, J. (2010). Procesos psicológicos básicos II. Pirámide. García, S., J.N. (2007). Dificultades del desarrollo. Pirámide. González, R.M. Y Cuetos,F. (2008). Actividades para el aprendizaje de la lectura y de la escritura. CEPE. González, R.M. et al. (2013). Javitor, el castor lector y los amigos de las letras. CEPE. González, M. Y Herrera,E. (2019). Evaluación Neuropsicológica del lenguaje. Síntesis. Guzmán-Simon, F., Navarro-Pablo, M., Y Garcia-Jimenez, E. (2015). Escritura y lectura en educación infantil. Pirámide. Ituero, B. Y Casla, M. (2017). Como empieza el Lenguaje. Graó. Jarque,J. (2011). Dificultades de aprendizaje en educación infantil. CCS Jiménez González, J. Y Ortiz González , R. (2008). Conciencia Fonológica y Aprendizaje de la Lectura. Teoria, evaluación e intervención. Síntesis. Jimeno,M. (2006). ¿Por qué las niñas y los niños no aprenden matemáticas?. Octaedro. Marin M. (2013). Cuentos para aprender a enseñar matemáticas. Narcea Marrodan, M.J. (2006). Las letras bailan. ICCE Moraza, I. Y Campo, M.E. Del (2002). Conceptualización y etiología de las dificultades de Aprendizaje. En M.E. del Campo (editora). Dificultades de Aprendizaje e intervención Psicopedagógica. Sanz y Torres, pp.153-182. Moreno,J. Y García-Baamonde,M.E. (2012). Estimulación del lenguaje oral. EOS Muñoz, A. (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Pirámide. Ortiz, M.R. (2004). Manual de dificultades de aprendizaje. Pirámide. Ripoll,J Y Aguado,G. (2015). Enseñar a Leer. EOS. Roldän, L. Y Gonzalez, R.M. (2019). Conciencia Fonológica y lectura de palabras. GIUNTIEOS. Romero, J.F. Y Lavigne, R.(2005). Dificultades en el aprendizaje: unificación de criterios diagnósticos, Vol,1. Consejería de Educación: Junta de Andalucia. Ramos, J. L. y Cuadrado, I. (2006). Prueba para la Evaluación del Conocimiento Fonológico – PECO. EOS. Ramos, J.L., González, A. y Gutiérrez, R. (2023). Test de Evaluación de la Conciencia Fonológica. Gunti Psychometrics. Salvador, F. Y Gutierrez, R. (2006). Atención educativa al alumnado con dificultades en lectura y escritura. Aljibe. Sanz-Torrent, M. y Andreu, L. (Coords). (2023). El trastorno del desarrollo del lenguaje. Pirámide. Silva, C. (2020). Método diverlexia. Amazon. Autoedición. Teruel,J. Y Latorre,A. (2014). Dificultades de aprendizaje. Pirámide Uceira, E. González-Seijas, R.M. Y Cuetos, F. (2012). Los TORRES, una familia de escritores. CEPE. Zapata,A. (2011). La psicomotricidad durante la etapa de educación infantil. Ediciones KyL. Uceira, E., Gonzalez, R.M. (2015). La baraja de las palabras. EOS. |
Complementary
|
|
Buceta,M.J. (2011). Manual de atención temprana. Síntesis. Canals, M. (2001). Vivir las matemáticas. Octaedro. Cullinan,B. (2006). La lectura en el aula. Trillas Figueres,C Y Pujol M.A. (2006). Propuestas de aprendizaje. Leer y escribir en edades tempranas. CEAC. Garcia Madruga, J. (2006). Lectura y conocimiento. Paidós. Gillanders, C. (2005). Aprendizaje de la lectura y la escritura en los años preescolares. Trillas. González, R.M. (2002). PODER escribir. Programa de entrenamiento en procesos cognitivos de la escritura. EOS. Jímenez,J.(2012). Dislexia en Español. Pirámide. Martín Lobo,P. (2006). El salto al aprendizaje. Ediciones palabra. Mata, J. (2008). 10 ideas clave. Animación a la lectura. Graó. Molina,M.J. Y Gómez-Villalba,E. (2010). Lectura y expresión oral. CCS Nuñez,P.(2006). Taller de comprensión lectora. Octaedro. Orjales,I. (2006). Practicar la lectura sin odiar la lectura. CEPE. Outon, P. (2004). Programas de intervención con disléxicos. CEPE Roldän, L. Y González, R.M. (2019). Escribiendo Narraciones y descripciones. GIUNTIEOS. Saa,M. (2002). Las matemáticas de los cuentos y canciones. EOS. Secadas,F. (2004). Contar es fácil. CEPE. Segarra,Ll. (2002). Juegos matemáticos para estimular la inteligencia. CEAC. . |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Developmental Psychology (0 to 6 years olds)/652G01004 | Psychology of Learning in Educational Contexts/652G01007 | Spanish Language Teaching/652G01018 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Presentarse ás avaliacións parciais (de cada tema) non exime, a ninguén, de ter que presentarse á proba oficial, posto que son porcentaxes diferentes para a nota final. |
|