Identifying Data 2023/24
Subject (*) Modelos Estatísticos para a Investigación Clínica Code 653862328d
Study programme
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Matemáticas
Coordinador
Estevez Perez, Maria Graciela
E-mail
graciela.estevez.perez@udc.es
Lecturers
Estevez Perez, Maria Graciela
Seoane Pillado, María Teresa
E-mail
graciela.estevez.perez@udc.es
maria.teresa.seoane.pillado@udc.es
Web http://https://www.mastermais.udc.es/informacion-general/especialidad-de-investigacion-clinica/#Materia02
General description Con esta materia, dividida en dous grandes bloques, preténdese que o alumnado acade as seguintes aprendizaxes:
1. Identifique o método apropiado para determinar o tamaño da mostra nun proxecto de investigación en Ciencias da Saúde
2. Sexa capaz de aplicar a análise estatística correcta a un estudo de investigación clínica.
3. Coñeza algúns dos principais modelos lineais co propósito de establecer relacións entre variables.
4. Manexe ferramentas de software que lle permitan implementar as metodoloxías estudadas

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B6 Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar
B7 Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora
B8 CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B10 CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C8 Valorar la importancia que tiene la investigacion, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1. Identificar e aplicar o método apropiado para determinar o tamaño da mostra nun proxecto de investigación en Ciencias da Saúde AR1
AR4
AR5
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR9
BR10
CR1
CR3
CR8
2. Ser capaz de utilizar a análise estatística correcta nun estudo de investigación clínica AR1
AR4
AR5
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR8
BR9
BR10
CR1
CR3
CR8
3. Coñecer e aplicar algúns dos principais modelos lineais co propósito de establecer relacións entre variables AR1
AR4
AR5
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
CR1
CR3
CR8
4. Manexar ferramentas de software que lle permitan implementar as metodoloxías estudadas AR1
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8
CR3
CR8

Contents
Topic Sub-topic
Unit 1. Computation of sample size in biomedical studies

1.1. Main concepts of sampling.
1.2. Computation of sample size in Health Science studies: parameter estimation, hypothesis testing, case-control studies, cohort studies.
1.3. Aplication of epidemiological software for the omputation of sample size in biomedical studies.
1.4. Interpretation in practice of the results in the data analysis.
Unit 2. Linear models
2.1. Simple and multiple linear regression models
2.2. ANOVA model and nonparametric alternatives
2.3. ANCOVA model.
2.4. Models for repeated measures.
2.5. Logistic regression model.
2.6. Identification of the appropriate linear model for different case studies.
2.7. Application and validadion of the linear models using statistical software.
2.8. Interpretation in practice of the results in the data analysis.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A5 B1 B2 B4 B5 C8 0 43 43
Online forum B2 B4 B6 B7 C1 C3 0 4 4
ICT practicals B6 B9 C3 C8 0 33 33
Problem solving A1 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 0 33 33
Supervised projects A1 A4 B1 B8 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C3 C8 0 24 24
Multiple-choice questions A1 B1 B4 C3 0 1 1
Case study A1 A4 B1 B8 B5 B6 B7 B9 B10 C3 C8 0 12 12
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Estudo dirixido a través de material multimedia: clases gravadas, vídeos, presentacións, documentación complementaria en pdf.
Online forum Ferramentas en liña de seguimento e titorización: foros, debates.
ICT practicals Comprensión e manexo de software estatístico e epidemiolóxico como ferramenta de análise de datos.
Problem solving Resolución e entrega de exercicios como parte da avaliación continua
Supervised projects Traballos onde se reflicta o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual e soporte informático.
Multiple-choice questions Proba obxectiva de avaliación en relación cos contidos da materia
Case study Análise de casos prácticos reais expostos e resoltos por parte do profesorado que permitan ilustrar a abordaxe práctica dos contidos. O alumnado debe ser capaz de entender a formulación, resolución e interpretación do problema en termos prácticos.

Personalized attention
Methodologies
Case study
ICT practicals
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Description
.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A4 B1 B8 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C3 C8 Traballos onde se reflicta o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual e soporte informático 39
Multiple-choice questions A1 B1 B4 C3 Proba obxectiva de avaliación en relación cos contidos da materia 21
Problem solving A1 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C8 Resolución e entrega de exercicios como parte da avaliación continua 40
 
Assessment comments

 .


Sources of information
Basic

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Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Statistics Applied to Health Sciences/6538623005

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Uso docente do inglés 

Será conveniente que o alumnado teña un coñecemento básico do ingléspara o manexo do material bibliográfico e/ou a lectura dalgún texto escrito nodevandito idioma e, sobre todo, para a consulta na internet de diferentespáxinas relacionadas coa materia de clase. Recoméndase ao alumnado que posúa ungrao de coñecemento de inglés correspondente ao nivel A2 de Usuario Básico, recollido no documento do Marco Común Europeo de Referencia sobre Coñecementode Linguas ( http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf ).

PROGRAMA GREEN CAMPUS FCS 

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata substentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

Perspectiva de xénero

"Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)".

"Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade".

"Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas".



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.