Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Revisións Sistemáticas e Metaanálise Código 653862332d
Titulación
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Educación Física e Deportiva
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Matemáticas
Coordinación
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.sobrido@udc.es
Profesorado
Gómez Rodríguez, Marcos
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
marcos.gomez.rodriguez@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A4 Obtener un sustrato teórico suficiente para comprender el entorno clínico de aplicación de las técnicas de investigación
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B8 CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B11 CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita en un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género
C6 Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables
C8 Valorar la importancia que tiene la investigacion, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad
C9 Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Práctica clínica basada na evidencia. AI1
AI5
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI8
BI9
BI11
CI1
CI8
CI9
Coñecer os principios básicos da metaanálise. AI1
AI4
AI5
BI2
BI4
BI5
BI8
BI9
BI12
CI1
CI2
CI3
CI4
CI6
CI9

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Práctica clínica baseada na evidencia. Introducción.
Implicacións na investigación.
Xerarquización da evidencia científica.
Tema 2. Os documentos de revisión Revisións narrativas.
Revisións sistemáticas.
Tema 3. Revisións sistemáticas: pautas para a súa elaboración Introdución.
Metodoloxía.
Resultados.
Discusión.
Conclusión.
Elementos adicionais.
Tema 4. Metaanálise Xeneralidades.
Tamaño do efecto.
Modelos estatísticos.
Cuantificación da heteroxeneidade.
Sesgo de publicación.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B8 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C7 C3 C4 C5 C6 C8 C9 21 52 73
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual e soporte informático.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
As metodoloxías empregadas xa inclúen a atención personalizada

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B8 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C7 C3 C4 C5 C6 C8 C9 Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual 100
 
Observacións avaliación

CONSIDERACIÓNS XERAIS

· No caso de que o estudante non teña sido avaliado nalgún dos bloques, a calificación final será "NON PRESENTADO".

· Non se poderá superar a materia se nalgún dos bloques a nota foi menor que 3 (sobre 10).

· Nos demais casos, a calificación final será o resultado da suma das notas ponderadas dos bloques.

· No caso dos estudantes repetidores, non se conservarán as calificacións dos bloques obtidas en cursos anteriores.

  • Convocatoria adiantada:· Os criterios rexiranse polo establecido nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario", Artigo 19.
  • Matrícula de honra:· Poderán optar a matrícula de honra os estudantes cunha media superior a 9. O profesorado da materia poderá considerar criterios adicionais en calquera das accións formativas programadas na guía docente.
  • NOTA: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de 0 na convocatoria correspondente.

BLOQUE A, Revisións sistemáticas (Temas 1-3), 50%.

- Elaboración dunha revisión sistemática.

BLOQUE B, Metaanálise (Tema 4), 50%.

- Valoración crítica dunha metaanálise.

A avaliación de cada un dos bloques se baseará na realización e entrega de exercicios e/ou traballos.


Fontes de información
Bibliografía básica

Temas 1-3

  • Dehkordi AH, Mazaheri E, Ibrahim HA, Dalvand S, Ghanei Gheshlagh R. How to Write a Systematic Review: A Narrative Review. Int J Prev Med. 2021 Mar 29;12:27.
  • Sobrido M, Rumba Prieto JM. La revisión sistemática: pluralidad de enfoques y metodología. Enferm Clín. 2018;28 (6): 387-93,
  • EQUATOR Network, Enhancing the QUAlity and Transparency Of health Research. Oxford. Disponible en: https://www.equator-network.org/

Tema 4

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/653862206
Avaliación da Calidade da Investigación/6538623030

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/653862206
Comunicación Científica/6538623034

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías