Identifying Data 2023/24
Subject (*) Intervention in Gerontology Code 653540003
Study programme
Máster Universitario en Xerontoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 4
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
González-Abraldes Iglesias, Isabel
E-mail
i.gonzalez-abraldes@udc.es
Lecturers
González-Abraldes Iglesias, Isabel
Marante Moar, María Pilar
Millan Calenti, Jose Carlos
E-mail
i.gonzalez-abraldes@udc.es
p.marante@udc.es
jose.millan.calenti@udc.es
Web http://estudos.udc.es/gl/subject/4540V01/4540003/2021
General description Coñecer os diferentes tipos e programas de intervención en xerontoloxía, co obxectivo de poder aplicar os distintos coñecementos en procesos de intervención con persoas maiores.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 To be able to recognize the main pathologies and geriatric syndromes through the application of new and innovative work methodologies adapted to the field of gerontology
A2 Be able to apply the method of comprehensive geriatric and gerontological assessment in order to establish the bases for implementing the individualized care plan
A5 Acquire knowledge that allows the student to establish the appropriate Geronto-geriatric resource according to the characteristics of the older person
A6 Develop sufficient autonomy to participate in research projects and scientific or technological collaborations within the field of Gerontology, in interdisciplinary contexts both public and private and, where appropriate, with a high component of knowledge transfer.
A7 Acquire advanced knowledge and demonstrating, in a context of scientific and technological or highly specialized research, a detailed and informed understanding of the theoretical and practical aspects and the methodology of work in the field of Gerontology
B1 Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
B2 That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solving problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to gerontology and geriatrics
B3 That students are able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments from information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
B4 That students know how to communicate their conclusions – and the knowledge and ultimate reasons that support them – to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
C2 Mastering oral and written expression in a foreign language
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais intervencións no paciente xerontolóxico. AJ1
AJ5
AR1
AR2
BC1
BC2
CC3
Comprender as características que han de reunir os equipos de intervención en Xerontoloxía. AJ2
AJ5
BC3
BC4
CC2
CC3
Razoar metodicamente co resto de membros dun equipo profesional, estando capacitados para discutir a información e interactuar co fin de obter as conclusións máis adecuadas acerca das pautas de intervención e acordo ás valoracións previas. AJ1
AJ2
AJ5
AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
CC2
CC3
Desenvolver habilidades de aprendizaxe para que a partir dos criterios de valoración establecidos poder establecer as pautas de intervención adecuadas á problemática exposta. AJ1
AJ2
AR1
BC2
BC3
BC4
CC3
Proporcionar os coñecementos necesarios para o deseño, o desenvolvemento, a execución e a avaliación dos diversos programas de intervención. AJ1
AJ2
AR2
BC2
BC3
CC3
Coñecer as tendencias actuais da planificación, programación e control da clase nas actividades físicas para as persoas maiores. AJ1
AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
CC3
Realizar a planificación de programas tipo e de diferentes sesións de actividade física en seco e en auga AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
CC3

