Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada |
A2 |
Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados |
A3 |
Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria |
A4 |
Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación |
A5 |
Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud |
B1 |
Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria |
B2 |
Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita |
B3 |
Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora |
B4 |
Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis |
B5 |
Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información |
B6 |
Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar |
B7 |
Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora |
B10 |
CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios |
B11 |
CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B12 |
CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo |
C1 |
Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C6 |
Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables |
C7 |
Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Comprender a importancia da medicina termal e da terapia acuática na promoción de estilos de vida saudables e no abordaxe preventivo, terapéutico e rehabilitador das doenzas crónicas e do desenrolo, poñendo especial énfasis no seu uso nos balnearios.
2. Iniciarse na investigación en termalismo e balneoterapia. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI10 BI11 BI12
|
CI1 CI2 CI3 CI4 CI5 CI6 CI7 CI8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CONTIDOS TEÓRICOS
1. Medicina Termal |
1.1. Conceptos, evolución histórica, e significación do termalismo e os tratamientos balnearios na actualidade.
1.2. Características dos diferentes centros de terapia termal. Principais compoñentes da terapia termal.
1.3. Principais características das aguas mineromedicinais e minerais naturais e o seu valor terapéutico e nutricional.
1.4. Técnicas hidrotermales y complementarias de la terapia termal.
1.5. Efectos fisiolóxicos da balneoterapia. Indicacions terapéuticas e precaucións da terapia termal.
1.6. Papel da Medicina termal na prevención, a promoción da saude e a calidade de vida.
1.7. Funcións dos diferentes profesionais dos centros termais.
|
CONTIDOS TEÓRICOS
2. A auga como entorno terapéutico |
2.1. Valor terapéutico da auga. Características do entorno acuático e as actividades na auga: factores físicos, psíquicos, sensorio-afectivos, sociais e ocupacionais.
2.2. O entorno acuático na idade infantil. A auga como elemento facilitador do desenrolo. Utilización do medio acuático na atención temperá.
2.3. Usos da auga e a actividade acuática na idade adulta e vellez. Usos na prevención r rehabilitación en diversas condicións de saúde e indicacións terapéuticas.
2.4. Entorno acuático e equipo multiprofesional.
|
CONTIDOS PRÁCTICOS |
1. Actividade práctica (saida de campo) levada a cabo en balnearios.
2. Actividade práctica (saida de campo) levada a cabo nun centro de terapia acuática.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 |
6 |
0 |
6 |
Presentación oral |
A2 B2 B4 B11 C1 C2 C3 |
1 |
3 |
4 |
Traballos tutelados |
A1 A3 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 |
0 |
22 |
22 |
Saídas de campo |
A4 A5 C4 C6 C7 C8 |
5 |
2 |
7 |
Proba mixta |
A4 A5 B12 C4 |
2 |
10 |
12 |
Análise de fontes documentais |
A5 B1 B2 B4 B5 C1 C3 C5 |
3 |
20 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Presentación oral |
Exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
Traballos tutelados |
A aprendizaxe dos contidos implicará a búsqueda de información en distintas fontes e a elaboración e defensa de un traballo. O profesor asesorará de forma individual as distintas etapas de esta actividade |
Saídas de campo |
Na medida do posible realizarase unha visita a un centro termal e a un centro de terapia acuática a determinar entre o profesorado e o alumnado preferiblemente en horario de clase |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Nas clases presenciais e nas saídas de campo o profesor atenderá de maneira particular ás necesidades do alumnado.
Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe de manera individualizada.
Durante o período docente se utilizarán diariamente para a comunicación entre o profesorado e alumnado o correo electrónico e o campus virtual, programando si é preciso titorías virtuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A4 A5 B12 C4 |
Proba con preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación |
30 |
Análise de fontes documentais |
A5 B1 B2 B4 B5 C1 C3 C5 |
Se deberá dar resposta a varias cuestións prantexadas polo profesorado acerca do termalismo e balneoterapia Para iso, deberá facerse unha análise dos documentos bibliográficos aportados polo profesorado (artígos, capítulos de libros, presentacións) relevantes para a temática, ademáis da búsqueda bibliográfica |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A3 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 |
Se evaluará a capacidade do alumnado para empregar as fontes bibliográficas, as TIC, así como o seu grao de comprensión da materia e a aplicación de metodoloxía de investigación mediante a realización dun traballo que será seleccionado conxuntamente co profesorado |
35 |
Presentación oral |
A2 B2 B4 B11 C1 C2 C3 |
Se valorarán tódolos aspectos dunha presentación oral que serán previamente fixados polo profesorado |
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- En cada tema se aportará bibliografía específica.
- O profesor responsable se reserva a posibilidade de realizar algún cambio na evaluación e outros aspectos que serán notificados aos estudiantes con suficiente antelación.
- Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)" os traballos documentais que se realicen nesta materia:
- a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático.
- b.- De realizarse en papel:
- - Non se empregarán plásticos.
- - Realizaranse impresións a dobre cara.
- - Empregarase papel reciclado.
- - Evitarase a realización de borradores.
4. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)". "Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade". "Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas". 5. "A realización fraudulenta das probas ou actividades de evaluación implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. |
|