Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A1 |
Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada |
A2 |
Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados |
B1 |
Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria |
B2 |
Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita |
B3 |
Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora |
B4 |
Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis |
B5 |
Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información |
B6 |
Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar |
B8 |
CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B9 |
CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B10 |
CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios |
B11 |
CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B12 |
CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo |
C1 |
Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita en un idioma extranjero |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C7 |
Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigacion, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e deseñar a estrutura dun protocolo de investigación en Ciencias da Saúde |
AI1 AI2
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BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI8 BI9 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI8 CI9
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Coñecer e aplicar os deseños de investigación de uso máis habitual en Ciencias da Saúde |
AI1 AI2
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BI1 BI3 BI4 BI5 BI8 BI9 BI12
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CI1 CI2 CI3 CI8 CI9
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Ser capaz de decidir que tipo de estudo é o máis adecuado para responder a unha pregunta de investigación |
AI1 AI2
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BI1 BI4 BI9 BI10
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Saber calcular, interpretar e aplicar as principais medidas epidemiolóxicas de frecuencia de enfermidade, asociación e impacto |
AI1 AI2
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BI1 BI4 BI5 BI9 BI12
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CI3
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Ser capaz de interpretar e aplicar adecuadamente os principais resultados dun estudo de investigación en Ciencias da Saúde |
AI2
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BI2 BI4 BI6 BI11
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CI7 CI8
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Estrutura xeral dun proxecto de investigación |
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2. Precisión e validez. Limitacións e sesgos na investigación clínica. |
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3. Poboación e mostra. Técnicas de mostraxe e introdución ao tamaño mostral. |
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4. Tipos de estudos clínicos epidemiolóxicos: deseños cuantitativos experimentais, case-experimentais e observacionales. |
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5. Recolección de datos en investigación cuantitativa. |
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6. Significación estatística e relevancia clínica. |
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7. Medidas de frecuencia, asociación e impacto. |
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8. Estratexia de análise estatística. Interpretación de resultados en estudos clínico-epidemiolóxicos. |
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CONTIDOS PRÁCTICOS |
1. Apartados dunha proposta de investigación para a súa presentación en comités e axencias de avaliación
2. Métodos de mostraxe en investigación cuantitativa. Identificación de artigos con diferentes métodos de selección muestral.
3. Tipos de estudos experimentais. Ensaio clínico. Ensaio de campo. Ensaio comunitario de intervención. Exemplos prácticos.
4. Tipos de estudos observacionales. Estudos ecolóxicos. Estudos de prevalencia. Estudos de casos e controis. Estudos de cohortes ou de seguimento. Exemplos prácticos.
5. Vantaxes e inconvenientes dos diferentes tipos de estudo
6. Concepto e medición da relevancia clínica. Exemplos prácticos.
7. Lectura crítica e interpretación de resultados en investigación cuantitativa en Ciencias da Saúde. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C7 C8 C9 |
0 |
15 |
15 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C7 C8 C9 |
0 |
1 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 C3 C8 C9 |
0 |
39 |
39 |
Traballos tutelados |
A1 A2 B1 B8 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C7 C3 C8 C9 |
0 |
10 |
10 |
Lecturas |
A1 A2 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C8 |
0 |
10 |
10 |
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Atención personalizada |
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0 |
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0 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Exporanse actividades de carácter práctico para aplicar os contidos teóricos da materia mediante a utilización das tecnoloxías da información. Realizaranse prácticas de uso de software para análise bioestatístico e epidemiolóxico. |
Proba obxectiva |
Esta proba permitirá avaliar o grao de adquisición de coñecementos |
Sesión maxistral |
Exposición teórica dos contidos para desenvolver na materia |
Traballos tutelados |
Traballo consistente na elaboración dun borrador breve dun protocolo de investigación sobre unha temática elixida polo/a estudante, desde a perspectiva da investigación cuantitativa. Programaranse varias entregas que serán revisadas polas docentes, que tutelarán o alumnado na elaboración do traballo final. |
Lecturas |
Facilitarase aos estudantes textos como material de estudo e profundización nos contidos traballados |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
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Descrición |
A atención personalizada relacionada con estas metodoloxías ten como finalidade orientar aos estudantes no estudo da materia e na realización dos traballos prácticos propostos. A través de titorías a distancia o profesorado abordará a resolución de dúbidas e orientará ao estudo.
