Identifying Data 2023/24
Subject (*) Neurorrehabilitación Integral e Comunitaria Code 653862318s
Study programme
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (semipresencial)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 5
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Rodríguez Sotillo, Antonio
E-mail
antonio.rodriguez.sotillo@udc.es
Lecturers
Rodríguez Sotillo, Antonio
E-mail
antonio.rodriguez.sotillo@udc.es
Web
General description Nesta materia proporciónanse as bases científicas da Neurorrehabilitación asi como os coñecementos das principais patoloxías en Neurorrehabilitación. Ademais, trátanse os métodos de avaliación e as novas tecnoloxías aplicadas á Neurorrehabilitación. Ademais abórdanse aspectos novos como a investigación nas terapias neurorreparadoras e a Rehabilitación domiciliaria.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A2 Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados
A3 Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B6 Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar
B7 Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora
B8 CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B10 CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1. Profundar nas bases científicas e as metodoloxías de investigación na rehabilitación neurolóxica. AR1
AR2
AR4
BR8
BR9
CR8
2. Conocer y aplicar las líneas de investigación de las nuevas tecnologías en el ámbito de la neurorrehabilitación. AR1
AR5
BR1
BR3
CR5
3. Fomentar as novas perspectivas investigadoras da neurorrehabilitación no ámbito social e comunitario. AR5
BR6
BR7
BR10
BR12
CR8
4. Adquirir habilidades para a comunicación científica dos resultados de investigación na rehabilitación neurolóxica no ámbito social e comunitario. AR3
BR2
BR4
BR5
CR1
CR3

Contents
Topic Sub-topic
1. Bases científicas da Neurorrehabilitación. Neuroplasticidade
2. Principais patoloxías en Neurorrehabilitación
3. Metodoloxías de evaluación en Neurorrehabilitación
4. Novas tecnoloxías aplicadas a Neurorrehabilitación
5. Neuroreparación e terapias avanzadas
6. Rehabilitación domiciliaria. Teleasistencia

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A4 A5 B8 10 30 40
Clinical practice placement B9 B12 C8 8 16 24
Supervised projects A2 B1 B2 B4 C1 0 24 24
Case study A1 A5 B6 8 8 16
Introductory activities A3 B3 B7 B10 C5 2 0 2
Document analysis A5 B5 B8 B12 C3 0 17 17
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Clinical practice placement Realizaranse prácticas clínicas na Unidade de Lesionados Medulares co obxectivo de familiarizarse cos métodos de evaluación, cos tratamentos mais habituais e coas novas tecnoloxías en Neurorrehabilitación.
A asistencia ás mesmas computará na avaliación tal e como se establece no apartado 7 da presente guía
Supervised projects Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

O alumno realizará baixo a tutela e seguimento do profesor un traballo final relacionado cos contidos da materia e que computará na avaliación da mesma tal e como se establece no apartado 7 da presente guía
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Introductory activities Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Prestarase atención personalizada en esta metodoloxia para aqueles/as alumnos/as que o precisen. Ademais, poderase facer uso das titorías para calquer orientación dos diferentes aspectos da asignatura.

A atención farase persoalmente na aula ao final da clase, por correo electrónico (antonio.rodriguez.sotillo@udc.es),
por TEAMS (previa cita por correo electrónico)

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A4 A5 B8 Valorarase a asistencia as clases, tendo en conta que para que poida computar na evaluación, a asistencia deberá ser superior ao 75% das mesmas 30
Clinical practice placement B9 B12 C8 Valorarase a asistencia as prácticas clínicas. A asistencia as mesmas terá caracter obrigatorio 10
Supervised projects A2 B1 B2 B4 C1 O alumno deberá realizar un traballo tutelado que presentará de forma oral e por escrito ao finalizar a materia 60
 
Assessment comments
Sistemas e criterios de avaliación da aprendizaxe:
1.- Parte presencial 40%: - Presenza obrigatoria. - Avaliación continuada da asistencia a clase, as prácticas clínicas e a participación na resolución de casos na clase.  

2.- Parte non presencial 60%: - Traballo tutelado final que o/a alumno/a terá que presentar de forma oral e por escrito e que versará sobre os contidos da asignatura

 3.- Para aqueles/as alumnos/as que non acudan en presenza obrigatoria ao 75 % das horas presenciais, realizarase un exame final e único sobre os contidos teóricos e prácticos de tipo escrito e preguntas tipo test.


A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas figurará un non presentado nesta oportunidade".

 


Sources of information
Basic Frontera, Walter (2020). Delisa´s Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practice. Lippincott Williams & Wilkins
Cudeiro Mazaira, F Javier (2015). Fundamentos de neurociencia y neurorrehabilitación en Terapia Ocupacional.
Cano de la Cuerda, Roberto (2012). Neurorrehabilitación: métodos de valoración y tratamiento. Panamericana
Cano de la Cuerda, Roberto (208). Nuevas tecnologías en Neurorrehabilitación : aplicaciones diagnósticas y terapéuticas. Panamericana

Ademais, proporcionaranse ao alumnado diverso material docente consistente en artigos, publicacións científicas relacionados cos contidos da materia

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- Recomendacións sobre sustentabilidade medio-ambiental.

 Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)" os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático.

b.- De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

2.- Observacións: 

"Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para adocencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nestamateria (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/asde ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas...)". 

"Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudessexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade".

"Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero eproporanse accións e medidas para corrixilas".



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.