Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Adquirir coñecementos que lle permitan establecer o recurso Xeronto-xeriátrico adecuado de acordo ás características da persoa maior |
A6 |
Desenvolver a autonomía suficiente para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas dentro do campo da Xerontoloxía, en contextos interdisciplinares tanto públicos como privados e, no seu caso, cun alto compoñente de transferencia do coñecemento. |
A7 |
Adquirir coñecementos avanzados e demostrando, nun contexto de investigación científica e tecnolóxica ou altamente especializado, unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos e prácticos e da metodoloxía de traballo no campo da Xerontoloxía |
A8 |
Saber aplicar e integrar os coñecementos adquiridos, a comprensión destes, a súa fundamentación científica e as súas capacidades de resolución de problemas en contornas sociais e sociosanitarias e definidos de forma imprecisa, incluíndo contextos de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais do campo da xerontoloxía |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións– e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C10 |
Coñecer e aplicar o método científico na redacción de proxectos |
C11 |
Saber difundir os resultados obtidos no desenvolvemento da súa actividade a través das fontes de información dispoñibles para a comunidade científica |
C13 |
Coñecer as posibilidades da investigación no campo da xerontoloxía a fin de motivar aos estudantes para incorporarse á mesma, posibilitando a realización de teses doutorais |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento e aplicación das principais fontes de información estatística sobre a poboación.
|
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Coñecemento e aplicación das principais técnicas e instrumentos para a análise demográfica da poboación.
|
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Coñecemento dos principais indicadores relacionados co estudo da poboación. |
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Coñecemento da composición da poboación por sexo e idade. |
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Coñecemento das principais características da poboación en relación coa actividade económica e os seus impactos nos sistemas de benestar. |
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Coñecemento dos principais fenómenos demográficos e o seu impacto no envellecemento. |
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Coñecemento do envellecemento da poboación en Galicia e España e a situación no contexto da Unión Europea. |
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Coñecemento das principais diferenzas no proceso de envellecemento: diferenzas xeográficas, diferenzas espaciais, diferenzas por sexo. |
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Coñecemento do sistema de pensións en España: a súa evolución recente, as súas reformas, a súa situación actual e os seus retos e alternativas de futuro. |
AP5 AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM4 BM5
|
CM10 CM11 CM13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: Estudo da poboación. Consideracións xerais |
TEMA 1. Descrición e contidos
TEMA 2. Dispoñibilidade de información
TEMA 3. Detalles conceptuais
|
BLOQUE II: Composición e características da poboación |
TEMA 4. Composición da poboación por sexo e idade
TEMA 5. As pirámides de poboación
TEMA 6. Actividade económica e impacto nos sistemas de benestar
|
BLOQUE III: Estudo dos principais fenómenos demográficos e incidencia no envellecemento |
TEMA 7. Nacemento e fertilidade
TEMA 8. Mortalidade
|
BLOQUE IV: Envellecemento da poboación e sistemas de pensións |
TEMA 9. Envellecemento da poboación en Galicia e España
TEMA 10. O sistema de pensións en España e as súas reformas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A7 A8 B2 B4 B5 C10 C11 C13 |
10 |
36 |
46 |
Proba obxectiva |
A5 A7 A8 B1 C13 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A8 B5 B1 C10 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Clases interactivas de laboratorio: terán lugar na aula de informática ou na aula de clases utilizando os ordenadores persoais dos/as alumnos/as. Nestas clases interactivas, o alumnado deberá resolver exercicios prácticos de demografía nos que empregarán as ferramentas e fórmulas descritas nas clases teóricas. O estudantado debe, ademais, analizar e comentar aspectos relacionados coa demografía e o envellecemento. |
Proba obxectiva |
Proba de elección múltiple sobre o contido da materia explicado nas clases. |
Sesión maxistral |
Explicación dos contidos teóricos da materia. Estas clases apoiaranse no uso de presentacións en PowerPoint e analizaranse páxinas web institucionais onde se pode atopar información estatística para a análise da poboación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante titorías personalizadas individuais e grupais ao longo de todo o cuadrimestre e de acordo aos horarios establecidos na FCS. O alumnado poderá poñerse en contacto coa profesora da materia a través do correo electrónico (laura.lorenzo.lopez@udc.es) ou de maneira presencial a fin de establecer titorías, sempre de acordo á dispoñibilidade de ambos ou aos horarios establecidos.
Dado que é unha materia cunha parte práctica relevante, o traballo persoal do/a alumno/alumna é unha parte fundamental da avaliación da mesma, supoñendo un número de horas (mínimo) similar ás horas presenciais na aula. A atención persoalizada ao alumno/a axudará a completar de forma individualizada a súa formación, principalmente na procura de información referida a datos demográficos da poboación, a realización das actividades prácticas propostas durante o curso, así como do exame da materia.
ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA, segundo estable a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b), o alumnado poderá solicitar sempre que o precise titorías co profesorado da materia, facilitando o modo presencial ou virtual segundo a dispoñibilidade do/a alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A5 A7 A8 B5 B1 C10 |
Por asistencia a docencia presencial na aula e/ou laboratorio. |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A7 A8 B1 C13 |
Proba de elección múltiple sobre o contido da materia explicado nas clases. |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A7 A8 B2 B4 B5 C10 C11 C13 |
Realización de tarefas en clases interactivas de laboratorio. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario ter superada a proba obxectiva. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de “suspenso” na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Martínez Roget, F. (2002). Demografía Gerontológica. Sega Ediciones. Santiago de Compostela. |
Bibliografía complementaria
|
|
- Arroyo, A. (Coord.) (2003). Tendencias demográficas durante el siglo XX en España. Universidad de Sevilla-Instituto Nacional de Estadística.
- Entremont, A. (2001). Diez temas de demografía. Ediciones Internacionales Universitarias. Madrid.
- Fernández Leiceaga, X. (Dir) (2000). Avellentamento demográfico e consecuencias socioeconómicas. Edicións Xerais de Galicia. Vigo.
- Hinde, A. (1998). Demographic methods. Arnold. London.
- Livi-Bacci, M. (1993). Introducción a la demografía. Editorial Ariel. Barcelona.
- Nyce, Steven A., Schieber, Sylvester, J. (2005). The economic implications of aging societies: The costs of living happily ever after. Cambridge University Press. Cambridge, UK.
- Onofri, P. (Editor) (2004). The economics of an ageing population: Macroeconomic issues. Cheltenham: Edward Elgar.
- Pressat, R. (1989). Introducción a la demografía. Ariel. Barcelona.
- Preston, S.H., Heuveline, P., Guillot, M. (2001). Demography: Measuring and modeling population processes. Ed. Blackwell. Oxford.
- Reher, D., Valero, A. (2005). Fuentes de información demográfica en España.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Economía Xerontolóxica/653540023 | Valoración en Xerontoloxía/653540002 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións xerais para o estudo da materia: - Asistencia regular ás clases
- Realización das prácticas de laboratorio
- Estudo diario dos materiais impartidos e da bibliografía básica
- Consulta da bibliografía complementaria recomendada
- Participación e discusión activa nas actividades que se organizan
- Iniciación ao manexo e xestión da folla de cálculo de Microsoft Excel
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia: - Usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
- Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
GREEN CAMPUS: Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: - Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático.
- De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara
- Empregarase papel reciclado
- Evitarase a realización de borradores
|
|