As titorías faranse de forma individual ou en pequenos grupos, de maneira telemática, a través do correo electrónico, o Campus Virtual ou Teams. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C7 C8 C9 |
Proba obxectiva con preguntas tipo test, sobre os contidos desenvolvidos na materia |
50 |
Traballos tutelados |
A1 A2 B1 B8 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C7 C3 C8 C9 |
Traballo consistente na elaboración dun borrador breve dun protocolo de investigación sobre unha temática elixida polo/a estudante, desde a perspectiva da investigación cuantitativa. Programaranse varias entregas que serán revisadas polas docentes, que tutelarán o alumnado na elaboración do traballo final. |
50 |
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Observacións avaliación |
A avaliación damateria constará de dous partes: - Unha parte de avaliación continua (50%, 5 puntos sobre 10) consistente na elaboración, de forma individual, do borrador dun protocolo de investigación clínico-epidemiolóxica ou traslacional, de temática libre, coas especificacións indicadas polas profesoras da materia.
- Unha proba obxectiva (50%, 5 puntos sobre 10), en relación cos contidos desenvolvidos na materia.
Non presentado Obterá a cualificación de NP (Non Presentado), o/a alumno/a que non se presente á proba obxectiva. Segunda oportunidade O sistema de avaliación decrito será de aplicación tanto en primeira como en segunda oportunidade. Conservarase a nota do traballo tutelado obtida en primeira oportunidade. Para aqueles/as estudantes que non o realizasen, ou para os que queiran volver a ser avaliados, establecerase un novo prazo de entrega do traballo antes da proba obxectiva da segunda oportunidade. Segunda convocatoria e sucesivas No caso do alumnado de segunda convocatoria e sucesivas, non se conservarán as cualificacións obtidas en cursos anteriores. O sistema de avaliación será o mesmo que en primeira convocatoria. Alumnado a tempo parcial ou con dispensa académica Todas as observacións previas son aplicables ao estudantado a tempo parcial e/ou con dispensa académica. Convocatoria adiantada Os criterios son os establecidos nas "Normas deavaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao emáster universitario", artigo 19. Matrícula de honra Poderán optar a Matrícula de Honra os alumnos con unha media que supere o 9. As profesoras da materia poderán considerar criterios adicionais nos resultados obtidos polos estudantes en calquera das accións formativas programadas na guía docente. Plaxio
En caso de plaxio, aplicarase o seguinte:
- Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da
materia en que se cometese: o/a estudante será
cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria
correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta
se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
Realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación
A realización fraudulenta
das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará
directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e
respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un non presentado
nesta oportunidade
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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A bibliografía necesaria será
ofrecida a través da plataforma Moodle, xunto coa impartición de cada un dos
temas correspondentes. Como referencias xerais recoméndase a consulta dos seguintes textos: - Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J. Métodos de investigación clínica y epidemiológica (5ª ed.). Barcelona: Elsevier, 2019.
Hulley SB, Cummings SR, Browner WS, Grady D, Herast N, Newman TB. Designing clinical research (2nd ed.) Lippincott Williams& Wilkins. FletcherRH, Fletcher SW (2007). EpidemiologíaClínica (4ª ed.). Lippincott Williams &Wilkins. AltmanDG (1991) Practical statistics for medical research . Monographs on Statistics and AppliedProbability (first ed.). Chapman & Hall - Metodología de la Investigación (Fisterra.com): https://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion
Itinerario de Investigación e Innovación Biosanitaria (http://www.sergas.es/MostrarContidos_N3_T01.aspx?IdPaxina=60481) (http://www.youtube.com/user/Itinerariofegas) |
Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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Observacións |
OBXECTIVOS DE DESENVOLVEMENTO SOSTIBLE: Para axudar a acadar un contorno inmediato sostible e
cumprir co V Plan de Acción do Programa Green Campus (2023-2025):
- A entrega
dos traballos documentais que se leven a cabo nesta materia farase a
través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso
de facerse en papel: non se utilizarán plásticos, farase a impresión a
dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de
borradores.
- Débese
facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos
sobre o medio natural, tendo en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sustentabilidade no comportamento persoal e
profesional.
IGUALDADE DE XÉNERO E NON DISCRIMINACIÓN:
-Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria
deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...) -Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
-Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas
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