Identifying Data 2023/24
Subject (*) Innovación en Promoción da Saúde. Rehabilitación e Autonomía Persoal Code 653862317s
Study programme
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (semipresencial)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Lecturers
Miguens Vázquez, Xoán
Montoto Marqués, Antonio
Rodríguez Sotillo, Antonio
Santos del Riego, Sergio Eduardo
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
antonio.montoto@udc.es
antonio.rodriguez.sotillo@udc.es
sergio.santos.delriego@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A2 Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados
A3 Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B6 Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar
B7 Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora
B8 CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B10 CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C6 Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AR3
BR3
CR4
CR6
CR7
CR8
AR1
AR2
BR1
BR2
BR4
BR5
BR6
BR7
BR9
BR10
CR1
CR9
AR4
AR5
BR8
BR12

Contents
Topic Sub-topic
SEMINARIO DE APRENDIZAXE COLABORATIVO
MAIS-ESPAZO COMPARTIDO (EC).
Traballo en grupos e exposicións.

EC é un título propio para a inclusión laboral e social da mocidade con discapacidade intelectual.

Hora e Data: De 9.00 a 14.00 horas (5 horas): horario matutino, en data a determinar, 2º cudarimestre.

Lugar: Escola Superior de Enxeñería de Caminos, Canais e Portos.

Profesorado: Prof. Sergio Santos del Riego, profesor de EC e da materia Innovación en Promoción da Saúde: Rehabilitación e Autonomía Persoal; e profesorado EC.

Asistencia obrigatoria.
Temáticas a abordar, entre outras:
- Atención á diversidade para a formación e inclusión socio-laboral.
- Promoción de Saúde como estratexia para fomentar o desenvolvemento humano biopsicosocial e a autonomía persoal.
Concepto de INNOVACIÓN:

Modalidades de actuación.

Investigación na innovación.

Innovación na tradición

Prof: Xoán Miguéns Vázquez

- Innovación vs TICs

- Innovación vs Investigación

- Innovación vs Invención.
INNOVACIÓN ASISTENCIAL en REHABILITACIÓN.

Formato PICOT e FINER aplicado a innovación

Referencias para garantir robustez metodológica

Prof: Xoán Miguéns Vázquez

- Selección de variables.

- Innovación na medición de resultados
INNOVACIÓN en PROMOCION DE LA AUTONOMÍA PERSOAL:


- Lei de Dependencia como innovación lexislativa.

- Aplicación dos Baremos en investigación e Innovación


Prof. Antonio Montoto Marqués

- Investigación desde a perspectiva legislativa

- Utilización dos Baremos en innovación
INNOVACIÓN EN VALORACIÓN FUNCIONAL:

- Valoracion funcional do adulto

- Valoracion funcional do seno

- Valoracion Funcional do anciano

Prof Antonio Montoto Marqués
- CIF: elemento innovador pendente de aplicación

- Investigar en avaliación funcional

- Avaliación funcional innovadora a nivel asistencial
INNOVACIÓN EN CALIDADE ASISTENCIAL HOSPITALARIA

- Normativas de calidade aplicadas na asistencia sanitaria

- Integracion don sistema normativo de avaliacion de calidade na actividade asistencial habitual.

Prof. Antonio Rodriguez Sotillo


- Atencion normativa naUnidade de Lesionados Medulares como paradigma de innovación en calidade asistencial
INNOVACIÓN en VALORACION e DSTRIBUCIÓN na UTILIZACION DE RECURSOS.

-Sistema Case Mix

-Sistema RUG.

Prof. Antonio Rodríguez Sotillo.



- Aplicación do sistema RUG en Rehabilitación.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 C6 40 10 50
Seminar B1 B4 B5 B8 B9 20 8 28
Supervised projects B2 B12 C1 3 6 9
Panel discussion B3 B7 C4 10 2 12
Collaborative learning B6 C7 C9 10 5 15
Document analysis B10 C8 6 4 10
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Descripción de contidos e conceptos de carácter xeral seguindo o formato habitual de exposición por parte do docente que non impide desenrollar unha sesión de carácter innovador tamen desde o punto de vista da docencia
Seminar Explicación de temas monográficos centrando a abordaxe desde unha perspectiva innovadora
Supervised projects Actividade destinada a que o alumnado aplique innovación tanto no sea ámbito profesional asistencial como desde o punto de vista de investigación
Panel discussion Coloquio participativo de contidos de maior interese para os medios e redes sociais de xeito que se afronte a difusión baseada no descoñecemento
Collaborative learning Entorno participativo para a progresión en contidos de indole personal
Document analysis traballo individual ou colaborativo con documentos fonte para extraer información puntual ou fundamentos teóricos para innovación.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Desenrolar traballos de aplicación directa á realidade profesional do alumnado para aplicar os coñecementos adquiridos en casos concretos próximos a súa actividad laboral

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 C6 Elaboración dunha memoria da asignatura na que se destaquen, a criterio do alumno, os contidos principais e máis importantes da asignatura coa seguinte distribución:
Contidos: 10%
Carencias: 10%
Capacidade crítica: 10%
Calidade: 10%
40
Supervised projects B2 B12 C1 Traballo individual de aplicación dos contidos da asignatura a algún aspecto innovador do ámbito profesional do alumnado.
Valoraráse especificamente rigor metodológico 20%; originalidade 15%; capacidade de expresión.
40
Collaborative learning B6 C7 C9 Valórase a capacidade de colaboración para o aprendizaje en resolución de cuestións concretas 10% así como nivel axeitado de participación 10%.
20
 
Assessment comments

Para a modalidade ordinaria de avaliación: rexiráse por as porcentaxes reflexadas.

Optarán á cualificación de Matrícula de Honra (Graciable) aquel/a alumno/a que obtendo unha cualificación global superior ao 95% sexa a mellor cualificación da clase. 

A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles/es alumnos/as que non presenten as actividades pendentes ou non participasen de ningún escenario. 

ara alumnos con modalidade matricula a tempo parcial deberán presentar os traballos tutelados e de aprendizaxe colaborativa así coma un proxecto de innovación asistencial desenrolado de xeito individual que incorpore todos os contidos da asignatura e se desenrole acorde aos acrónimos FINER e PICOT. 

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

OBXECTIVOS DE DESENROLO SOSTIBLE: Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sostenible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus":

  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia se realizará a través de Moodle, en formato dixital sin necesidade de imprimilos, no caso de realizarse en papel: no se emplearán plásticos, se realizarán impresions a dobre cara, empregarsea papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre el medio natural habida conta da importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamientos personais e profesionais.
  • Facilitarase la plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas o socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

PLAXIO: na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluido aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da sua orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será calificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen perxuizo das responsabilidades disciplinarias ás que pudiera ter lugar tras o correspondiente procedemento.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.