Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Explicar la relación entre el funcionamiento ocupacional, la salud y el bienestar. |
A3 |
Sintetizar y aplicar el conocimiento relevante de ciencias biológicas, médicas, humanas, psicológicas, sociales, tecnológicas y ocupacionales, junto con las teorías de ocupación y participación. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B10 |
Conocimientos básicos de la profesión. |
B12 |
Conocimientos generales básicos sobre el área de estudio. |
B13 |
Resolución de problemas. |
B28 |
Toma de decisiones. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos e capacidade para aplicar Fisiopatoloxía dentro do contexto da Terapia Ocupacional. |
A1 A3
|
B2 B10 B12 B13 B28
|
|
Coñecementos e capacidade para aplicar Patoloxía Médica dentro do contexto da Terapia Ocupacional. |
A1
|
B2 B4 B8
|
C1
|
Coñecementos e capacidade para aplicar Patoloxía Cirúrxica dentro do contexto da Terapia Ocupacional. |
A1
|
B2 B4 B5 B8
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque de Reumatoloxía. Enfermidades Médicas do Aparello Locomotor
|
1.Enfermidades Articulares Inflamatorias. Artrite Reumatoide.
2.Espondiloartropatías. Espondilite Anquilosante. Artopatía Psoriásica e outras.
3.Artropatías por microcristais. A Gota e Pseudogota.
4.Osteoartriti da columna vertebral e membros.
5.Enfermidades óseas xeneralizadas. Osteoporose. Osteomalacia. Enfermidade ósea de Paget. Osteodistrofia renal.
|
Bloque de Neuroloxía
|
1.Coma e trastornos de conciencia.
2.Infeccións do sistema nervioso central.
3.Epilepsia.
4.Alcoholismo e sistema nervioso central.
5.Esclerose Lateral Amiotrófica (ELA). |
Bloque de Patoloxía Cardiovascular e Respiratoria
|
1.Arteriosclerose. Hipertensión arterial.
2.Cardiopatía isquémica. Outras cardiopatías.
3.Insuficiencia cardiaca.
4.Insuficiencia respiratoria. Tipos. Enfermidade pulmonar.
obstructiva crónica (EPOC). Enfermidades pulmonares de tipo ocupacional.
5.COVID-19 e Síndrome Post-COVID-19. |
Bloque de Patología Miscelánea
|
1.Enfermedades infecciosas. Terapia antimicrobiana. Inmunizacións. Tuberculose. Síndrome de Inmunodeficiencia Humana.
2.Diabete mellitus: tipos. Complicacións agudas e crónicas.
3.Enfermidade hepática crónica: cirrose.
4.Insuficiencia renal crónica.
5.Grandes síndromes hematopoiéticos: anemia. Hemofilias. Oncoloxía: causas, epidemioloxía e prevención. Diagnóstico de extensión e estratexias terapéuticas. Cuidados paliativos.
|
Bloque de Patoloxía Cirúrxica |
1.Sistema linfático e linfedema.
2.Patoloxía mamaria: Nódulo de mama. Tipos. ¿Benigno ou maligno?. Cancro mama. Tratamento cirúrxico e as súas complicacións. Reconstrución da mama tras mastectomía. Reconstrución precoz ou tardía. Tipos de reconstrución.
3.Aproximación ao paciente politraumatizado. ABC. Fases secuenciais de tratamento. Cirurxía de control de danos. Traumatismo cráneoencefálico (TCE) e o seu tratamento médico-cirúrxico.
4.Patoloxía espondiloartrósica con especial fincapé na lumbalxia e cervicalxia. Tratamento médico-cirúrxico. Exercicio físico en pacientes con lumbalxia e cervicalxia.
5.Incontinencia urinaria. Concepto e epidemioloxía. Fisioloxía da micción. Clasificación e tipos. Factores de risco. Diagnóstico e tratamento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 B8 B10 B12 B28 |
27 |
17 |
44 |
Estudo de casos |
B2 B4 B5 B8 B13 C1 |
94 |
0 |
94 |
Proba obxectiva |
B2 B8 B12 B13 B28 |
0 |
32 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante titorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais.
ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA, segundo estable a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b), o alumnado poderá solicitar sempre que o precise tutorías co profesorado da materia, facilitando o modo presencial ou virtual segundo a dispoñibilidade do/a alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A3 B8 B10 B12 B28 |
Avalíase a atención do alumno, a súa intervención en clase e fundamentalmente a súa asistencia |
10 |
Proba obxectiva |
B2 B8 B12 B13 B28 |
Será un exame único con todas as partes da materia. O exame será tipo test de resposta múltiple e con só unha resposta correcta. Cada profesor achegará o número de preguntas correspondentes á parte que lle corresponda e o número de preguntas será proporcional á cantidade de materia impartida. |
70 |
Estudo de casos |
B2 B4 B5 B8 B13 C1 |
Avaliación continuada a través de exposición de temas e actividades a desenvolver nos grupos de docencia interactiva e traballo en grupo reducido. |
20 |
|
Observacións avaliación |
ALUMNADO
CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL E DISPENSA ACADÉMICA DE
EXENCIÓN DE ASISTENCIA, segundo estable a "Norma que regula o
réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e
as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos
de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b), a cualificación referida á asistencia
á aula será substituída pola
realización dun traballo práctico vinculado a dita formación. Ademais, en
titorías personalizadas explicaráselles o traballo realizado na aula para que
podan realizalo adecuadamente no seu domicilio. IMPORTANTE:
- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade
na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. Cualificación de suspenso na
convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese:
o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria
correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na
primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Segundo se recolle nas distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a
perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase
bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase
de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por
razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Farreras-Rozman (2020). Medicina Interna, XIX Edición. Elsevier
Francisco J Blanco y Jesus Tornero (2020). Tratado de Enfermedades Reumaticas de la SER. Madrid: Editorial Medica Panamericana |
BIBLIOGRAFÍA DE CARDIOVASCULAR E MISCELÁNEA: Harrison Manual de Medicina, 2020. 20 edición. Editores: J. Larry Jameson, Anthony S. Fauci, Dennis L. Kasper, Stephen L. Hauser, Dan L. Longo, Joseph Loscalzo Sección 6. Hematologia y Ondologia; Sección 7. Enfermedades Infecciosas; Sección 8. Cardiologia; Sección 9: Neumologia BIBLIOGRAFÍA DE NEUROLOxÍA: Vázquez-Sánchez F, García-López B. Manual de Neurología para Terapia Ocupacional. Madrid-España: Editorial Médica Panamericana SA; 2023. BIBLIOGRAFÍA de PATOLOXÍA CIRÚRXICA
1. Abbad CM, Rial R, Ballesteros MD, García C. Guías de práctica clínica en enfermedad venosa crónica. Torrejón de Ardoz: iD-Médica; 2015. Disponible en: http://www.capitulodeflebologia.org/media/Guias-Practica-Clinica-Enfermedad-Venosa-Cronica_431.pdf
2. Guía de práctica clínica. Consenso sobre úlceras vasculares y pie diabético de la Asociación Española de Enfermería Vascular y Heridas (AEEVH). Disponible en: http://www.aeev.net/pdf/AEEV%2035%20.pdf
3. Guía Española de Consenso Multidisciplinar en Enfermedad Arterial Periférica de Extremidades inferiores. Suárez C, Lozano FS, coordinadores. Madrid: Luzán5; 2012. Disponible en: https://www.fesemi.org/sites/default/files/documentos/publicaciones/guia-consenso-enfermedad-arterial-periferica.pdf
4. Manual de Práctica Clínica en Senología 2015. Sociedad Española de Senología y Patología Mamaria. Disponible en: http://new.sespm.es/archivos/MANUAL-SESPM-2015.pdf
5. Aspectos destacados de la actualización de las Guías de la AA para RCP y ACE de 2015. American Heart Association, 2015. Disponible en: https://eccguidelines.heart.org/.../2015/.../2015-AHA-Guidelines-Highlights-Spanish.pdf
6. Manejo del paciente politraumatizado en el ámbito prehospitalario. Boletín de Información Farmacoterapéutica de navarra. Vol 16 (3); 2008. Disponible en: https://www.navarra.es/home_es/Temas/Portal+de+la+Salud/Profesionales/Documentacion+y+publicaciones/Publicaciones+tematicas/Medicamento/BIT/Vol+16/BIT+16+3.htm
6.PAS-Pautas actuación y seguimiento. Incontinencia urinaria. Coordinador general: Lozano J. Organización Médica Colegial. ISBN: 978-84-7867-243-1. Disponible en: https://www.ffomc.org/sites/default/files/PAS%20IU-MONOGRAFIA.pdf
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
"Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|