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Bases biolóxicas do proceso de envellecemento 1.1 Envellecemento e cambios sensoriais e perceptivos.
1.2 Cambios no sistema nervioso central ( SNC) asociados ao envellecemento
1.3. Cambios estruturais;
1.4. Cambios funcionais;
1.5. Plasticidade cerebral
TEMA 2. Bases psicosociais do proceso de envellecemento 2.1 O envellecemento como proceso.
2.2 O envellecemento como proceso de adaptación emocional.
2.3 A construción das etapas do proceso de envellecemento.
2.4 Funcionamento psicolóxico e envellecemento.
2.5 O reto da soidade na vellez.
TEMA 3. Técnicas non farmacolóxicas aplicadas a persoas maiores 3.1 Concepto de terapias non farmacolóxicas ( TNF).
3.2 TNF orientadas á persoa maior.
TEMA 4. Intervención nos síntomas psicolóxicos e conductuales da demencia 4.1. Síntomas psicolóxicos e conductuales da demencia.
4.2 Xénese dos SPCD
4.3 Manexo xeneral dos SPCD.
4.4 Terapias non farmacolóxicas orientadas aos SPCD.
TEMA 5. Alimentación e nutrición saudable 5.1 Necesidades nutricionais en persoas maiores.
5.2 Pirámide de alimentación saudable.
TEMA 6. Benestar e desenvolvemento persoal ao longo da vida: envellecemento positivo 6.1 O benestar das persoas maiores
6.2 Xerontoloxía positiva
6.3 Emocionalidad positiva
6.4 Intervencións multimodales: Programas para a mellora do benestar en persoas maiores.
TEMA 7. Lecer e tempo libre en Xerontoloxía 7.1 O aproveitamento do tempo lecer desde unha perspectiva saudable: implicacións socio-educativas.
7. 2 Programas para o desenvolvemento persoal por medio do lecer
TEMA 8. Intervención psicosocial 8.1. Programas orientados ao benestar psíquico-cognitivo-emocional.
8.2 Programas para o desenvolvemento emocional.
8.3Programas para vivir máis felices con sentido do humor.
8.4 Programas para traballar a reminiscencia e a identidade persoal.
TEMA 9. Intervención sobre coidador informal de persoas dependentes 9.1 O marco teórico e aspectos xerais da intervención terapéutica con coidadores.
9.2 sesións de intervención terapéutica.
9.3 A enfermidade de Alzheimer: da reacción ao diagnóstico e á súa comprensión.
9.4 Como relacionarse coa persoa con Alzheimer-
9.5 Manexar a ansiedade: aprender a relaxarse.
9.6 Integración do rol de coidador na identidade persoal.
9.7 Potenciar a resiliencia xestionando as propias emocións.
9.8 A empatía coa persoa con Alzheimer.
TEMA 10. Programas para a promoción da saúde 10.1 Os novos roles das persoas maiores: inquietudes e necesidades.
10.2 Desenvolvemento persoal e ciclo vital.
10.3 Programas de promoción de saúde para adultos maiores
TEMA 11. Exercicio, mobilidade e actividade física 11.1 Concepto de exercicio, mobilidade e actividade física.
11.2 Promoción da práctica de actividade física no adulto maior
TEMA 12. Prevención da fraxilidade a través da actividade física 12.1 Concepto de fraxilidade.
12.2 Programas preventivos
TEMA 13. Novas tendencias de programas de exercicio e benestar en maiores 13.1 O exercicio físico como hábito saudable
13.2 Envellecemento activo, calidade de vida e exercicio físico
TEMA 14. Da eliminación de barreiras ao deseño universal. Produtos de apoio 14.1 Historia da accesibilidade.
14.2 Produtos de apoio: concepto e clasificación.
14.3 Prescrición e usabilidade de Produtos de apoio nas persoas maiores
TEMA 15. Novas tecnoloxías na intervención con persoas maiores. 15.1 Tecnoloxía para maiores: aplicacións e dispositivos de utilidade.
15.2 Programas de intervención a través das novas tecnoloxías.
TEMA 16. Intervención en coidados paliativos. 16.1. Algúns antecedentes históricos e desenvolvemento da medicina paliativa
16.2 Obxectivos específicos de intervención en coidados paliativos
16.3 Intervención psicolóxica en coidados paliativos: revisión e perspectivas. Equipo multidisciplinar

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Critical bibliographical A1 A2 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 C2 C3 0 10 10
Supervised projects A1 A2 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 C2 C3 0 10 10
Multiple-choice questions A1 A2 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 C2 C3 4 40 44
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 32 0 32
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Critical bibliographical Análise crítica dun artigo científico mediante a súa comparación con outros artigos do mesmo ámbito
Supervised projects Realización de traballos de revisión bibliográfica
Multiple-choice questions Exame tipo test composto por corenta preguntas con catro respostas cada unha das cales unicamente unha será correcta.
Guest lecture / keynote speech Exposición dos diferentes temas que constitúen a materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Daránselle pautas ao alumno para realizar os traballos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Critical bibliographical A1 A2 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 C2 C3 Análise crítica de varios artigos científicos 20
Supervised projects A1 A2 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 C2 C3 Elaboración de Traballos 30
Multiple-choice questions A1 A2 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 C2 C3 Exame tipo test composto por 40 preguntas con catro respostas cada unha das cales unicamente unha será correcta 50
 
Assessment comments

Para superar a materia é necesario superar
cada una das partes que a compoñen

TRABALLOS TUTELADOS: Caso de detectar fraude, copia ou
praxio na redacción do traballo da disciplina, cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese:
o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na
convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se
produce na primeira oportunidade como na segunda. Para iso, procederase a
modifica-la súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose
necesario.


Sources of information
Basic Millán Calenti JC (2011). Gerontología y Geriatría. Valoración e Intervención. Madrd. Ed. Médica Panamericana
Millán Calenti JC (2006). Principios de Gerontología y Geriatría. Madrid. Ed. Mc-Graw Hill Interamericana

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Assessment in Gerontology/653540002
Clinic Gerontology I/653540005

Subjects that continue the syllabus
Geriatric Pathology and Intervention/653540008

Other comments

Recomendacións para o estudo da materia:

·       Asistencia regular ás clases.

·       Realización das prácticas de laboratorio.

·       Estudo diario dos materiais impartidos e da bibliografía básica.

·       Consulta da bibliografía complementaria recomendada.

·       Participación e discusión activa nas actividades que se organicen.

·       Realización das probas obxectivas que se vaian realizando.

Para contribuír á consecución dunha contorna sostible inmediata e cumprir o obxectivo estratéxico 2 do "IV Plan de Actuación do Programa Campus Verde FCS (2020-2022)", o traballo documental realizado neste ámbito:

a) A maioría solicitarase en formato virtual e soporte informático.

b) Se está realizado en papel:

- Non se utilizarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Utilizarase papel reciclado.

- Evitaranse borradores.

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

 -Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.