Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A17 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A25 |
Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
A27 |
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico da deficiencia auditiva |
A8
|
|
|
Coñecer e realizar a intervención logopédica na deficiencia auditiva |
A17
|
|
|
Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais. |
A25
|
|
|
Adquirir un coñecemento práctico para a evaluación logopédica. |
A26
|
|
|
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
A27
|
|
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B16
|
|
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cós que deben enfrentarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. DEFICIENCIA AUDITIVA |
1. Concepto e aspectos básicos da deficiencia auditiva
2. A deficiencia auditiva nas distintas etapas da vida
3. Detección da deficiencia auditiva. Fundamentos do proceso de valoración e diagnóstico.
|
2. BASES DA INTERVENCIÓN NO NENO CON DEFICIENCIA AUDITIVA |
1. Características e desenrolo do neno xordo
2. O papel da familia no desenrolo e na estimulación da linguaxe
3. Enfoques e métodos de intervención
4. Intervención temperá
5. Aspectos didácticos da escolarización
6. Trastornos asociados á deficiencia auditiva. Sordoceguera.
|
3. BASES DA INTERVENCIÓN NO ADULTO CON DEFICIENCIA AUDITIVA |
1. Características da deficiencia auditiva no adulto e no envejecimiento
2. Obxectivos e enfoques da intervención
|
4. DISPOSITIVOS DE AXUDA PARA AS DEFICIENCIAS AUDITIVAS |
1. Implantes cocleares
2. Prótesis auditivas ou audífonos
3. Dispositivos auxiliares
|
5. REHABILITACIÓN AUDITIVA PARA A ADAPTACIÓN PRÓTÉSICO-AUDITIVA EN NENOS E ADULTOS |
1. Programación e preentrenamento para a adaptación de implantes cocleares
2. Rehabilitación/habilitación auditiva para a adaptación de prótesis e implantes cocleares en nenos
3. Rehabilitación/habilitación auditiva para a adaptación de prótesis e implantes cocleares en adultos
4. Resultados
|
6. SOFTWARE E OUTROS RECURSOS INFORMÁTICOS DE APOYO Á INTERVENCIÓN/REHABILITACIÓN DA DEFICICIENCIA AUDITIVA |
1. Programas informáticos de Rehabilitación/habilitación auditiva
2. Outros programas informáticos de apoyo á intervención na deficiencia auditiva
3. Páxinas web e enlaces de interés |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A8 A25 |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
A17 A26 A27 B1 C6 |
16 |
0 |
16 |
Presentación oral |
B24 |
3 |
12 |
15 |
Recensión bilbiográfica |
A8 A17 A26 |
1 |
2 |
3 |
Traballos tutelados |
A17 A27 B16 B24 |
9 |
90 |
99 |
Proba obxectiva |
A8 A17 A25 A26 A27 B1 B16 C6 |
1 |
0 |
1 |
Estudo de casos |
A8 A26 A27 B16 B24 |
6 |
0 |
6 |
Resumo |
A8 A17 A25 A26 A27 B1 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levará a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Presentación oral |
Exposición verbal do alumno sobre un tema. Require un traballo previo de elaboración do contido e da metodoloxía da presentación.
|
Recensión bilbiográfica |
Lectura crítica de artigos. Comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema e á opinión propia. |
Traballos tutelados |
Elaboración de material de intervención a partir das pautas facilitadas polo profesor.
O obxeto deste punto e fomentar a autonomía do alumno na preparación de material de intervención, aspecto fundamental no futuro exercicio profesional.
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.
A Proba obxectiva poderá combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve e de desarrollo sobre un tema, etc. |
Estudo de casos |
Partindo da descripción da situación dun caso facilitada polo profesor, o alumno debe ser capaz de analizar os feitos para chegar a unha decisión razoada de análise do proceso. |
Resumo |
Elaboración de síntese dos principais contidos traballados. É unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Presentación oral |
Recensión bilbiográfica |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A atención personalizada nestas actividades ten o obxeto de orientar e guiar ó alumno no proceso de ensinanza/aprendizaxe.
Por outro lado, é unha fonte de información do profesor para coñecer o punto de aprendizaxe onde se atopan os alumnos e así poder incidir nos aspectos precisos para que os alumnos acaden os coñecementos da asignatura.
Ademáis o alumno dispón de atención personalizada no horario de titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B24 |
Valora o aprendizaxe de coñecementos adquiridos sobre o tema e a capacidade de defendelos e expoñelos.
|
2.5 |
Recensión bilbiográfica |
A8 A17 A26 |
Valora a capacidade de relacionar os coñecementos do alumno co contido do texto. |
2.5 |
Traballos tutelados |
A17 A27 B16 B24 |
Valora a capacidade de elaboración de material de intervención para o futuro exercicio profesional. |
10 |
Estudo de casos |
A8 A26 A27 B16 B24 |
Valora o aprendizaxe adquirido na resolución de casos clínicos plantexados durante as clases interactivas e expositivas. |
2.5 |
Proba obxectiva |
A8 A17 A25 A26 A27 B1 B16 C6 |
Valora os coñecementos e destrezas adquiridas sobre a asignatura. |
80 |
Resumo |
A8 A17 A25 A26 A27 B1 |
Valora a capacidade de síntesis dos aspectos fundamentais do contido da asignatura |
2.5 |
|
Observacións avaliación |
Para
superar a materia é condición necesaria aprobar a Proba Obxectiva (exame), polo
que os traballos non puntuarán ata que o exame estea aprobado (polo menos un 5
sobre 10). Ademais
destes 5 aspectos (presentación oral, recensión bibliográfica, traballos tutelados,
proba obxectiva e resumo), tamén poderá influír na puntuación o grao de
implicación do alumno na materia (asistencia, participación, interese, destrezas
adquiridas etc.) podendo variar ata 0.15 puntos na nota final para aqueles que,
superando o Exame Oficial, están próximos ao momento de corte de cada
cualificación. A
asistencia ás clases é primordial para comprender a materia, máis aínda ás
clases interactivas cuxo contido tamén é materia de exame. ESPECIFICACIÓNS
ADICIONAIS: 1. Aplicaranse os mesmos criterios
avaliadores á 2ª convocatoria que á 1ª convocatoria. 2. Os traballos serán entregados na mesma
data por parte de todo o alumnado, caso de non entrega, non puntúan. 3. A realización fraudulenta das probas ou
actividades de avaliación, implicará directamente a cualificación de suspenso
con nota numérica 0 (seguindo o artigo 11, apartado 4b do Regulamento
disciplinar do estudantado da UDC) 4. O alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, será
avaliado cos mesmos criterios que o resto do alumnado tendo que levar a cabo os
mesmos traballos e, aqueles que sexan en grupo, deberán integrarse co resto do
alumnado para a súa realización.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Patoloxía da audición. voz e deglución/652G04015 | Audioloxía clínica/652G04018 |
|
Materias que continúan o temario |
Anatomía dos órganos da audición e a linguaxe/652G04001 | Fundamentos de intervención logopédica/652G04005 |
|
Observacións |
GREEN CAMPUS: Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: 1. Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. 2. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara
- Empregarase papel reciclado
- Evitarase a realización de borradores
|
|