Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A10 |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
A2
C6 |
A1 A2 A6 A7 A8 A9 A10 A32
|
B1 B2 B4 B7 B9 B12 B17 B24
|
C3 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- INTRODUCCION Á NEUROPSICOLOXIA |
Orixes históricas da Neuropsicología. Localización de funcións no sistema nervioso. Perspectiva actual. |
TEMA 2.- ORGANIZACIÓN DO SISTEMA NERVIOSO |
Divisións principais do sistema nervioso. Sistema nervioso central: divisións e estruturas principais. Sistema nervioso somático. Nervios craniais. Sistema nervioso autónomo |
TEMA 3.- MÉTODOS EN NEUROPSICOLOXÍA |
Métodos de rexistro e neuroimagen: EEG, MEG, PET, fMRI. Métodos de estimulación: estimulación eléctrica cerebral, TMS. Avaliación conductual dos efectos das lesións cerebrais: asociacións e disociacións. |
TEMA 4.- PERCEPCIÓN |
Principios xerais de organización dos sistemas sensoriais. Procesamento da información visual na retina. Vías visuais aferentes. Procesamento da información en cortiza visual. Trastornos da percepción visual. Audición |
TEMA 5.- MEMORIA |
Tipos de memoria e a súa avaliación. A amnesia. Circuítos cerebrais da memoria. Outros trastornos da memoria. Lóbulos frontais e memoria. |
TEMA 6.- LINGUAXE |
Características da linguaxe. As afasias: tipos e características. Compoñentes principais da función da linguaxe. Hemisferio dereito e linguaxe. Asimetrías hemisféricas. |
TEMA 7.- O CÓRTEX PREFRONTAL |
Organización anatómica. Efectos das lesións na cortiza prefrontal. Teorías da función prefrontal. |
TEMA 8.- RECUPERACION DA FUNCIÓN |
Efectos do dano cerebral. Recuperación funcional. Mecanismos da recuperación de funcións
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A1 |
1 |
2 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A6 A7 |
25 |
60 |
85 |
Objective test |
A8 A9 A10 A32 B1 B2 C6 |
1 |
20 |
21 |
Oral presentation |
A1 B4 B7 B9 B12 B17 B24 C3 C6 |
5 |
30 |
35 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación e xustificación do programa. Recomendacións bibliográficas |
Guest lecture / keynote speech |
Desenvolvemento dos contidos teóricos de cada tema
Todos os temas estarán dispoñibles en Moodle en formato de Powerpoint comentados
|
Objective test |
40 preguntas con tres alternativas de resposta |
Oral presentation |
Presentación pública dos traballos realizados en grupo acerca dalgúns trastornos neurolóxicos escollidos
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Asesoramiento en la planificación y desarrollo de las presentaciones orales
Tutorías presenciales o vía teams, individuales o en pequeños grupos
Correo electrónico
Moodle
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A1 B4 B7 B9 B12 B17 B24 C3 C6 |
Claridade da exposición
Competencia no debate
Calidade do apoio multimedia |
20 |
Objective test |
A8 A9 A10 A32 B1 B2 C6 |
(Acertos - (errores/2)) * 7 / Número de preguntas
Unha proba final: 30-40 preguntas: 80%
|
80 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
(). .
Carlson, N.R. (2014). Fisiología de la conducta (11ª edición). Madrid: Pearson
Redolar, D. (2014). Neurociencia Cognitiva. Madrid: Panamericana
Triviño Mosquera, M., Arnedo Montoro, M. y Bembibre Serrano, J. (2020 ). Neuropsicología a través de casos clínicos . Madrid: Editorial Médica Panamericana
Rains, G.D (2004). Principios de neuropsicología humana. Madrid: McGraw-Hill |
|
Complementary
|
(). .
Diéguez-Vide, F. y Peña-Casanova, J. (2012). Cerebro y Lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Sacks, O (1985). El hombre que confundió a su mujer con un sombrero. Barcelona: Muchnik
Ramachandran, V. & Blakeslee, S (1999). Fantasmas en el cerebro. Madrid: Debate
Junqué, C. y Barroso, J. (2009). Manual de Neuropsicología. Barcelona: Síntesis
Wilson-Pauwels, L., Stewart, P., Akessson, E. & Spacey, S.D. (2013). Nervios craneales. En la salud y la enfermedad . Madrid: Panamericana
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del Lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Webb, W.G. & Adler, R.K (2010). Neurología para el logopeda. Barcelona: Elsevier Masson
Triviño Mosquera, M., Bembibre Serrano, J. y Arnedo Montoro, M. (2019). Neuropsicología de la percepción. Madrid: Síntesis
Kolb, B (2005). Neuropsicología humana (5ª edición. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Sacks, O. (2003). Un antropólogo en Marte. Madrid: Anagrama
Sacks, O (1996). Veo una voz: viaje al mundo de los sordos. Madrid: Anaya |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Trastornos da Lecto-Escritura/652911303 | Alteracións Conxénitas da Linguaxe/652911320 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Psicoloxía da Memoria/652911219 | Psicolingüística/652911319 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Anat. e Fisio. dos Organos da Ling. e da Audición/652911101 | Neuroloxía Xeral e da Linguaxe/652911103 | Psicoloxía Xeral/652911105 | Avaliación e Diagnost. da Linguaxe, a Fala e a Voz/652911201 |
|
|