Study programme competencies |
Code
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Study programme competences / results
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A1 |
Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada |
A2 |
Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados |
B1 |
Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria |
B2 |
Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita |
B3 |
Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora |
B4 |
Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis |
B5 |
Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información |
B6 |
Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar |
B7 |
Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora |
B8 |
CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B9 |
CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B11 |
CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B12 |
CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo |
C1 |
Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C6 |
Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables |
C7 |
Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C9 |
Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
1. Conocer y aplicar diferentes técnicas de aislamiento de ADN y de ARN y, en particular, la técnica de PCR.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Coñecer diferentes técnicas de illamento de ADN e de ARN e, en particular, a técnica de PCR. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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1. Conocer y aplicar diferentes técnicas de aislamiento de ADN y de ARN y, en particular, la técnica de PCR.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Alcanzar unha visión ampla de diferentes técnicas empregadas para a detección e análise da variabilidade xenética e da mutación. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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2. Conocer y aplicar diferentes técnicas empleadas para la detección y el análisis de la variabilidad genética y la mutación.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9
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2. Conocer y aplicar diferentes técnicas empleadas para la detección y el análisis de la variabilidad genética y la mutación.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Coñecer o funcionamento da PCR a Tempo Real. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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3. Comprender y utilizar la técnica de PCR en tiempo real.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
|
3. Comprender y utilizar la técnica de PCR en tiempo real.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Comprensión da técnica de secuenciación de ADN. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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4. Comprender y utilizar la técnica de secuenciación de ADN.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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4. Comprender y utilizar la técnica de secuenciación de ADN.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Entender os principios da técnica de FISH e coñecer as súas principais aplicacións. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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5. Entender los principios de la técnica de FISH y conocer sus principales aplicaciones.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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5. Entender los principios de la técnica de FISH y conocer sus principales aplicaciones.
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AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Adquirir un coñecemento teórico e práctico de como realizar mutaxénese do ADN. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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6. Conocer técnicas de manipulación genética y sus aplicaciones en Ingeniería Genética. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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6. Conocer técnicas de manipulación genética y sus aplicaciones en Ingeniería Genética. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Coñecer técnicas de manipulación xenética e as súas aplicacións en Enxeñería Xenética. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Coñecer técnicas empregadas na xeneración dos vectores retrovirais e a transducción de células diana. |
AR1 AR2
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BR1 BR2 BR3 BR4 BR5 BR6 BR7 BR8 BR9 BR11 BR12
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CR1 CR2 CR3 CR5 CR6 CR7 CR8 CR9
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Contents |
Topic |
Sub-topic |
CONTENIDOS TEÓRICOS:
1. Ácidos nucleicos. Estructura y función. Aislamiento y cuantificación de ácidos nucleicos.
2. Reacción en Cadena de la Polimerasa (PCR). PCR cuantitativa o en tiempo real. Aplicaciones en investigación.
3. Variabilidad genética. Análisis de la variabilidad genética: PCR y secuenciación de ADN. Variabilidad del ADN mitocondrial.
4. Análisis bioinformático (secuencias de ácidos nucleicos, secuencias codificantes y no codificantes, etc.) para búsqueda de polimorfismos, variabilidad poblacional, análisis de secuencias repetitivas y su implicación en diversas patologías.
5. Técnicas de inmunoprecipitación de la cromatina (ChIP) y detección de proteínas unidas a secuencias de ADN (ADN-ChIP) y de proteínas unidas a
secuencias de ARN (ARN-ChIP).
6. Citogenética molecular. Hibridación in-situ fluorescente (FISH): DNA Breakage Detection-FISH (DBD-FISH) y COFISH.
7. Transformación bacteriana por choque térmico. Selección y análisis de transformantes |
CONTENIDOS PRÁCTICOS:
1. Aislamiento de ADN y ARN a partir de un cultivo celular.
2. Desarrollo de una PCR (RT-PCR, PCR en tiempo real).
3. Secuenciación de ADN.
4. Software de análisis.
5. Co-immunoprecipitacion.
6. Estudio citogenético.
7. Transformación bacteriana |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
21 |
42 |
63 |
Supervised projects |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
2 |
28 |
30 |
Multiple-choice questions |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
1 |
19 |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
4 |
20 |
24 |
Document analysis |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
2 |
10 |
12 |
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Personalized attention |
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1 |
0 |
1 |
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(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que o alumnado aprenda efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Multiple-choice questions |
Proba obxectiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ós estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Document analysis |
Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Personalized attention |
Methodologies
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Supervised projects |
Document analysis |
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Description |
Ó tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
En particular, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación no que se integra o alumno (desde o comezo do curso, cada alumno se integra no grupo de investigación no que vai desenvolver o seu Traballo Fin de Mestrado).
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.
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Assessment |
Methodologies
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Competencies / Results |
Description
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Qualification
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Supervised projects |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del ¿cómo facer as cousas? Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudiantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: o aprendizaxe independiente dos estudiantes e o seguemento dese aprendizaxe polo profesor-tutor. |
50 |
Multiple-choice questions |
A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 |
Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos, é posible un seguimento personalizado que facilita a avaliación continua. Terase en conta a asistencia, a participación activa e o traballo desenvolvido polo alumno. |
50 |
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Assessment comments |
PLAXIO En caso de
plaxio, aplicarase o seguinte: - Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da
materia en que se cometese: o/a estudante será
cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria
correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta
se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
REALIZACIÓN
FRAUDULENTA DAS PROBAS OU ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se
cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Nas actas
figurará un non presentado nesta oportunidade.
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Sources of information |
Basic
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Bibliografía Básica:
1.- Kristin Edwards, Julie Logan and Nick Saunders. Real Time PCR: An
essential guide. Genomics Proteomics and Bioinformatics Unit, Health
Protection Agency, London. Horizon Bioscience (2004).
2.- Griffiths, Miller, Suzuki, Lewontin & Gelbart. Genética (7ª edición). Editorial McGraw-Hill (2001).
3.- Sambrook J et al. Molecular Cloning: A Laboratory Manual, second ed. Cold Spring Harbor Laboratory Press, New York (1989). |
Complementary
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Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
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Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
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Subjects that continue the syllabus |
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Other comments |
PROGRAMA
GREEN CAMPUS FCS Para axudar
a conseguir unha contorna inmediata substentable e cumprir cos obxectivos
estratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS
(2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.
Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De
realizarse en papel: - Non se
empregarán plásticos. - Realizaranse
impresións a dobre cara. -
Empregarase papel reciclado. - Evitarase
a realización de borradores. POLÍTICAS DE XÉNERO Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a
docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta
materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as
de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes
sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de
respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para corrixilas. |
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