Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Adquirir coñecementos que lle permitan establecer o recurso Xeronto-xeriátrico adecuado de acordo ás características da persoa maior |
A6 |
Desenvolver a autonomía suficiente para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas dentro do campo da Xerontoloxía, en contextos interdisciplinares tanto públicos como privados e, no seu caso, cun alto compoñente de transferencia do coñecemento. |
A7 |
Adquirir coñecementos avanzados e demostrando, nun contexto de investigación científica e tecnolóxica ou altamente especializado, unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos e prácticos e da metodoloxía de traballo no campo da Xerontoloxía |
A8 |
Saber aplicar e integrar os coñecementos adquiridos, a comprensión destes, a súa fundamentación científica e as súas capacidades de resolución de problemas en contornas sociais e sociosanitarias e definidos de forma imprecisa, incluíndo contextos de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais do campo da xerontoloxía |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións– e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
C10 |
Coñecer e aplicar o método científico na redacción de proxectos |
C11 |
Saber difundir os resultados obtidos no desenvolvemento da súa actividade a través das fontes de información dispoñibles para a comunidade científica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Que os estudantes sexan capaces de aplicar os coñecementos adquiridos na realización dun traballo, que aplicando o método científico contribúe con indicacións de calidade ao coñecemento xerontolóxico. |
AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CM1 CM2 CM3 CM8 CM9 CM10 CM11
|
Que os alumnos coñezan o método axeitado para a realización de exposicións orais. |
AP5 AM1
|
BM3 BM4
|
CM1 CM2 CM9 CM11
|
Que os/as estudantes sexan capaces de presentar e defender ante o tribunal cualificadoros principais resultados e conclusións do traballo realizado. |
AI2 AM1
|
BM2 BM3 BM4
|
CM1 CM2 CM3 CM9 CM10 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
El Trabajo consistirá en la elaboración de una investigación del ámbito sanitario o socio-sanitario llevada a cabo por el estudiante en la que se hará especial hincapié en la aplicación de dicha investigación al campo de la gerontología y la geriatría que deberá ser entregado en los plazos establecidos y con el Vº Bº del director |
A modo de resumen, un TFM deberá constar, al menos, de los siguientes apartados: Resumen, Palabras Clave, Tabla de Contenidos, Introducción, Justificación y Objetivos, Resultados, Discusión, Conclusiones y Referencias Bibliográficas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C8 C9 C10 |
0 |
150 |
150 |
Análise de fontes documentais |
A5 B5 |
0 |
20 |
20 |
Seminario |
A6 A7 A8 B3 B4 C1 C2 |
10 |
0 |
10 |
Presentación oral |
C11 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O traballo consistirá na elaboración dunha investigación do campo sanitario ou sociosanitario levada a cabo polo alumnado, na que se fará especial fincapé na aplicación da devandita investigación no campo da xerontoloxía e xeriatría que debe entregarse nos prazos previstos. e co Vº Bº do director. |
Análise de fontes documentais |
Neste apartado contémplase a realización e presentación do proxecto de TFM. Para que unha proposta de TFM se considere aceptada e o estudante poida proceder ao seu desenvolvemento e elaboración, o alumno deberá presentar, antes do remate do primeiro cuadrimestre e co Vº Bº do titor asignado, ante a Comisión Académica do Máster, unha proposta do Traballo que pretende desenvolver, que incluirá os seguintes elementos:
- Resumo, máximo mil palabras, do contido do proxecto (antecedentes, obxectivos e hipóteses da investigación, metodoloxía a empregar no Traballo).
- Esquema ou índice xeral (posible estrutura en capítulos e epígrafes principais do Traballo a realizar).
- Selección bibliográfica relacionada co tema de estudo. Polo menos o 80% dos traballos que xustifiquen o interese pola súa investigación deben ser de calidade científica, en inglés e incluídos en bases de datos bibliográficas como Medline.
- Sinatura do titor e alumno.
Unha vez que a aprobación da Comisión e do titor da proposta presentada, o alumno procederá ao desenvolvemento do traballo tutelado final.
|
Seminario |
Esta sección fai referencia as tutoriais có Director desenvolvidas ao longo do proceso de preparación do proxecto e do TFM final |
Presentación oral |
De acordo cos prazos establecidos, os estudantes deberán facer unha presentación pública do traballo realizado ante o tribunal establecido para a súa cualificación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
Seminario |
|
Descrición |
Ao longo do curso, os estudantes poderán solicitar unha atención personalizada, tanto co coordinador do máster como co seu titor do TFM |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
C11 |
De acordo cos prazos establecidos, os estudantes deberán facer unha presentación pública do traballo realizado ante o tribunal establecido para a súa cualificación. |
40 |
Traballos tutelados |
A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C8 C9 C10 |
O traballo consistirá na preparación dunha investigación do campo sanitario ou sociosanitario levada a cabo polo alumno na que se fará especial fincapé na aplicación da devandita investigación no campo da xerontoloxía e xeriatría que debe entregarse nos prazos establecidos e co Vº Bº do director |
60 |
|
Observacións avaliación |
A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso na materia da correspondente convocatoria, quedando sen efecto a cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
O estudantado ten á súa disposición a biblioteca de Oza, así como as fontes bibliográficas recollidas nas bases de datos de acceso aberto proporcionadas pola UDC para que de entre elas e segundo o tema do TFM elixido poidan seleccionar as máis axeitadas. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Demografía do Envellecemento/653540001 | Valoración en Xerontoloxía/653540002 | Prácticas Externas. Especialidade Clínica/653540009 | Intervención en Xerontoloxía/653540003 | Xerontoloxía Clínica I/653540005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xerontoloxía Clínica II/653540007 | Patoloxía e Intervención Xeriátrica/653540008 | Prácticas Externas. Especialidade Clínica/653540009 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Contribuír ao logro dun ambiente inmediato sostible e cumprir o obxectivo estratéxico 2 do "IV Plan de acción do programa FCS Green Campus (2020-2022)", o traballo documental realizado nesta área: a) A maioría solicitarase en formato virtual e soporte informático. b) Se está feita en papel: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dúas caras. - Empregarase papel reciclado. - Evitaranse os borradores. |
|