Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A17 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A25 |
Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais. |
A26 |
Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica. |
A27 |
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico da deficiencia auditiva |
A8
|
|
|
Coñecer e realizar a intervención logopédica na deficiencia auditiva |
A17
|
|
|
Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais. |
A25
|
|
|
Adquirir un coñecemento práctico para a evaluación logopédica. |
A26
|
|
|
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
A27
|
|
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B16
|
|
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cós que deben enfrentarse. |
|
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. DEFICIENCIA AUDITIVA |
1. Concepto e aspectos básicos da deficiencia auditiva
2. A deficiencia auditiva nas distintas etapas da vida
3. Detección da deficiencia auditiva. Fundamentos do proceso de valoración e diagnóstico.
|
2. BASES DA INTERVENCIÓN NO NENO CON DEFICIENCIA AUDITIVA |
1. Características e desenrolo do neno xordo
2. O papel da familia no desenrolo e na estimulación da linguaxe
3. Enfoques e métodos de intervención
4. Intervención temperá
5. Aspectos didácticos da escolarización
6. Trastornos asociados á deficiencia auditiva. Sordoceguera.
|
3. BASES DA INTERVENCIÓN NO ADULTO CON DEFICIENCIA AUDITIVA |
1. Características da deficiencia auditiva no adulto e no envejecimiento
2. Obxectivos e enfoques da intervención
|
4. DISPOSITIVOS DE AXUDA PARA AS DEFICIENCIAS AUDITIVAS |
1. Implantes cocleares
2. Prótesis auditivas ou audífonos
3. Dispositivos auxiliares
|
5. REHABILITACIÓN AUDITIVA PARA A ADAPTACIÓN PRÓTÉSICO-AUDITIVA EN NENOS E ADULTOS |
1. Programación e preentrenamento para a adaptación de implantes cocleares
2. Rehabilitación/habilitación auditiva para a adaptación de prótesis e implantes cocleares en nenos
3. Rehabilitación/habilitación auditiva para a adaptación de prótesis e implantes cocleares en adultos
4. Resultados
|
6. SOFTWARE E OUTROS RECURSOS INFORMÁTICOS DE APOYO Á INTERVENCIÓN/REHABILITACIÓN DA DEFICICIENCIA AUDITIVA |
1. Programas informáticos de Rehabilitación/habilitación auditiva
2. Outros programas informáticos de apoyo á intervención na deficiencia auditiva
3. Páxinas web e enlaces de interés |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A8 A25 |
1 |
1 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A17 A26 A27 B1 C6 |
16 |
0 |
16 |
Oral presentation |
B24 |
3 |
12 |
15 |
Critical bibliographical |
A8 A17 A26 |
1 |
2 |
3 |
Supervised projects |
A17 A27 B16 B24 |
9 |
90 |
99 |
Objective test |
A8 A17 A25 A26 A27 B1 B16 C6 |
1 |
0 |
1 |
Case study |
A8 A26 A27 B16 B24 |
6 |
0 |
6 |
Summary |
A8 A17 A25 A26 A27 B1 |
1 |
3 |
4 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Actividades que se levará a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Oral presentation |
Exposición verbal do alumno sobre un tema. Require un traballo previo de elaboración do contido e da metodoloxía da presentación.
|
Critical bibliographical |
Lectura crítica de artigos. Comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema e á opinión propia. |
Supervised projects |
Elaboración de material de intervención a partir das pautas facilitadas polo profesor.
O obxeto deste punto e fomentar a autonomía do alumno na preparación de material de intervención, aspecto fundamental no futuro exercicio profesional.
|
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.
A Proba obxectiva poderá combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve e de desarrollo sobre un tema, etc. |
Case study |
Partindo da descripción da situación dun caso facilitada polo profesor, o alumno debe ser capaz de analizar os feitos para chegar a unha decisión razoada de análise do proceso. |
Summary |
Elaboración de síntese dos principais contidos traballados. É unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Introductory activities |
Oral presentation |
Critical bibliographical |
Supervised projects |
Case study |
Objective test |
|
Description |
A atención personalizada nestas actividades ten o obxeto de orientar e guiar ó alumno no proceso de ensinanza/aprendizaxe.
Por outro lado, é unha fonte de información do profesor para coñecer o punto de aprendizaxe onde se atopan os alumnos e así poder incidir nos aspectos precisos para que os alumnos acaden os coñecementos da asignatura.
Ademáis o alumno dispón de atención personalizada no horario de titorías.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
B24 |
Valora o aprendizaxe de coñecementos adquiridos sobre o tema e a capacidade de defendelos e expoñelos.
|
2.5 |
Critical bibliographical |
A8 A17 A26 |
Valora a capacidade de relacionar os coñecementos do alumno co contido do texto. |
2.5 |
Supervised projects |
A17 A27 B16 B24 |
Valora a capacidade de elaboración de material de intervención para o futuro exercicio profesional. |
10 |
Case study |
A8 A26 A27 B16 B24 |
Valora o aprendizaxe adquirido na resolución de casos clínicos plantexados durante as clases interactivas e expositivas. |
2.5 |
Objective test |
A8 A17 A25 A26 A27 B1 B16 C6 |
Valora os coñecementos e destrezas adquiridas sobre a asignatura. |
80 |
Summary |
A8 A17 A25 A26 A27 B1 |
Valora a capacidade de síntesis dos aspectos fundamentais do contido da asignatura |
2.5 |
|
Assessment comments |
In
order to pass the subject, it is a necessary condition to have passed the
Objective Test (exam), so the work will not score until the exam is passed (at
least 5 out of 10). In
addition to these 5 aspects (oral presentation, bibliographical review, tutored
work, objective test and summary), the degree of student involvement in the
subject (attendance, participation, interest, acquired skills, etc.) may also
influence the score. vary up to 0.15 points in the final grade for those who,
having passed the Official Exam, are close to the cut-off point for each grade. Class
attendance is essential to understand the subject, even more so in interactive
classes whose content is also subject to examination. ADDITIONAL
SPECIFICATIONS: 1.
The same evaluation criteria will be applied to the 2nd call as to the 1st
call. 2.
The works will be delivered on the same date by all the students, in case of
non-delivery, they do not score. 3.
The fraudulent performance of the tests or evaluation activities will directly
imply the qualification of suspense with a numerical grade 0 (following article
11, section 4b of the Disciplinary Regulation of the UDC student body) 4.
Students with recognition of part-time dedication and academic exemption from
attendance will be evaluated with the same criteria as the rest of the
students, having to carry out the same tasks and, those that are in groups,
must be integrated with the rest of the students for its realization.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Hearing, Voice and Swallowing Disorders/652G04015 | Clinical Audiology/652G04018 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Anatomy of the Organs of Hearing and Speech/652G04001 | Foundations of Speech Therapy Intervention/652G04005 |
|
Other comments |
GREEN CAMPUS: To help achieve an immediate sustainable environment and comply with strategic objective 2 of the "V Action Plan of the Green Campus FCS Program (2023-2025)", the documentary work carried out in this subject: Mostly they will be requested in virtual format and computer support. If done on paper: No plastics will be used; Double-sided printing will be done; Recycled paper will be used; Drafts will be avoided. |
|