Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Preparación dun Proxecto de Investigación Clínica Código 653862331d
Titulación
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Muñiz Garcia, Javier
Correo electrónico
javier.muniz.garcia@udc.es
Profesorado
Concheiro Moscoso, Patricia
Muñiz Garcia, Javier
Pereira Loureiro, Javier
Correo electrónico
patricia.concheiro@udc.es
javier.muniz.garcia@udc.es
javier.pereira@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral A materia estrutúrase en dous bloques. No primeiro bloque o alumno debe adquirir as competencias necesarias para saber deseñar e desenvolver un proxecto de investigación dende o punto de vista metodolóxico no ámbito das ciencias da saúde. Cun contido principalmente práctico estudaranse os distintos aspectos da elaboración dunha proposta de investigación seleccionando o tipo de estudo máis adecuado segundo a pregunta de investigación exposta. No segundo bloque o alumno aprenderá a manexar ferramentas informáticas fundamentais para o desenvolvemento dun proxecto de investigación, como a presentación dunha proposta utilizando funcións avanzadas de Word, contornas colaborativas ou planificación utilizando software específico de xestión de proxectos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A2 Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados
A3 Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B6 Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar
B7 Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B11 CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita en un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras
C6 Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C9 Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e integrar dunha forma práctica os principais elementos metodolóxicos dun proxecto de investigación no ámbito das Ciencias da Saúde AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI9
BI11
BI12
CI1
CI2
Coñecer ferramentas básicas de informática para desenvolver a investigación no ámbito das Ciencias da Saúde BI4
BI5
BI6
CI3
CI4
CI5
CI6
CI7
CI9

Contidos
Temas Subtemas
CONTIDOS TEÓRICOS 1. Estrutura xeral dun proxecto de investigación en Ciencias da Saúde. Interese e viabilidade.
2. A cuestión de investigación.
3. Deseño xeral dos estudos. Relación co tipo de pregunta.
4. Materias de estudo.
5. Variables de estudo.
6. Plan de análise, realización do estudo e aspectos éticos.
7. Recollida de datos, calidade, parcialidade e outros.
8. Ferramentas para a elaboración multicéntrica dunha proposta de investigación.
9. Ferramentas para a planificación e a xestión dun proxecto.
10. Formularios e instrumentos de captura de datos en liña.
11. Almacenamento de datos.
CONTENIDOS PRÁCTICOS: 1. Crea unha presentación con audio.
2. Utilidades dunha proposta de investigación.
3. Elaboración dunha pregunta de investigación.
4. Identificación de artigos de diferentes deseños.
5. Uso avanzado de Word nunha proposta de investigación.
6. Uso práctico de ferramentas de apoio ao desenvolvemento dun proxecto de investigación.
7. Elaboración dunha proposta de investigación.
8. Debate en liña e defensa de todas as propostas de investigación elaboradas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A5 B4 1 9 10
Debate virtual A2 C7 C4 C6 C9 1 5 6
Traballos tutelados A4 B1 B2 B5 B6 B7 B9 C5 1 17 18
Análise de fontes documentais B2 B3 B12 C7 1 4 5
Presentación oral A2 A5 B11 C1 C2 C3 C9 2 20 22
Seminario C4 C5 4 8 12
Prácticas a través de TIC B6 B9 C3 C9 10 60 70
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Elaboración e discusión en grupo dunha proposta de investigación.
Debate virtual Envío por medios telemáticos das tarefas individuais (identificación de artigos e elaboración dunha pregunta de investigación) e discusión co profesor do curso
Traballos tutelados Tutela dos progresos do traballo de grupo (elaboración da proposta de investigación). Esta tutorización deberase realizar a través de medios telemáticos
Análise de fontes documentais Identificación de artigos científicos e asignación a un ou outro tipo de deseño
Presentación oral Defensa pública e discusión con resto de alumnos da proposta de investigación elaborada.
Seminario Sesión inicial para abordar os aspectos xerais de estrutura e contidos dunha proposta de investigación
Prácticas a través de TIC A través da plataforma Moodle os alumnos deberán realizar as prácticas propostas e entregalas a través da plataforma nos prazos indicados

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Aprendizaxe colaborativa
Debate virtual
Descrición
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO

A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL

A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 B1 B2 B5 B6 B7 B9 C5 Valoración dos traballos individuais 5
Prácticas a través de TIC B6 B9 C3 C9 Valoración das prácticas entregadas a través da plataforma de teleformación Moodle, incluindo as preguntas nos foros a os traballos dos outros grupos.e 25
Presentación oral A2 A5 B11 C1 C2 C3 C9 Defensa da proposta elaborada en grupo. Esta valoración poderá asignarse individualmente a cada membro do grupo 20
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A5 B4 Valoración do documento coa proposta conxunta (traballo de grupo) 50
 
Observacións avaliación

Para superar a materia precísase aprobar ambolos dous bloques nos que se estructuran os contidos.

As cualificacións baséanse principalmente no traballo do grupo e os comentarios (Aprendizaxe colaborativa + Traballos tutelados +presentación oral). As tarefas individuais do primeiro bloque serven para modular, polo xeral cara arriba, as puntuacións.

As tarefas do segundo bloque modifican a cualificación final ata en 2 puntos +/- en función da súa avaliación.

PLAXIO

En caso de plaxio, aplicarase o seguinte:

  • Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

REALIZACIÓN FRAUDULENTA DAS PROBAS OU ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN

A realización fraudulenta das probas ouactividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perdado dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na quese tivese cometido. Nas actas figurará un non presentado nestaoportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica Microsoft (2022). Aprendizaje de Microsoft 365. Web de Microsoft training
Hulley, Stephen B. (2014). Diseño de las investigaciones clínicas, 4ª edición. . Barcelona: Wolters Kluwer
Redcap consortium (2022). Plataforma Redcap: tutoriales. Web oficial de la plataforma Redcap

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Preparación dun Proxecto de Investigación I: Busca de Información/653862201
Investigación Clínica I/653862232

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

PROGRAMA GREEN CAMPUS FCS

Paraaxudar a conseguir unha contorna inmediata substentable e cumprir cosobxectivos estratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS(2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nestamateria:

a.Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

b. Derealizarse en papel:

- Nonse empregarán plásticos.

-Realizaranse impresións a dobre cara.

-Empregarase papel reciclado.

-Evitarase a realización de borradores.

POLÍTICAS DE XÉNERO

Segundose recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitariadeberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe nonsexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase aintervención en clase de alumnos e alumnas...).

Traballarasepara identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase nacontorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Deberanse detectar situacións dediscriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas paracorrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías