Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A1 |
Explicar la relación entre el funcionamiento ocupacional, la salud y el bienestar. |
A2 |
Explicar los conceptos teóricos que sostienen la terapia ocupacional, expresamente la naturaleza ocupacional de los seres humanos y su funcionamiento a través de las ocupaciones. |
A8 |
Uso profesional y ético del razonamiento efectivo en todas las partes del proceso de terapia ocupacional. |
A9 |
Utilizar el potencial terapéutico de la ocupación a través del uso de la actividad y el análisis y síntesis ocupacional. |
A12 |
Colaborar con comunidades para promover la salud y el bienestar de sus miembros mediante la participación en la ocupación. |
A13 |
Buscar activamente, evaluar críticamente y aplicar los rangos de información y de evidencia para asegurar que la práctica es actualizada y relevante al cliente. |
A19 |
Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación. |
A20 |
Preparar, mantener y revisar la documentación de los procesos de terapia ocupacional. |
A25 |
Identificar la necesidad de investigar y buscar publicaciones relacionadas con la ocupación, la terapia ocupacional y/o la ciencia ocupacional y formular preguntas de investigación relevantes. |
A26 |
Demostrar habilidades en la propia búsqueda, el examen crítico y la integración de la literatura científica y otra información relevante. |
A27 |
Entender, seleccionar y defender diseños de investigación y métodos apropiados para la ocupación humana, considerando los aspectos éticos. |
A28 |
Interpretar, analizar, sintetizar y criticar los hallazgos de investigación. |
A29 |
Desarrollar el conocimiento de ocupación y de la práctica de la terapia ocupacional. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B9 |
Capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica. |
B10 |
Conocimientos básicos de la profesión. |
B12 |
Conocimientos generales básicos sobre el área de estudio. |
B13 |
Resolución de problemas. |
B14 |
Habilidades interpersonales. |
B15 |
Capacidad para comunicarse con personas no expertas en la materia. |
B16 |
Habilidad para trabajar de manera autónoma. |
B23 |
Capacidad de aprender. |
B24 |
Habilidades de gestión de la información (habilidad para buscar y analizar información proveniente de diversas fuentes). |
B25 |
Capacidad de crítica y autocrítica. |
B26 |
Capacidad para adaptarse a nuevas situaciones. |
B29 |
Trabajo en equipo. |
B31 |
Apreciación de la diversidad y de la multiculturalidad. |
B36 |
Preocupación por la calidad. |
B37 |
Motivación. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos e capacidades para aplicar a teoría e a práctica de Terapia Ocupacional. |
A1 A2 A8 A9 A19 A20 A29
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B1 B3 B4 B5 B8 B10 B12 B13 B14 B23 B25 B26 B29 B31 B36 B37
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C1 C4 C7
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Coñecemento e capacidade para aplicar a Ciencia Ocupacional dentro do contexto da Terapia Ocupacional. |
A1 A2 A9 A19 A20
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B3 B4 B9 B10 B12 B23 B24 B31
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C1 C4 C7
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Coñecemento e capacidade para empregar a Ciencia Ocupacional nun contexto interdisciplinar |
A1 A12 A13 A19 A25 A26 A27 A28
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B3 B4 B5 B8 B9 B12 B13 B14 B15 B16 B23 B24 B25 B26 B29 B31
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C1 C2 C4 C7
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- A competencia da Terapia Ocupacional.
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A ocupación
A actividade
Visión de diversos autores sobre a ocupación e a actividade desde Terapia Ocupacional
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Tema 2.- Ocupación versus Actividade.
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Terminoloxía ENOTHE e outras: definición e características.
A Ocupación en Terapia Ocupacional
Actividade como terapia. Demandas da actividade
Utilización e coidado dos obxetos, ferramentas e materiais
Aproximación ao análise terapéutico da actividade |
Tema 3.- Marco de Traballo para a práctica da Terapia Ocupacional: dominio e proceso.
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Conceptualización xeral
Definición dos contextos ocupacionais e contornos do usuario: cultual, social, personal, temporal, espiritual, físico y virtual
Definición das áreas de desempeño ocupacional: Actividades da Vida Diaria, Actividades Instrumentais da Vida Diaria, Traballo, Educación, Xogo, Ocio, Participación Social, Descanso e Soño.
Definición das habilidades do desempeño ocupacional
Estudio dos contextos, áreas e habilidades de desempeño ocupacional a través del proceso vital do ser humano
Características do usuario e a súa relación coa CIF
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Tema 4.- Modelos propios de Terapia Ocupacional.
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Contextualización de Marcos versus Modelos.
Definicións e Principais autores do Modelos de TO
Características e aplicación en terapia ocupacional dos Modelos máis relevantes na práctica da Terapia Ocupacional:
- Modelo Canadiense del desempeño Ocupacional.
- Modelo de la Ocupación Humana.
