Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A3 |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2 A8
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A3 A26
|
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
A32
|
B5
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A28
|
B13
|
C6
|
Saber escribir e discutir un texto científico con rigurosidade |
|
B7
|
C1
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional
Saber expresarse en público
Traballar en equipo |
|
B1 B17 B24
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Parte 1: Cuestones generales de Psicolingüística. |
Tema 1: Principios de la Psicolingüística.
Tema 2: Lienguaje animal y lenguaje humano
Tema 3: Lenguaje y cerebro
Tema 4: Lenguaje y pensamiento
Tema 5: Mecanismos psicológicos en el procesamiento del lenguaje |
Parte 2: Comprensión lingüística. |
Tema 6: Percepción del habla
Tema 7: Comprensión de palabras: el léxico interno
Tema 8: Comprensión y memoria de oraciones y del discurso
|
Parte 3: Produción lingüística |
Tema 9: Producción del habla |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A2 A3 A8 A26 B1 B13 B24 C1 C3 C6 |
15 |
30 |
45 |
Oral presentation |
B17 C3 C6 |
22 |
55 |
77 |
Multiple-choice questions |
A2 A3 A28 B5 |
1 |
11 |
12 |
Document analysis |
A32 B5 B7 B13 |
5 |
10 |
15 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenrola tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Oral presentation |
Exposición dos apartados do programa por parte do profesor a modo de clase maxistral. |
Multiple-choice questions |
Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta se presentarán varias alternativas de resposta, das que só unha será correcta. |
Document analysis |
Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades específicamente deseñadas para a análise das mesmas |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
Workshop |
Oral presentation |
Multiple-choice questions |
|
Description |
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo nestas actividades ao longo do curso.
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual en titorías para quen expoña contidos ou desexe máis información.
A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente a clases presenciais coma ao que teña "recoñecimento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", levarase a cabo a través das titorías.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A2 A3 A8 A26 B1 B13 B24 C1 C3 C6 |
Asistencia e participación nas actividades prácticas levadas a cabo, e elaboración dunha memoria sobre as mesmas. |
10 |
Multiple-choice questions |
A2 A3 A28 B5 |
A puntuación obtida na proba obxectiva, de 30 preguntas tipo test, aportará ata un 90% da calificación na asignatura. |
90 |
|
Assessment comments |
PARA OBTER O APROBADO NA ASIGNATURA REQUÍRESE SUPERAR O EXAMEN E OBTER UN MINIMO DE 5 PUNTOS NA CALIFICACION FINAL. Alumnado con reconoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Se non hai posibilidads de asistencia e participación nas clases interactivas, a calificación poderá derivarse exclusivamente da puntuación obtida no examen (o 100%).
|
Sources of information |
Basic
|
Carreiras, M. (1997). Descubriendo y procesando el lenguaje. Madrid: Trotta
Atchinson, J. (1992). El mamífero articulado. Madrid: Alianza
Pinker, S. (2007). El mundo de las palabras. Una introducción a la naturaleza humana.. Barcelona: Paidós.
Johanson, S (2021). En busca del origen del lenguaje. Madrid: Ariel
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica. Barcelona: Grupo Editor Universitario
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del lenguaje. Bases neurológicas e implicaciones clínicas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Cuetos, F., González, J., y De Vega, M. (2015). Psicología del lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Carroll, D. W. (2006). Psicología del lenguaje. Madrid: Thomson Paraninfo
Harley, T. A. (2013). Psicología del lenguaje. De los datos a la teoría. Madrid: McGraw-Hill |
Johanson, S. (2021). En busca del origen del lenguaje. Madrid: Ariel |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|