- Modelo de la Adaptación a través de la Ocupación.
- Modelo Kawa.
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Tema 5.- Ciencia da Ocupación.
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Definición
Características
Autores/as principais
Proceso histórico da Ciencia da Ocupación
Relación da Ciencia da Ocupación coa Terapia Ocupacional
Actualidade da Ciencia da Ocupación
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Tema 6.- Habilidades básicas do/a terapeuta ocupacional
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Aproximacións ás habilidades do profesional de Terapia Ocupacional. |
Tema 7.- Funcións e roles do/a terapeuta ocupacional
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Aproximacións ós diversos ámbitos de traballo do terapeuta ocupacional. |
Tema 8.- Relación terapéutica
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Definición
Organización da relación terapéutica
Consideracións relevantes
Tipos de Relación terapéutica terapeuta ocupacional – usuario/a – familia
Relación terapéutica terapeuta ocupacional – usuario/a – familia e comunidade
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Aproximación aos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable e Pegada Ecolóxica |
Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable
Pegada Ecolóxica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A1 B4 B14 B24 B37 C4 |
28 |
14 |
42 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A8 A9 A12 A19 B5 B12 B29 B31 B36 |
58 |
29 |
87 |
Proba mixta |
B9 B13 B23 B25 B26 C1 C7 |
2 |
20 |
22 |
Lecturas |
A2 A1 A9 B12 B23 B24 C2 |
0 |
6.5 |
6.5 |
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Atención personalizada |
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5 |
0 |
5 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao estudantado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Permite adquirir as competencias específicas referenciadas nesta materia.
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Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Permite adquirir as competencias específicas referenciadas nesta materia.
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Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Permite adquirir as competencias específicas referenciadas nesta materia
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Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se seleccionaron como fonte de profundización nos contidos traballados. As lecturas seleccionadas tratan sobre contidos aplicables á intervención profesional obxecto desta materia.
Permite adquirir as competencias xenéricas asignadas a esta materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Prácticas de laboratorio |
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Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante titorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais. O horario será consensuado coa Profesora. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Prácticas de laboratorio |
A2 A8 A9 A12 A19 B5 B12 B29 B31 B36 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
A avaliación desta metodoloxía contemplará o traballo realizado nas actividades de aprendizaxe e servizo, as lecturas e a recensión. |
20 |
Proba mixta |
B9 B13 B23 B25 B26 C1 C7 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
70 |
Sesión maxistral |
A2 A1 B4 B14 B24 B37 C4 |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
Permite adquirir las competencias específicas y nucleares referenciadas en esta asignatura. |
5 |
Lecturas |
A2 A1 A9 B12 B23 B24 C2 |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se seleccionaron como fonte de profundización nos contidos traballados. As lecturas seleccionadas tratan sobre contidos aplicables á intervención profesional obxecto desta materia.
Permite adquirir as competencias xenéricas asignadas a esta materia. |
5 |
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Observacións avaliación |
Para superar a materia o alumnado deberá participar activamente nas metodoloxías propostas e entregar todos os traballos solicitados. - É preciso aprobar a proba mixta (3.5 sobre 7 puntos) e caso contrario non se fará media coas demáis metodoloxías propostas. - As prácticas de laboratorio son obrigatorias. No caso de ausencia non xustificada ás Prácticas de laboratorio, non se poderá superar a materia na segunda oportunidade (xullo), e a/o estudante terase que presentar na seguinte convocatoria, ao tratarse de actividades que, pola súa natureza, non son recuperables na segunda oportunidade (tal e como recollen as Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da Universidade da Coruña, aprobadas polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013 e modificadas por última vez no Consello de Goberno do 29 de xuño de 2017). Os aspectos e criterios que se terán en consideración para avaliar as distintas actividades serán a asistencia, participación e compromiso individual e grupal, a coherencia dos contidos abordados, a expresión oral e escrita e os coñecementos demostrados. Segundo a norma que regula o réxime de dedicación ao estudo do alumnado de grao na Universidade da Coruña (aprobada no Consello de Goberno do 4/05/2017), cando un(ha) estudante teña recoñecida a súa condición de matrícula a tempo parcial, ten dereito a gozar dun réxime de asistencia a clase de carácter flexible e a solicitar a dispensa académica especial establecida no artigo 4 (apartado 5) da devandita norma, en tanto non afecte negativamente ao proceso de avaliación da/o estudante. A ese efecto, as Comisións Académicas dos diferentes centros da UDC concretan o alcance da citada dispensa. Por tanto, a concesión á solicitude da devandita flexibilidade quedará á expensas da valoración e decisión da Comisión académica do Grao en Terapia Ocupacional, tendo en conta as metodoloxías e criterios de avaliación das materias. Os sistema de calificaicóns expresarase mediante calificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de septembro (BOE 18 de septiembre), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de calificaciones nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de calificaciones: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honor (Graciable).
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Banyard, P., Cassells, A., Green, P., Hartiand, J., Hayes, N., Reddy, P. (1995). Introducción a los procesos cognitivos. Barcelona: Ariel. Blesedell. C y otros. 2005. Terapia ocupacional 10ª ed. Buenos Aires ; Madrid : Médica Panamericana Donna Costa. 2007. Clinical supervision in occupational therapy: a guide for fieldwork and practice. Bethesda: Aota Press. Clark, F. A., Parham, D., Carlson, M. E., Frank, G., Jackson, J., Pierce, D., … Zemke, R. (1991). Occupational science: academic innovation in the service of occupational therapy’s future. The American Journal of Occupational Therapy: Official Publication of the American Occupational Therapy Association , 45 (4), 300-310. Christiansen , Ch. , Baum, C. Occupational therapy : overcoming human perfomance. Thorofare : Slack. Cormier, W., Cormier L. 1994: Estrategias de entrevista para terapeutas. Bilbao: Desclée de Brouwer Durante, P., Pedro, P. 1998. Terapia ocupacional en geriatría: principios y práctica. Masson. 1ª ed. Durante, P., et. al. 1998. Terapia ocupacional en salud mental: principios y práctica. Masson. 1ª ed. Duncan, E. A. S. (Ed.). (2012). Foundations for practice in occupational therapy (5ª ed.). Edinburgh: Elsevier. Garcia –Margallo P. y otros. 2005. El análisis y la adaptación de la actividad en terapia Ocupacional. Madrid: Aytona Gómez Tolón. J. 1997. "Fundamentos Metodológicos de la Terapia Ocupacional". 1ª Ed. Editorial Mira. Zaragoza.. Hagedorn, R. 1993. "Occupational Therapy- Foundations for Practice. Models, frames of reference and core skills". 1ª Reimp. Editorial Churchill Livingstone. New York. Hocking, C., Jones, M., & Reed, K. (2015). Occupational Science Informing Occupational Therapy Interventions. En I. Söderback (Ed.), International Handbook of Occupational Therapy Interventions (pp. 127-134). Springer International Publishing. Recuperado a partir de http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-08141-0_9 Hopkins, H. L., y Smith, H. D. 1998. Willard & Spackman: Terapia Ocupacional. Panamericana.. Hopkins. H.L., Smith, H.D. 2006. "Terapia Ocupacional", 9ª Edición. Editorial Médica Panamericana Madrid, Hussey S. y otros. 2007.Introduction to occupational therapy. St. Louis Missouri: Mosby Elsevier. Kielhofner G. 2006. Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional. 3ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana. Larson, E., Wood, W., & Clark, F. (2005). Ciencia Ocupacionalesarrollo de la ciencia y la práctica de la ocupación a través de una disciplina académica [Occupational Science: science and professional development through an academic discipline]. En Willard & Spackman, terapia ocupacional (10a ed, pp. 15-26). Buenos Aires?; Madrid: Médica Panamericana. Leonardelli, C. A. 1988. The Milwake evaluation of dayly living skills. Thorofare. Slack Inc. MacDonald, E.M. 1979. Terapia ocupacional en rehabilitación. Barcelona: Ed. Salvat. Molineux, M., & Whiteford, G. (2012). Occupational science: genesis, evolution and future contribution. En E. A. S. Duncan (Ed.), Foundations for practice in occupational therapy (5ª ed.). Edinburgh: Elsevier. Pedretti, L.W., Zoltan, B. 1990. "Occupational Therapy. practice skillis for Physical Dysfunction". 3a Ed Editorial C. V. Mosby. Romero A. MorunoP. 2003. Terapia ocupacional. Teoría y Técnicas. Madrid. Masson. Reed, K. 1992. "Models of Practice in Occupational Therapy". 3a ed. Editorial Williams and Wilkins. Sánchez, L. 1996. Manual de técnicas Grupales de comunicación y Creatividad para terapeutas ocupacionales. APETO: Madrid Trombly, C.A. 1995. Terapia ocupacional para enfermos incapacitados físicamente. México: La Prensa Médica Mexicana.
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Bases Históricas e Documentación en Terapia Ocupacional/653G01108 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estancias Prácticas I/653G01110 |
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Materias que continúan o temario |
Procesos de Terapia Ocupacional/653G01204 |
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Observacións |
1.- Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "IV Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2020-2022)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Na súa maioría se
solicitarán en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a
dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de
borradores. 2.- A docente responsable
resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros
aspectos da materia que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación. No caso de que exista unha situación de confinamento aplicarase o Plan de Contixencia. 3.- Durante o período lectivo
da materia, e sen que supoña unha alteración na asistencia do alumnado a outras
actividades académicas, poderán programarse seminarios ou obradoiros de
carácter optativo para afondar en certos contidos e técnicas moi específicas
que complementan o desenvolvemento da materia. 4. "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria". |
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